612-marssi & anarkistit

Se natsien lukumäärä siitä mihinkään muutu. Tulevat vastedeskin "jonon jatkona", ja täten hyvin erottuvana osana muista.
Olisiko ratkaisu puuttua myös ulkonäköön tai vaatetukseen jotta natsius ei näy? Ehkäpä tämä olisi hyvä.
Eipä tavistenkaan pään sisään näe että millaisia ajatuksia siellä liikkuu. Vaatteet voi olla mitä vaan.
 
Olisiko ratkaisu se, ettei edistäisi ääritahojen saamaa huomiota, agendaa ja yleensäkin vaikutuskykyä yhteiskunnassa?
Yleisesti näin pitäisi toimia. 612-kunniakulkueen kohdalla näkisin mieluummin kehityksen siihen suuntaan että se kerää laajaa kansanjoukkoa kävelemään hyvän ajatuksen puolesta. Kulkuehan ei ole ketään vastaan vaan yhden asian puolesta: kaatuneet sotasankarit isämaan puolesta.
Tässä on se oleellinen pointti johon tulee samaistua.

Lisäksi; aika monet muutkin hyvät asiat Suomessa ovat jonkinlaisen oikeiston alkuunpanemia.
Vielä lisäksi: harmittaahan se, ettei 612 kulkueelle löytynyt muuta ideoijaa kuin tosi isänmaallista porukkaa. Kokoomuksen piiristä olisi teoriassa voinut odottaa jotain tällaista mutta jättivät tilaisuuden käyttämättä. Jos Kokoomus olisi tilanteen hyödyntänyt, niin kulkueella olisi ollut aivan toisenlainen tulkinta Suomessa jo heti alkuunsa. Muut kuitenkin ehtivät ensin.

.
 
Erittäin isänmaallisena henkilönä ja poliittisesti jotenkuten liberaaliin keskustaan sijoittuneena (ei kepu puolueena), minua vituttaa että itsenäisyyspäivän joukkokokoontumiset ovat joko äärioikealla tai äärivasemmalla. Kumpaakaan ryhmää kohtaan ei ole mitään sympatiaa.

612 kulkue: kiva idea - natseja tai varttinatseja tekosyistä huolimatta.
 
Erittäin isänmaallisena henkilönä ja poliittisesti jotenkuten liberaaliin keskustaan sijoittuneena (ei kepu puolueena), minua vituttaa että itsenäisyyspäivän joukkokokoontumiset ovat joko äärioikealla tai äärivasemmalla. Kumpaakaan ryhmää kohtaan ei ole mitään sympatiaa.

612 kulkue: kiva idea - natseja tai varttinatseja tekosyistä huolimatta.

Oma näkemys olisi, että mene soihtukulkueeseen ja tee siitä sillä pykälää keskustalaisempi. On siellä noin tuhatkunta muutakin tavista, vähintään.

Tietenkään ei olisi mitenkään huono ajatus perustaa erillinen soihtukulkue, jossa järjestäjillä on vähemmän painolastia. Samoin olisi kiva jos 612-porukka selväsanaisesti ilmoittaisi että esim. vastarintatyyppejä ei sinne haluta.
 
Viimeksi muokattu:
Oma näkemys olisi, että mene soihtukulkueeseen ja tee siitä sillä pykälää keskustalaisempi. On siellä noin tuhatkunta muutakin tavista, vähintään.

Tietenkään ei olisi mitenkään huono ajatus perustaa erillinen soihtukulkue, jossa järjestäjillä on vähemmän painolastia.

Äkkiä sekin leimattaisiin natsikulkueeksi. Niin se homma toimii.
 
Oma näkemys olisi, että mene soihtukulkueeseen ja tee siitä sillä pykälää keskustalaisempi. On siellä noin tuhatkunta muutakin tavista, vähintään.

Tietenkään ei olisi mitenkään huono ajatus perustaa erillinen soihtukulkue, jossa järjestäjillä on vähemmän painolastia. Samoin olisi kiva jos 612-porukka selväsanaisesti ilmoittaisi että esim. vastarintatyyppejä ei sinne haluta.

En mä Odinien, Hänninkäisen, Seppo Lehdon tai prätkäliivien kanssa lähde marssimaan minnekään. Menisitkö itse Merja Kyllösen tai Markus Mustajärven kanssa marssimaan sosiaalisen oikeudenmukaisuuden puolesta? No et.
 
Erittäin isänmaallisena henkilönä ja poliittisesti jotenkuten liberaaliin keskustaan sijoittuneena (ei kepu puolueena), minua vituttaa että itsenäisyyspäivän joukkokokoontumiset ovat joko äärioikealla tai äärivasemmalla. Kumpaakaan ryhmää kohtaan ei ole mitään sympatiaa.

612 kulkue: kiva idea - natseja tai varttinatseja tekosyistä huolimatta.

Eli onko @Fremen nyt täys- vai varttinatsi sun mielestä? Hän kun on kertoi kulkueeseen osallistuneensa.
 
Eli onko @Fremen nyt täys- vai varttinatsi sun mielestä? Hän kun on kertoi kulkueeseen osallistuneensa.

Piruko niitä lajittelemaan...kuten alik. Lehto sanoo.....

Ei oikeesti fremen. Suomessa olen oppinut sen, että olen itse joidenkin mielestä oikeistolainen. Toisten mielestä vasemmistolainen. Ja jonkun mielestä keskustalainen. Olen myös luonnonsuojelija tai eläimille vaarallinen inhoittava valkoinen mies. Minun on vihjattu olevan putinisti....ja toisaalta natottaja. Ota tästä sitten selvää. Mutta viime vuosina olen kyllä hoksannut yhden asian, missä Putin on oikeassa: ei tarvi tykätä, riittää kun pelätään.:devilish:
 
Suomessa on niitä oikeita natseja niin vähän ettei niiden takia kannata kovin paljoa päätään vaivata. Jos he haluaa marssia ja liittyä kulkueen perään niin tottakai heille voi sanoa että tunnukseksi käy vain Suomen Lippu...Mutta asiasta on turha lähteä sen enempää riitelemään.

Todellinen vaara yhteiskunnalle tulee täysin eri suunnalta. Se näkyy kaikenlaisena häiriköintinä ja rikollisuutena. Ei pelkästään itsenäisyyspäivänä vaan muulloinkin.
 
Piruko niitä lajittelemaan...kuten alik. Lehto sanoo.....

Ei oikeesti fremen. Suomessa olen oppinut sen, että olen itse joidenkin mielestä oikeistolainen. Toisten mielestä vasemmistolainen. Ja jonkun mielestä keskustalainen. Olen myös luonnonsuojelija tai eläimille vaarallinen inhoittava valkoinen mies. Minun on vihjattu olevan putinisti....ja toisaalta natottaja. Ota tästä sitten selvää. Mutta viime vuosina olen kyllä hoksannut yhden asian, missä Putin on oikeassa: ei tarvi tykätä, riittää kun pelätään.:devilish:

Parempi olla vaan äärikepulainen, silloin kaikki inhoaa :) Nuo koohkaleet Helsingissä ei kiinnosta pätkääkään, oli sitten anarkisteja/natseja what so ever. Kun ei seuraa somea, niin ei tarvi vauhkoontua muutaman sadan höpönassun höpöttelystä. Ja muutenkin, jos media ei noita noteerais niin mitä h**vetin väliä muutaman sadan ihmisen vaappumisella on? Mä käytin aikani tänään 20km kävelyyn ja makkaranpaistoon järven rannalla. Varmasti parempi tapa viettää itsenäisyyspäivä :)
 
Töölöntorilla on kuulemma hiljaisempaa kuin viime vuonna. Noin 400 oli puolisen tuntia sitten kuvassa.

Viisi on poliisi napannut pahnoille tiedotteen mukaan "eri mielenosoituksista".
 
Yksi kiinniotetuista häiriköi Hakaniemestä lähtenyttä kulkuetta ja kaksi Narinkkatorilla ollutta kulkuetta, yksi haastoi riitaa sivullisen kanssa ja heitti tätä oluttölkillä, ja yhdeltä löytyi Töölössä kaasusumutin.
 
Seurasin Iltasanomien suorassa 612 kulkuetta. Hienostihan se meni!
Rauhallinen ja järjestäytynyt kunnianosoitus isänmaan puolesta kaatuneille. Hyvä, että tästä on tullut sujuva perinne.

Mitä anarkisteista? Muutama nuori pimu kasvot peiteltynä siellä kuului huutelevan, eipä ihmeempää. Onneksi ovat vähenemään päin.

.
 
Back
Top