Hylkää huomautus
Liity mukaan keskusteluun!

Rekisteröityminen ei kestä kuin hetkosen ja pääset keskusteluun mukaan, tervetuloa!

>>> REKISTERÖIDY <<<

WW2 Hävittäjät

Viestiketju osiossa 'Menneet sodat ja sotahistoria' , aloittaja Ikarus, 31.10.2014.

  1. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    4,440
    Tykkäykset:
    12,783
    Pisteet:
    1,286
    Tämä oli mielenkiintoinen pätkä. Wiki tiesi kertoa, että kyseinen koneyksilö joka oli maailman ainoa lentokuntoinen D520, tuhoutui kaputissa jo samana vuonna.
     
    JR49, Leaderdog, Mikoyan ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  2. Mainos Google AdSense



  3. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,288
    Tykkäykset:
    5,703
    Pisteet:
    636
    https://www.bibert.fr/Joseph_Bibert_fichiers/D520_fichiers/Bove.pdf
    Tuossa kaputista. Pilotti Bove sai surmansa.
    Täytyisi kääntäjän läpi tuo teksti ajella.
     
    Leaderdog, Sarek1 ja tulikomento tykkäsivät tästä.
  4. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    4,440
    Tykkäykset:
    12,783
    Pisteet:
    1,286
    En osaa ranskaa pätkän vertaa, mutta pilotti on ollut kokenut. Lennettyjen konetyyppien joukossa mm. Mirage III ja IV, Mystere IV ym. Lisäksi on käynyt EPNERIN, joka on Ranskan ilmavoimien koelentokoulu. Tuossa ihan lopussa on jonkun ilmailulääkärin haastattelu ja sen verran sain selvää, että siinä puhutaan kuskin pyörtymisestä tai tajunnan menetyksestä.
     
    Leaderdog, Sarek1, Mikoyan ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  5. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,288
    Tykkäykset:
    5,703
    Pisteet:
    636
  6. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,288
    Tykkäykset:
    5,703
    Pisteet:
    636


    Animaatio Georg Peter Ederistä Me 262:lla.
    Eder ammuttiin alas 17 kertaa, hyppäsi 9 kertaa, ja haavoittui 14 kertaa. Selvisi sodasta, mutta onnea oli mukana,
     
    Sarek1, Leaderdog, Mikoyan ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  7. Leaderdog

    Leaderdog Majuri Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.01.2016
    Viestejä:
    1,259
    Tykkäykset:
    2,669
    Pisteet:
    156
    ^Lievästi sanottuna onnekas kaveri.
     
    Sarek1, Mikoyan ja Ikarus tykkäsivät tästä.
  8. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,288
    Tykkäykset:
    5,703
    Pisteet:
    636
    [​IMG]

    Bf 109 X.
    Kun BMW 801 tuli saataville, Bf 109F, Werknummer 5608, D-ITXP muutettiin moottorille BMW 801 A-0. Tästä tuli prototyyppi Bf 109X. Rungossa oli laajempi poikkileikkaus, ja uusi kuplakuomu sovitettiin. Siivenkärjen olivat sukua Bf 109E:lle Prototyyppin ensimmäinen lento oli Flugkapitän Fritz Wendelin toimesta 2. syyskuuta 1940 ja koelennot jatkuivat ongelmista huolimatta, joita oli BMW 801A moottorin kanssa. Kehitys lopetettiin alkuvuodesta 1942.

    Kuplakuomu ei olisi ollut hullumpi idea vakio Bf 109:ssä, josta takasektoriin vakiokuomulla näkyvyys oli rajoitettu.
     
    Sarek1 ja tulikomento tykkäsivät tästä.
  9. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,288
    Tykkäykset:
    5,703
    Pisteet:
    636
    [​IMG]
    Lensikö yksikään Bf 109 K-14 vai ei, siitä ei ole varmuutta, mutta suunnitelmissa kone oli.
    Kaksi runkoa on kirjattu toimitetuksi II./JG52 majuri Wilhelm Batzille loppukeväällä 1945, nämä on aseistettu vain yhdellä 30 mm tykillä. Mutta koneen olemassaoloa ei ole positiivisesti vahvistettu. K-14:ssa oli tarkoitus käyttää kaksivaiheisesti ahdettua DB 605L moottoria, joka pyöritti nelilapaisia potkuria. 760 km / h (470 mph), operatiivisessa korkeudessa 12000 m (39000 ft) oli koneen suoritusarvoiksi ennakoitu. Panssarointi ja aseistus olivat muuten samanlaisia kuin K-6:ssa. Joka ei myöskään suuremmissa määrin tainnut tuontantolinjoilta ehtiä rullailla..
     
    Sarek1 ja tulikomento tykkäsivät tästä.
  10. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    4,440
    Tykkäykset:
    12,783
    Pisteet:
    1,286
    Jotenkin tuosta haiskahtaa taas se sakemannien perisynti. Tehtaillaan ja kehitellään alatyyppien alatyyppejä ja haaskataan voimavaroja miten sattuu. Vanhan sanonnan mukaisesti ennen loppuu koiralta kusi kuin saksmannilta konstit.
     
    Sarek1 ja Ikarus tykkäsivät tästä.
  11. Ottoville

    Ottoville Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.12.2010
    Viestejä:
    1,555
    Tykkäykset:
    2,595
    Pisteet:
    316

    The Bf 109K-4 made a normal landing in a field at Langebjerg north of Rønne on the island of Bornholm.
    [​IMG] [​IMG]


    [​IMG]



    https://en.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_605
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]

    DB 605 L
    http://www.kurfurst.org/Engine/DB60x/DB605_datasheets_L.html

    Spitfire Mk XIV versus Me 109 G/K
    http://www.spitfireperformance.com/spit14v109.html


    Avia S-199 trainer version

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Old Boy ja Ikarus tykkäsivät tästä.

Jaa tämä sivu