Bushmaster
Greatest Leader
"hintojen halventaminen on epätervettä ja vaarallista" ????
http://www.hs.fi/talous/a1439690312361?jako=00a7f7439f9201d973ddfe1865d85577
HS-GALLUP
Kaupan sijainti merkitsee suomalaisille ruoan hintaa enemmän
Vasemmistoliiton ja perussuomalaisten kannattajat tarkkailevat aiempaa enemmän hintoja
Suomalaiselle myymälän sijainti on edelleen tärkeämpi seikka kuin ruoan hinta, mutta hinnan merkitys on kasvanut, käy ilmi kyselystä, jonka TNS Gallup on tehnyt Helsingin Sanomille.
Kyselyssä haastateltaville esitettiin seuraavat kysymykset: Onko suhtautumisesi elintarvikkeiden hintaan muuttunut? Mitkä tekijät vaikuttavat eniten siihen, minkä ruokakaupan valitset?
Vastaajia pyydettiin mainitsemaan kolme tärkeintä tekijää, jotka vaikuttavat ruokakaupan valintaan. Vastaajista 69 prosenttia ilmoitti tärkeimmäksi kriteeriksi kaupan sijainnin ja 57 prosenttia hintojen edullisuuden. Valikoiman laajuuden pani ensimmäiseksi kriteeriksi 41 prosenttia vastaajista.
Näin kysely tehtiin
TNS Gallup selvitti HS:n pyynnöstä suomalaisten näkemyksiä yhteiskunnallisista ja ajankohtaisista kysymyksistä.
Haastatteluihin osallistui 1010 suomalaista, jotka olivat 15–74-vuotiaita.
Aineisto kerättiin kesäkuussa.
Tutkimustulosten virhemarginaali on kolme prosenttiyksikköä suuntaansa.
Hintojen edullisuus on tärkeä peruste varsinkin monelle opiskelijalle ja eläkeläiselle, pohjois- ja itäsuomalaiselle sekä sosiaalidemokraatille. Keskimääräistä harvempi yrittäjä, akateemisesti koulutettu ja kokoomuksen kannattaja pitää edullista hintatasoa tärkeänä perusteena ruokakaupan valinnassa.
Valikoimien laajuus on tärkeätä keskimääräistä useammalle pääkaupunkiseudulla asuvalle, johtajalle ja ylemmälle toimihenkilölle. Vihreän liiton kannattajista kaksi kolmasosaa kiinnittää huomiota valikoimien laajuuteen päättäessään, mistä ostaa ruokatarvikkeensa.
Runsaat valikoimat merkitsevät keskimääräistä vähemmän 50 vuotta täyttäneille, ruuhka-Suomen ulkopuolella asuville sekä eläkeläisille. Myös keskimääräistä harvempi perussuomalainen ja keskustalainen kiinnittää erityistä huomiota elintarvikekauppansa valikoimien laajuuteen.
Tuotteiden laadukkuus on tärkeä asia kokoomuslaisille, akateemisesti koulutetuille, johtajille ja ylemmille toimihenkilöille sekä yrittäjille ja eläkeläisille. Alle 30-vuotiaat, opiskelijat ja työntekijät ovat esimerkkejä väestöryhmistä, joille laatu merkitsee tavallista vähemmän ruokakaupan valinnassa.
Kyselyn mukaan 63 prosenttia suomalaisista suhtautuu elintarvikkeiden hintoihin kuten aiemminkin. Melkein kolmannes kansasta kuitenkin kiinnittää hintoihin aikaisempaa enemmän huomiota.
Moni vasemmistoliittolainen ja perussuomalainen kiinnittää nyt enemmän huomiota ruokatarvikkeiden hintoihin kuin aiemmin.
Keskimääräistä harvempi johtaja ja ylempi toimihenkilö, akateemisesti koulutettu sekä kokoomuslainen ja vihreä on viime aikoina muuttanut suhtautumistaan ruoan hintaan.
Keskustelu ruoan hinnasta vilkastui sen jälkeen, kun S-ryhmä ilmoitti elintarvikkeiden hintojen halventamisesta. Tällä viikolla S-ryhmä kertoi sadan tuotteen hinnanlaskusta. Esimerkiksi grillinakin hintaa osuuskaupat alentavat 17 prosenttia.
S-ryhmän mukaan kysymys ei ole mistään kampanjasta vaan strategiasta.
S-ryhmän suurimpiin osuuskauppoihin kuuluva HOK-Elanto kertoi tällä viikolla, että sen ruokakaupan määrä kasvoi alkuvuonna prosentin. Hintojen halventamisen takia ruokakaupan liikevaihto väheni 0,4 prosenttia.
Keskon pääjohtajan Mikko Helanderin mielestä hintojen halventaminen on epätervettä ja vaarallista. Hänen mukaansa K-kauppiaat ovat laskeneet hintoja vastuullisesti.
Helanderin mukaan K-ryhmä vastaa kilpailijansa haasteeseen laadulla ja palvelulla.
http://www.hs.fi/talous/a1439690312361?jako=00a7f7439f9201d973ddfe1865d85577
HS-GALLUP
Kaupan sijainti merkitsee suomalaisille ruoan hintaa enemmän
Vasemmistoliiton ja perussuomalaisten kannattajat tarkkailevat aiempaa enemmän hintoja
Suomalaiselle myymälän sijainti on edelleen tärkeämpi seikka kuin ruoan hinta, mutta hinnan merkitys on kasvanut, käy ilmi kyselystä, jonka TNS Gallup on tehnyt Helsingin Sanomille.
Kyselyssä haastateltaville esitettiin seuraavat kysymykset: Onko suhtautumisesi elintarvikkeiden hintaan muuttunut? Mitkä tekijät vaikuttavat eniten siihen, minkä ruokakaupan valitset?
Vastaajia pyydettiin mainitsemaan kolme tärkeintä tekijää, jotka vaikuttavat ruokakaupan valintaan. Vastaajista 69 prosenttia ilmoitti tärkeimmäksi kriteeriksi kaupan sijainnin ja 57 prosenttia hintojen edullisuuden. Valikoiman laajuuden pani ensimmäiseksi kriteeriksi 41 prosenttia vastaajista.
Näin kysely tehtiin
TNS Gallup selvitti HS:n pyynnöstä suomalaisten näkemyksiä yhteiskunnallisista ja ajankohtaisista kysymyksistä.
Haastatteluihin osallistui 1010 suomalaista, jotka olivat 15–74-vuotiaita.
Aineisto kerättiin kesäkuussa.
Tutkimustulosten virhemarginaali on kolme prosenttiyksikköä suuntaansa.
Hintojen edullisuus on tärkeä peruste varsinkin monelle opiskelijalle ja eläkeläiselle, pohjois- ja itäsuomalaiselle sekä sosiaalidemokraatille. Keskimääräistä harvempi yrittäjä, akateemisesti koulutettu ja kokoomuksen kannattaja pitää edullista hintatasoa tärkeänä perusteena ruokakaupan valinnassa.
Valikoimien laajuus on tärkeätä keskimääräistä useammalle pääkaupunkiseudulla asuvalle, johtajalle ja ylemmälle toimihenkilölle. Vihreän liiton kannattajista kaksi kolmasosaa kiinnittää huomiota valikoimien laajuuteen päättäessään, mistä ostaa ruokatarvikkeensa.
Runsaat valikoimat merkitsevät keskimääräistä vähemmän 50 vuotta täyttäneille, ruuhka-Suomen ulkopuolella asuville sekä eläkeläisille. Myös keskimääräistä harvempi perussuomalainen ja keskustalainen kiinnittää erityistä huomiota elintarvikekauppansa valikoimien laajuuteen.
Tuotteiden laadukkuus on tärkeä asia kokoomuslaisille, akateemisesti koulutetuille, johtajille ja ylemmille toimihenkilöille sekä yrittäjille ja eläkeläisille. Alle 30-vuotiaat, opiskelijat ja työntekijät ovat esimerkkejä väestöryhmistä, joille laatu merkitsee tavallista vähemmän ruokakaupan valinnassa.
Kyselyn mukaan 63 prosenttia suomalaisista suhtautuu elintarvikkeiden hintoihin kuten aiemminkin. Melkein kolmannes kansasta kuitenkin kiinnittää hintoihin aikaisempaa enemmän huomiota.
Moni vasemmistoliittolainen ja perussuomalainen kiinnittää nyt enemmän huomiota ruokatarvikkeiden hintoihin kuin aiemmin.
Keskimääräistä harvempi johtaja ja ylempi toimihenkilö, akateemisesti koulutettu sekä kokoomuslainen ja vihreä on viime aikoina muuttanut suhtautumistaan ruoan hintaan.
Keskustelu ruoan hinnasta vilkastui sen jälkeen, kun S-ryhmä ilmoitti elintarvikkeiden hintojen halventamisesta. Tällä viikolla S-ryhmä kertoi sadan tuotteen hinnanlaskusta. Esimerkiksi grillinakin hintaa osuuskaupat alentavat 17 prosenttia.
S-ryhmän mukaan kysymys ei ole mistään kampanjasta vaan strategiasta.
S-ryhmän suurimpiin osuuskauppoihin kuuluva HOK-Elanto kertoi tällä viikolla, että sen ruokakaupan määrä kasvoi alkuvuonna prosentin. Hintojen halventamisen takia ruokakaupan liikevaihto väheni 0,4 prosenttia.
Keskon pääjohtajan Mikko Helanderin mielestä hintojen halventaminen on epätervettä ja vaarallista. Hänen mukaansa K-kauppiaat ovat laskeneet hintoja vastuullisesti.
Helanderin mukaan K-ryhmä vastaa kilpailijansa haasteeseen laadulla ja palvelulla.
Viimeksi muokattu: