Ukrainan konflikti/sota


Onneksi ihan kaikki ei ole tuota mieltä ryssälässäkään.. Mielenkiintoinen kanava tuo 1420, löytyy vahvasti Putinille kriittisiä mielipiteitä mutta myös paljon russia stronk aivopestyjä. Varsinkin joissain haastatteluissa fiksun tuntuiset ihmiset vaan kertovat naama pokerina että on normaalia ettei voi äänestää, protestoida tai vaikuttaa mihinkään. " Meillä on vain erilainen järjestelmä kuin USA:ssa tai Euroopassa. Ollaan totuttu tähän".

Tuo 1420 on kuvattu pääosin Moskovassa mistä johtuu että ihmiset tietävät paljon muutakin kuin ryssälän virallisen kannan. Maalla asia on jo toisin, siellä ainoa kanava on valtiollinen.

 
Tuntemattoman maan F35 Adir koneillako nämä tuhottiin?

Kohteliaat harmaat lentskarit kävivät kylässä, vai hiekanvärisiäkö ne on tuolla päin. En tiedä miksi joku ajattelee että kyseessä olisi joku toinen valtio, uskoisin että kyseisiä F-35 -koneita lensivät paikalliset öljytyöläiset jotka oikeutetusti ajavat itsehallintoa ja haluavat liittyä Venäjään.
 
Onko nykyään edes olemassa mitään IR-hakeutuvia PST-ohjuksia? Miten ne edes toimisivat taistelukentällä missä on lämmönlähteitä ihan riittämiin palavista ryssistä palaviin taloihin ja räjähteleviin ajoneuvoihin?!
En tiedä onko IR hakeutuvia ollutkaan. Sen muistan että vanhemmissa ohjuksissa TOW, Fagot, Spigot tuolla infrapunavalolla tapahtuu ohjaus maaliin eli se kertoo ohjausyksikölle sen ohjuksen paikan. Tuo tuli tuossa itse asiassa toimii niin että ohjausyksikkö alkaa luulemaan sitä ohjukseksi ja ampuja ampuu sen silloin maalin ohi. Ennen ammuntaa ampujan pitäisi IR tunnistuslaitteella varmistaa se että siellä ei ole IR häirintää joka estäisi ampumisen.
 
Tonni soimaan. Soi muuten kauniisti. Ai että tuntuu hyvältä.
Tähän liittyen muuten näin perjantain kunniaksi itse itseäni lainaten.. jos tästä ajatusprosessin aukikirjoittamisesta on jollekin apua niin kannatti superfokusoida kirjaimiinosumisprosessi näillä oluilla..

Tähän lahjoittaminen takaa lahjoituskertoimeksi aidosti yli yhden. Jos vaikka työnnät euroa punaiselle ristille ni välikäsien jälkeen todellisuus on synkkä ja karu. Bang for the buck -auttaminen tulee just näiden settien kautta, joten jos haluat antaa enemmän kuin annat ni tää Varustelekan diili on helppo ja varma.
 
Kannoin juuri äsken oman korteni kekoon. Tekevät mielestäni erittäin tärkeätä työtä siellä ja tarvitsevat kaiken avun. Lisäksi luotan siihen että tätä kautta apu myös menee perille eikä päädy jonnekin korruption syövereihin.

Saitteko te muutkin lahjoittajat viestin että lähetys on noudettavissa? Ymmärsin niin että kun valitsee nouto, etukäteismaksu ja laittaa viestikenttään ”Operaatio Elossa Takas!” niin homma hoituu?
 
En tiedä onko IR hakeutuvia ollutkaan. Sen muistan että vanhemmissa ohjuksissa TOW, Fagot, Spigot tuolla infrapunavalolla tapahtuu ohjaus maaliin eli se kertoo ohjausyksikölle sen ohjuksen paikan. Tuo tuli tuossa itse asiassa toimii niin että ohjausyksikkö alkaa luulemaan sitä ohjukseksi ja ampuja ampuu sen silloin maalin ohi. Ennen ammuntaa ampujan pitäisi IR tunnistuslaitteella varmistaa se että siellä ei ole IR häirintää joka estäisi ampumisen.
Ok, en tiennytkään tuota noista vanhemmista, vaikka olen semmosia roudaillut mettässä moneen otteeseen ja ampunut simulaattoreilla. Luulin, että se ohjauslanka, jota mm. TOW ja käsittääkseni se ryssäohjuskin vetää perässään vie ohjauskäskyt ohjukselle eikä ohjuksella ole minkäänmoista hakeutuvaa ohjauspäätä. Eli siis ihan perus lankaohjattava. Näin se meille INTissä opetettiin. Mutta, olen sitten kaiketi väärässä? Olen vain sinkomies. ;)
 
Ok, en tiennytkään tuota noista vanhemmista, vaikka olen semmosia roudaillut mettässä moneen otteeseen ja ampunut simulaattoreilla. Luulin, että se ohjauslanka, jota mm. TOW ja käsittääkseni se ryssäohjuskin vetää perässään vie ohjauskäskyt ohjukselle eikä ohjuksella ole minkäänmoista hakeutuvaa ohjauspäätä. Eli siis ihan perus lankaohjattava. Näin se meille INTissä opetettiin. Mutta, olen sitten kaiketi väärässä? En ole ohjusmies (missilemän, kuten sinä) vaan sinkomies. ;)
Noin ne toimii. Ohjuksessa vaan on soihtu jotta ampumalaite, tai vanhimmissa ampuja, näkee missä se menee ja mihin suuntaan ohjata.
 
Sen pitäisi olla näin:

a91yqVD_700b.jpg


No, ehkä tuon hakaristin voisi jättää pois.
Siinä poliittisesti korrektimpi
86dfb9ee79c69063.jpg
 
Noin ne toimii. Ohjuksessa vaan on soihtu jotta ampumalaite, tai vanhimmissa ampuja, näkee missä se menee ja mihin suuntaan ohjata.
Niin eli se ohjauslaite käyttää IR-anturia "nähdäkseen" missä ohjus menee? Ja sitten ohjauskäskyt menee piuhaa pitkin?

No, ei luulis, että joku palava peltipurkki pystyy mitenkään hämäämään ohjauslaitteen anturia. Tai sitten taas mikävaan palava objekti taistelukentällä pystyisi tekemään sen.
 
Näin mä ymmärsin

Toivottavasti ymmärrettiin oikein. Muuten ainakin mulla on sitten tavaraa jota kaivattaisiin kyllä Ukrainassa mutta mulle ei ole juuri nyt käyttöä.

Noh, eiköhän ne perille mene auttamaan meikäläisiä taistelussa terroristivaltaa vastaan ja siis osaltaan turvaamaan meidän tulevaisuutta.

Kovia kavereita ovat ne, jotka ovat valmiita uhraamaan ainokaisensa vapauden puolesta, vaikka hyökkäys ei vielä sotilaallisesti kohdistukaan suoraan meihin! :salut:
 
Noin ne toimii. Ohjuksessa vaan on soihtu jotta ampumalaite, tai vanhimmissa ampuja, näkee missä se menee ja mihin suuntaan ohjata.
Kyllä ohjaus hoituu langalla, mutta minusta se toimintaperiaate on sellainen että perästä näkyvällä IR valolla sitä ei saanut ohjata. Siinä ampumalaitteessa on oma erillinen ristikko, jota pidetään maalissa. Veikkaan että se IR valo on se joka antaa sille ampumalaitteen ristikolle sen paikan missä se on menossa. Siksihän se alue tarkistetaan ennen ammuntaa, että siellä ei ole IR lähteitä jotka voi sitä häiritä. Eli tuo soihdun pitäminen tuossa vaunussa on ihan toimiva puolustuskeino jos ampuja käyttää sitä ampumalaitteen ristikkoa, koska se vetää sen ohjuksen harhaan. Itse käyttäisin tuossa tapauksessa juurikin sitä IR perävaloa ohjaukseen.
edit: ja tämä oli tosiaan noissa venäläisvalmisteisissa
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä onko IR hakeutuvia ollutkaan. Sen muistan että vanhemmissa ohjuksissa TOW, Fagot, Spigot tuolla infrapunavalolla tapahtuu ohjaus maaliin eli se kertoo ohjausyksikölle sen ohjuksen paikan. Tuo tuli tuossa itse asiassa toimii niin että ohjausyksikkö alkaa luulemaan sitä ohjukseksi ja ampuja ampuu sen silloin maalin ohi. Ennen ammuntaa ampujan pitäisi IR tunnistuslaitteella varmistaa se että siellä ei ole IR häirintää joka estäisi ampumisen.


Esim. TOW:ssa ei ole mitään tulta lennossa. Rakettien poltto on muutamia sekunteja lennon alussa. Ja ohjuksen perän IP-majakka on synkattu sen kaapelin kautta ohjainlaitteeseen, juuri häirinnän estämiseksi.

Tuo valkovanjan häkkyrä "toimii yhtä hyvin" kuin cope-koppi. Eli ei toimi.
 
Back
Top