Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Olemme - maailman - onnellisin - kansa - - - koska - meillä - on - Suuri - Naisjohtaja (tässä kohti joku asia vähän hammastaa, koska sukupuolta ei saa tuoda missään esille, mutta Naisjohtaja on kuitenkin Naisjohtaja ja siksi ylivoimainen) - joka - puhuu - meille - niin - - - että - me - tollotkin - - - ymmärrämme.

Tiedämme alitajunnassamme, että uusi tähti syttyi taivaalle kun Sanna syntyi, hän oppi ajamaan autoa kolmivuotiaana eikä hän ole käynyt koskaan kakalla!

Joka muuta väittää, on vihapuhuja ja misogynisti. Olkaamme siis maailman onnellisin kansa, yhtä onnellisia kuin Pohjois-Korean porsaat (jotka tietävät tulevan kohtalonsa mutta ovat siitäkin onnellisia).
 
Ongelma on, ettei hallitus ole johtanut toimintaa tai osannut johtaa toimintaa. Viranomainen ei voi tehdä kovin radikaaleja ratkaisuja ominpäin, samaan aikaan kun hallituksen signaalit julkisuudessa ovat epäselviä tai jopa ristiriitaisia. Esimerkiksi Marinin hallituksen kohdalla moni ongelma liittyy siihen, ettei ministeriö ole ohjeistanut viranomaisia asianmukaisesti. Oma-aloitteisuutta ei todellakaan paranna se, että itse täydellisyys Marin pyrkii aina syyttelemään muita. Huonoa johtamista siis.
Kyllä. Mutta vain osittain. Siksi kirjoitukseni loppuu sanaan muuallakin. Suuri ongelma on juuri siinä että kaikki pitää ohjeistaa erikseen uudestaan ja uudestaan ja aina viranomainen venkoilee keksien jonkun tulkinnallisen lakipykälän tms. perusteen olla toteuttamatta linjausta sen sijaan että reippaasti tekisi kaiken mahdollisen ja alkaisi sitten kysellä lisävaltuuksia. Koko järjestelmä on munaton eikä se muuksi muutu ministereitä toisiin samanlaisiin hierojiin vaihtamalla. Tarvitaan paljon nykyistä notkeampaa ja railakkaampaa lainsäädäntöä sekä tekijähenkilöitä avainpaikoille. Virkakunta on tehtävissään pitkään ja erikoistuu juuri omaan tehtäväänsä. Tai näin asian pitäisi olla. Ministerien varassa homma ei voi olla. Heitä voi toki syyttää jos siitä saa hyvän mielen mutta muutos ei synny ministeriä vaihtamalla. Ministerit valitaan pätkähommiin puoluekirjan/uskonnon/sukupuolen/vaalipiirin mukaan ja virkakunnalle on paljon korkeammat vaatimukset. Tai siis pitäisi olla.
 
Ja luoda mitä muuta?
"Fiscal integration."

Liittovaltiota pukkaa mutta ei tästä eurosekoilusta selviämiseen oikein montaa vaihtoehtoa ole. Joko perustetaan liittovaltio tulonsiirtoineen tai kuopataan koko euro. Tai jatketaan nykylinjaa kertaluonteisista hätäpaketeista toiseen kunnes seuraava maa saa tarpeekseen ja "tekee brexitit". Koska kahdella jälkimmäisellä vaihtoehdolla ei ole suurta kannatusta niin...
 
Tytti Tuppuraiselle (sd) terveisiä, kun miettii että oma kansa ensin -ajattelu olisi muka haitallista.
Olet harakka aivan kuutamolla.

Tässä mallisuoritus siitä kuin omat pitääkin hoitaa ensin. :salut:

 
Onnellisuustutkimukseen viitaten...

Työttömän laulu

Tännään minä onnellinen oon

kun se nuorin poika piäsi kortistoon

Kahden viikon piästä hältä ruokarahaa saan

kun se ensimmäistä kertoo männee kuittaamaan

Hiljalla ja minulla on kaksitoista lasta

kahestoista kortistossa tämä Jahvetti on vasta

Töitä pitäs löytää edes minun se oi totta

muuten hukka investointi meillä ol tuo potta

Rahapussia en ole tarvinnut mä vuosiin

eikä ole investoitu Hiljan kinkerkuosiin

Rahapussista mä hyvän kärpäsläpän saan

ja Hiljan pisin kyläreissu piättyy navettaan

Navetta on tosin tyhjä kantturat on myöty

kun on tullu oikein nälkä kynsiä on syöty

No onneksi on harrasteena kalastus tuo mulla

muuten maha tyhjäks menis kertapierasulla

Viime jouluna ei oisi syötynä meillä lihhoo

mut onneks sattu hirvi kulukemaan liian läheltä pihhoo

Ei se ryökäle pitkään kerennä siinä käyskennellä

kun minä sitä läpittä laskin täyteisellä

Työttömänä naapurista on myös Toivo Ryynänen

joka uamu asemalta kirvesmiehen löyvät sen

Kädessään on Ryynäsellä paperinen kassi

Vaikka sieltä hölske kuuluu siellä ei oo vatupassi

Pikkuryyppy hyväks on kun viluttaa ja pistää rintaan

voi jos alkohoolia sais ministerihíntaan

No ministerin palkkaus tosin nykyään on niukkoo

mitenkä ne tullee toimeen kun mullain on näin tiukkoo

Lama jatkuu pitenee vaan lommautusten jono

herroja kohta persiille potkii työttömien mono

Työttömänä neuvon minä ministerit teitä

Että elekeepä tehä mittään niin ei tuu virkavirheitä

 
Väinö Linna joskus runoili suomalaisesta vihasta, sanoi sen olevan kuin suolampi: musta, kylmä, syvä ja samea. Tai ainakin Linnan aikoihin oli. Kannattaakohan kokeilla onko se vieläkin niin?
Näköjään kannattaa ainakin yrittää, ja tällä linjalla saa ehkä nähdä minne kaikkialle viha suuntaa puhdistavan tulensa.
 
Sitä olen kirjoitellut 2030-luvusta. Ottaa aikansa kunnes viha kehittyy. Mutta pimeää, kylmää se tulee olemaan. Niinkuin suolampi.
Samaa mieltä, ei se kuppi tänään eikä tänä vuonnakaan kaadu. Mutta se kaatuu joskus. Se kaatuu silloin kun tarpeeksi monella ei ole enää ns penniäkään kiinni näissä hommissa. Sitten kun ei ole enää mitään menetettävää. Kun työt, perheet, autot ja asunnot on mennyt niin sillon se kaatuu. Silloin kun kaikki omaisuus on mukana kun hyppää ilmaan..
 
Samaa mieltä, ei se kuppi tänään eikä tänä vuonnakaan kaadu. Mutta se kaatuu joskus. Se kaatuu silloin kun tarpeeksi monella ei ole enää ns penniäkään kiinni näissä hommissa. Sitten kun ei ole enää mitään menetettävää. Kun työt, perheet, autot ja asunnot on mennyt niin sillon se kaatuu. Silloin kun kaikki omaisuus on mukana kun hyppää ilmaan..
Siitäkin on tullut varoiteltua kyllästymiseen asti että kun se kuppi kaatuu sadoilla tuhansilla, ehkä miljoonilla, niin ei ole paluuta. Rikottua on niin vaikea korjata. Se on myös hetki kun meihin vaikutetaan useasta ilmansuunnasta enkä ole ollenkaan, valitettavasti, vakuuttunut että historiaa katsoen paras ilmansuunta tulee tällä kertaa voittamaan.

Suomessa on asiat edelleenkin erittäin hyvin mutta edessä luiska ja sen jälkeen jyrkänne. Kun on luiska näköpiirissä niin ei pitäisi erehtyä potkimaan vielä lisää alaspäin "vihreillä siirtymillä" ja muilla järjettömyyksillä.

Kansalaiset itse kukin kaipaavat vakautta ja turvallisuutta. Nythän tässä nykyisessä ilmapiirissä eivät sitä edusta kuin lähinnä tasavallan presidentti. Missähän kirkkokin on, keksimässä jotain trollauksen aihetta?
 
Viimeksi muokattu:
Ei heti uskoisi . Kun somea seuraa alkaa itsestäkin tuntua masentavalta kun kaikki menee päin persettä Suomessa .

Suomi on neljättä vuotta peräkkäin maailman onnellisin maa​

Kaikki Pohjoismaat sijoittuivat Maailman onnellisuusraportissa kahdeksan parhaan maan joukkoon.

Suomalaiskannattajat juhlivat Suomen miesten jalkapallojoukkueen ensimmäistä EM-kisapaikkaa Havis Amandalla marraskuussa 2019.

Suomalaiskannattajat juhlivat Suomen miesten jalkapallojoukkueen ensimmäistä EM-kisapaikkaa Havis Amandalla marraskuussa 2019.KUVA: SAMI KERO / HS
Simo Löytömäki HS

8:51
HUOMENNA julkaistava Maailman onnellisuusraportti on määritellyt Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Suomi saa tittelin neljättä kertaa peräkkäin.

Raportin kolme kärkisijaa meni Pohjoismaille, sillä toiseksi sijoittui Islanti ja kolmanneksi Tanska. Kaikki Pohjoismaat sijoittuivat kärkikymmenikköön, sillä Ruotsi oli kuudes ja Norja kahdeksas. Parhaan kymmenen maan ainut Euroopan ulkopuolinen maa oli yhdeksänneksi sijoittunut Uusi-Seelanti.


Kaikkiaan raportissa listattiin 153 valtiota. Suomen pisteluku mittauksessa on 7 889, kun toiseksi sijoittunut Islanti sai pisteluvukseen 7 575.


Viimeistä pariakymmentä sijaa yhdistivät lähimenneisyyden tai käynnissä olevat sodat tai muuten epävakaat olot sekä köyhyys. Raportin mukaan vähiten onnellisin maa on Zimbabwe, jonka pisteluku on 3 160.

RAPORTTIIN vastasi noin tuhat asukasta jokaisesta maasta, ja raportti perustuu vuosina 2018–2020 tehtyjen kyselyjen keskiarvoon.

Onnellisuutta raportissa mitataan tarkastelemalla erilaisia hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä. Raportti huomioi bruttokansantuotteen ja korruption sekä ihmisten sosiaaliset tukiverkostot, terveyden, anteliaisuuden ja vapauden tehdä valintoja.


Onnellisuutta selvitettiin muun muassa siten, että vastaajien piti arvioida elämäänsä asteikolla 0–10. Asteikossa 10 tarkoitti parasta mahdollista ja 0 pahinta mahdollista elämää.


Lisäksi vastaajilta tiedusteltiin, olivatko he hymyilleet, nauraneet tai kokeneet nautintoa elämästään edellisenä päivänä.


Kielteisiä tunteita taas selvitettiin kartoittamalla vastaajien kielteisiä tunteita edellisen päivän aikana. Tällaisiksi tunteiksi luokiteltiin muun muassa huoli, suru ja viha.

Maailman onnellisuusraportti julkaistaan tänä vuonna yhdeksättä kertaa.

Aiheeseen liittyvää​

Tämä on kyllä todella hieno argumentti sekopäiden puolesta. Joka vuosi sama raportti ja nyt se on sitten sekopäiden ansiota :ROFLMAO:
 
Kerrankin olen Vihreiden kanssa samaa mieltä. Itseasiassa vaatisin kieltoa vieläkin pidemmäksi. Vaakakupissa painaa mielestäni enemmän yksi maailman harvinaisimmista eläimistä kuin pääosin harrastelijakalastus.
Toisaalta, vihreät vaativat kaikenlaista järjetöntä mm. ilmastovalheisiinsa liittyen.
Pakkoko Krista Mikkosen on öyhöttää ja valehdella.

Sekopää akka, joka aamu ja ilta se ulisee twitteristä mistä muusta kuin ilmastosta vaikka maassa on pakkaset ja riittävästi lunta. Hanhet ja metsät ovat ainakin minulla hyvässä muistissa vielä pitkän aikaa. On hyvä että niitä kammetaan vastavuoroisesti edes hetki jotta saadaan keskusteltua järkeä isompiin asioihin.

Mutta eiköhän kepu anna periksi, ei kärsi norpat.
 
Viimeksi muokattu:
Olemme - maailman - onnellisin - kansa - - - koska - meillä - on - Suuri - Naisjohtaja (tässä kohti joku asia vähän hammastaa, koska sukupuolta ei saa tuoda missään esille, mutta Naisjohtaja on kuitenkin Naisjohtaja ja siksi ylivoimainen) - joka - puhuu - meille - niin - - - että - me - tollotkin - - - ymmärrämme.

Tiedämme alitajunnassamme, että uusi tähti syttyi taivaalle kun Sanna syntyi, hän oppi ajamaan autoa kolmivuotiaana eikä hän ole käynyt koskaan kakalla!

Joka muuta väittää, on vihapuhuja ja misogynisti. Olkaamme siis maailman onnellisin kansa, yhtä onnellisia kuin Pohjois-Korean porsaat (jotka tietävät tulevan kohtalonsa mutta ovat siitäkin onnellisia).
Onko sinulla joku syy olla mainitsematta Sannan ensimmäisen golf-kierroksen tulosta 18? Mikä se syy on? Tästä asiasta pitää keskustella enemmän. Ole hyvä ja ota reppuusi kahden viikon muonat sekä laita yllesi ulkoilmaan soveltuvat vaatteet. Tulemme noutamaan sinut oikeana ajankohtana.
 
Kiinostaisi itseänikin. Kai niiltä joku puolustava juttu varmasti on tulossa tai sit jollain yritetään viedä huomio muualle kenties ? Joku vuoden vanha persujuttu kaivetaan jostain 500 asukkaan kylästä ja sit on persut taas pahoja kuten kuuluu ! Ei tarvii ikäviin juttuihin tarttua meidän loistavasta hallituksestamme :)
 
Back
Top