612-marssi & anarkistit

Melkoisen sakeaa...

Laura Huhtasaari kehui itsenäisyyspäivän äärioikeistolaista 612-marssia ”hienoksi kulkueeksi” – ”Olen ymmärtänyt, että se on poliittisesti tunnukseton”
Presidentiksi pyrkivä Huhtasaari kehotti vaalitilaisuudessa ihmisiä osallistumaan 612-marssille. Samasta tilaisuudesta Huhtasaari lähetti terveisiä aktivistille, joka kannattaa avoimesti uusnatsijärjestöä.

Paavo Teittinen HS
Julkaistu: 6.12. 16:42
TASAVALLAN presidentiksi pyrkivä perussuomalaisten Laura Huhtasaari kehui vaalitilaisuudessa äärioikeistolaista 612-kulkuetta”hienoksi tapahtumaksi”.

Tapahtuman verkkosivujen mukaan marssin järjestää rekisteröimätön yhdistys 612.fi, joka on poliittisesti sitoutumaton. Itsenäisyyspäivän kulkue on kuitenkin yhdistetty esimerkiksi uusnatsijärjestö Suomen vastarintaliikkeeseen (SVL). Kansanedustaja Huhtasaarelta kysyttiin toissaviikolla Keravalla pidetyssä vaalitilaisuudessa, aikooko hän osallistua 612-tapahtumaan.

”Se on hieno kulkue, ja toivon, että mahdollisimman moni osallistuisi. Ja kyllä minä jonain vuonna siihen osallistun”, Huhtasaari sanoi.

Samasta tilaisuudesta Huhtasaari lähetti myös terveisiä tunnetulle maahanmuuttovastaisen liikkeen aktiiville.

Tervehdys luettiin Eduskuntatalon vierellä järjestetyssä Rajat kiinni -mielenosoituksessa. Twitterissä jaetulla videolla mielenosoittaja kertoo toivottaneensa Huhtasaaren tervetulleeksi Kattilavallankumous-nimellä kulkevaan tapahtumaan.

”Ja hän tiesi heti, että sitähän vetää Panu Huuhtanen. Kerro terveisiä”, mielenosoittaja siteeraa Huhtasaarta.

PANU Huuhtanen on kiihkokansallisissa Suomi Ensin ja Rajat kiinni -liikkeissä vaikuttanut aktiivi, joka on yksi maahanmuuttovastaisen liikkeen tunnetuimpia nimiä.

Venäläisen Facebookia vastaavan palvelun VKontakten seinällään Huuhtanen tukee avoimesti Suomen vastarintaliikettä, joka on kansallissosialistinen uusnatsijärjestö. Pirkanmaan käräjäoikeus määräsi joulukuussa lakkautettavaksi Pohjoismaisen vastarintaliikkeen alaosastoineen.

VKontake sallii rasistisen materiaalin jakamisen, toisin kuin Facebook.

1512648661548.gif1512648661548.gif1512648661577.gif1512648661548.gif1512648661577.gif1512648661548.gif1512648661577.gif
bc938438947a4561a987c73c85515b08.jpg

Kuvakaappaus Panu Huuhtasen VKontakte-seinältä.

Huuhtanen mainostaa seinällään useampaan otteeseen vastarintaliikkeen itsenäisyyspäivän marssia. Lisäksi Huuhtanen kutsuu yhdessä päivityksessä tasavallan presidenttiä Sauli Niinistöä”maanpetturiksi”.

1512648661577.gif
fcdaabfc69ad41a4bb74ff80c1856379.jpg

Kuvakaappaus Panu Huuhtasen VKontakte-seinältä.

Kuvakaappauksia lähetti HS:lle vapaa toimittaja Dmitry Gurbanov. HS varmisti niiden aitouden käymällä itse Huuhtasen seinällä.

Huuhtaselle lähettämänsä tervehdyksen lisäksi Huhtasaari puhui Huuhtasen vierellä alkuvuonna Suomi Maidan -nimellä kulkeneessa mielenosoituksessa.

Huhtasaari kertoo, että hän tutustui Huuhtaseen Itsenäinen Suomi -tilaisuudessa 2015. Kiihkokansallisten järjestöjen tapahtuma nousi otsikoihin, koska siellä esitettiin natsitervehdys. Huhtasaaren mukaan järjestäjät pyysivät tapahtunutta häneltä monta kertaa anteeksi.

HS kysyi Huhtasaarelta sekä 612-marssista että Huuhtasesta.

Mainitsit vaalitilaisuudessa Keravalla toissaviikolla, että itsenäisyyspäivän 612-tapahtuma on ”hieno kulkue”, johon toivot, että mahdollisimman moni osallistuu. SVL:n jäsenet ovat tiettävästi olleet mukana järjestämässä kulkuetta ja osallistumassa siihen. Mitä ajattelet siitä?

”Kun on iso marssi, tulee aina kaikenlaista porukkaa. Kyllä siellä marssilla on paljon muitakin, ja tiedän, että siellä marssii ihan kansallismielisiä ihmisiä, jotka haluavat marssia kansallisen itsenäisyyden puolesta.”

”Voidaanko ihmisiä estää marssimasta sen takia, että he ovat äärimmäisen väärässä? Minä uskon käännytykseen. Kuten sanoin, olen yrittänyt yhtä muslimiakin käännyttää, koska mielestäni hän ajattelee väärin naisten asemasta.”

612-marssilla vaikuttaa kuitenkin olevan läheiset yhteydet SVL:ään. Mitä ajattelet siitä?

”Olen nimenomaan ymmärtänyt, että se on poliittisesti tunnukseton. Se on vilpitön käsitykseni asiasta.”

SVL:ää perustamassa ollut Esa Holappa on sanonut Ylen haastattelussa , että SVL oli aloitteellinen kulkueen järjestämisessä. Holapan mukaan SVL:n aktivistit toimivat ensimmäisessä kulkueessa järjestysmiehinä ja loivat sekä ylläpitivät tapahtuman nettisivua. Holapan mukaan lähes kaikki SVL:n jäsenet ja tukijäsenet osallistuivat kulkueeseen, mutta pitivät matalaa profiilia, koska kulkue haluttiin brändätä epäpoliittiseksi. Tarkoitus oli välttää mahdollisten osallistujien karkottamista. Mitä ajattelet tästä?

”Minun käsitykseni on, että se [kulkue] ei ole SVL:n projekti. Vilpitön käsitykseni on, että SVL ei ole järjestäjätaho ja marssi on poliittisesti sitoutumaton. Niitä [SVL:n jäseniä] on siellä joku parikymmentä, mutta jos on 3 000 tai 2 000 marssijaa, niin musta tuntuu että ne kaikki muut...” Huhtasaari sanoo ja jatkaa:

”SVL ei tykkää minusta, ihan oikeasti, ne eivät kannata minua. Mutta sieltäkin voisi joku parantua, ihmiset ovat ihmisiä. Vaikka niiden mielipiteet tuomittaisiin, niin kyllä sieltäkin voi joku ihminen ajatella, että hei, tämä on ihan tyhmää vainota... että meidän täytyy antaa sekin mahdollisuus.”

”Olen valmis keskustelemaan tästä asiasta, että hekin muuttaisivat mielipidettään. Heidän pitäisi perustella, minkä takia, haluaisin tietää, että minkä takia sinä otat juutalaiset, siis nobelistikansa...”

Miksi näitä uusnatsien perusteluja pitäisi kuunnella?

”No, on hirveän vaikea keskustella, jos et anna ihmisen puhua. Jos ihminen ei tule kuulluksi ja nähdyksi, niin luuletko, että saat mitään keskusteluyhteyttä?”

Mitä ajattelet Huuhtasen esittämästä tuesta SVL:lle?

”En tykkää tuosta vastarintaliikkeestä yhtään.”

Miksi lähetit siis terveisiä Huuhtaselle?

”En usko ihmisten karsinoimiseen, en ihan oikeasti usko. Jos joku on jossain asiassa väärässä tai hänellä on joku mielipide, jota en hyväksy, niin en lähde karsinoimaan sillä perusteella.”

Mutta miksi haluat lähettää terveisiä ihmiselle, joka tukee tällaisia liikkeitä?

”Toivottavasti lopettaa tuollaisen! En minä lähetä hänelle sen takia terveisiä, vaan koska olen tavannut hänet ja tiedän, että hän pitää mielenosoitusta. En karsinoi ihmisiä.”

Vaikka he olisivat antisemitistisiä ja rasistisia?

”No, minä luulen, että... Vastarintaliikkeen jäseniä on kauhean vähän, eikö olekin, ajattelen että he varmaan fiksuuntuvat siitä. Kunhan nyt lopettavat tuon. Antisemitismiä en kyllä hyväksy millään lailla.”

”En usko tähän, että ihmisiä voidaan tuomita tai karsinoida niin, että jos näen [ihmisen] jossakin niin menen karkuun, ettei kukaan vain tule minulle ikinä juttelemaan.”

”Erityisopettajanakin luokka on täynnä ihmisiä ja vaikka siellä mitä tahansa ajateltaisiin naisista tai minusta, niin kaikki pitää... Tietääkseni hän [Huuhtanen] ei kuulu siihen vastarintaliikkeeseen, mutta enhän minä nyt mikään veljeni vartija ole. Minusta ihmisiä ei voi tuomita, vaikka heidän ajatuksia ja tekojaan voisi ja pitääkin.”

Mutta tarvitseeko heidän kanssaan olla vuorovaikutuksessa?

”No vaikka käännyttää niitä. Minä yritin yhtä muslimiakin käännyttää, mutta en ole onnistunut vielä.”

Mutta jos Rajat kiinni -liikkeessä toimii Huuhtasen kaltaisia henkilöitä, jotka tukevat SVL:ää, niin siellähän on antisemitistisiä ja rasistisia tendenssejä?

”No, olen ihan varma, että vasemmistolaisillakin on stalinistisia tendenssejä. Ja silti en ole sitä mieltä, että jos on kolme stalinistia jossain, tai selviää että alkaa joukkotuho, väestönvaihdot ja puhdistus, silti en syytä vasemmistoa niiden...”

Tiesitkö tervehdystä lähettäessäsi, että Huuhtanen tukee SVL:ää?

”Ei, en kyllä tiedä, että hän sitä erityisesti tukee. Minä en tiedä mitä hän tukee, en minä ole veljeni vartija.”
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005479106.html
 
Dmitry Gurbanov

Oikea mies kritisoimaan Venäjän masinoimia natseja! Mistä "Dimmu" saa rahansa, luukulta vai ihan todellako tällainen kaveri saa SUOMESSA riittävästi rahaa freelancer-toimittelijana?

Tai sitten minä vain ylitulkitsen yhden kissakuvan.

nimetön.jpg
 
Yllättävän vähän on kuvia tästä lasten juhlasta verkossa?? Hyvä että saivat järjestettyä(joutuivat järjestämään)

tuosta voi jokainen arvella oliko 5000 henkeä..

DQX8BwZXkAcmqaQ.jpg:large

Herman arvuutteli alle 500. Mä veikkaan noin 200 kuvassa ja max. 50 reunojen ulkopuolella. Resoluutio riittäisi kyllä kuvan ruuduttamiseen ja henkilöiden laskemiseen ihan manuaalisesti.

Väittääkö joku jälkeenjäänyt ihan oikeasti, että kävijöitä olisi ollut 5000? :geek:
 
Yllättävän vähän on kuvia tästä lasten juhlasta verkossa?? Hyvä että saivat järjestettyä(joutuivat järjestämään)

tuosta voi jokainen arvella oliko 5000 henkeä..

DQX8BwZXkAcmqaQ.jpg:large

Toivottavasti tuon, tai vastaavan, järjestää ensi vuonna joku, joka haluaa vain järjestää mukavan lastentapahtuman. Hauskaahan se on, kun on kaikenlaisia elukoita ja puuhastelua, mutta en tuon järjestäjän vilpittömyydestä ole vakuuttunut. Kävijämääräkin pitää nähtävästi valehdella.
 
Hesarin kommenteista Laineen kiinniottoon.

Edit: Kommentti jostain syystä muuttui Laura Huhtasaaren kuvaksi itsestään :D :D :D

Tähän olisi helppo vastata.

Ensinnäkin - Poliisi ei ole vastuussa tuomioistuinten päätöksistä.

Lisäksi - Tuomioistuinten osalta näkisin, että erityisesti Demla-leiri ei ole koskaan ajatellut asiaa niin että jotkut ihmiset on vain pidettävä pois muiden ihmisten ilmoilta - muiden ihmisten turvallisuuden takia! Siellä on paljon väkeä joka ei suostu näkemään pahintakaan tapa(väkivalta)rikollista sellaisena, joka mitä todennäköisimmin ei ole millään tavalla parannettavissa, vaan on joka kerta vapaana ollessaan yhteiskuntakelvoton ja väkivaltainen ihminen joka aina jatkaa toimintaansa kunnes on uudestaan kiven sisässä. Väkivaltarikollisen "ihmisoikeudet" ylittävät kunnon ihmisten ihmisoikeuden saada olla turvassa.

Kun kerran nuorta täysin syytöntä ja sivullista maahanmuuttajatyttöä "kuristushanskat" kädessä vaaninut ja asuntoon pyrkinyt sarjamurhaaja Penttilä saa olla vapaalla jalalla, niin miten mikään Torniainenkaan saisi kunnon tuomiota. Jotenkin en jaksa pitää tötteröpäistä lakanaheppua Suomen maineen ym. (saati ihmisten turvallisuuden!) kannalta pahempana asiana kuin vaikkapa tämä sarjakuristaja-keissi. Murhistakin saa Suomessa paljousalennusta.

Mielestäni olisi aika nähdä väkivaltarikostuomiot ensisijaisesti kunnon ihmisten suojelemisen kannalta. Joka hetki, jona sarjamurhaaja on linnassa, on hetki lisää turvallista aikaa kunnon ihmisille. Ja oikeusvaltiossa ei voida mitään Jessejä tuomita (ainakaan paljoa) sen kovemmin kuin muitakaan samoista rikoksista. Kaikesta väkivaltarikollisuudesta pitää alkaa saamaan kunnon tuomioita jo ennen kuin tulee ensimmäinen ruumis. Yltiöhumanistiset Demla-piiritkin voisivat luopua lastenohjelmamaisesta ajatuksesta että suurin osa väkivaltarikollisista on parannettavissa kun heitä vain kovasti ymmärretään. Todellisuudessa näin käy vain aniharvalle - suurin osa jatkaa rikollista elämäänsä heti tuomion päätyttyä. Jessellekin tuomiosta oli vain hyötyä, istui pikku hetken täysihoidossa ja nyt on oikein viimeisen päälle johtohenkilö porukassa.
 

Liitteet

  • nimetön.jpg
    nimetön.jpg
    60.4 KB · Luettu: 134
Viimeksi muokattu:
Onkos tuo LoremIpsum hiukan yksinkertainen tai sitten ei ole lukenut uutisia kunnolla. Vastarintaliikkeen kielto ei ole vielä lainvoimainen.
https://yle.fi/uutiset/3-9963466
Pirkanmaan käräjäoikeus hyväksyi 30. marraskuuta Poliisihallituksen kanteen Pohjoismaisen Vastarintaliikkeen Suomen osaston sekä siihen suoraan tai välillisesti kuuluvien alaosastojen sekä Pohjoinen perinne ry:n lakkauttamiseksi.
Päätös ei ole vielä lainvoimainen, sillä siitä voi ilmoittaa tyytymättömyytensä seitsemän päivän aikana. Valitusaikaa on 30 vuorokautta.
 
ÄV & ÄO =0,1%= aivan se ja sama. Jos ne nyt kerran vuoteen kiukuttelee niin voipa voi. Paljon melua tyhjästä.
 
HS:n kuva... voisi päätellä ajankohdasta ja vaatetuksesta/varjosta että kuvat on samasta paikasta.
En usko kuvaajan kameran tuottaneen tälläistä..

a3162239faec42cabd9730b031986b1e.jpg


Saman kuvaajan kuva Demokraatissa

42011972-1200x675.jpg


https://demokraatti.fi/huhtasaari-n...usasta-kannattajat-eivat-piittaa-gallupeista/

En ymmärrä kommenttia. Mitä tarkoittaa, että "en usko kuvaajan kameran tuottaneen tällaista"?

Kuvat ovat aika mittavista puutteistaan huolimatta ihan lehtikelpoisia. Eivät kuitenkaan edes näköetäisyydellä PR-matskusta.

Jos kuvagooglettaa kuvaajan nimellä niin noissa kuvissa esiintyvät maneerit tulevat todella useissa kuvissa vastaan. Japaninlippusommitelma, keskittyminen katseen merkitykseen, käsi lähellä päätä, joko arvoituksellisuuden tai hymyn hakeminen, heikko tai heikohko taustan hallinta...
 
Oikea mies kritisoimaan Venäjän masinoimia natseja! Mistä "Dimmu" saa rahansa, luukulta vai ihan todellako tällainen kaveri saa SUOMESSA riittävästi rahaa freelancer-toimittelijana?

Tai sitten minä vain ylitulkitsen yhden kissakuvan.

Katso liite: 18027

Musta tuo dimmy vaikuttaa ihan oikeelta anti-fantilta. Tuo kuvakin on joku kommunisti kisuli.

592c6b04470a6.jpeg


Kaverista löytyy kuvia ja juttuja jo vuosien takaa ja samalla agendalla näyttää jatkavan.

qqqq444666.png

qqqqqq.png




Tulee mieleen tälläinen venäjän vastine tietokirjailija koivulaaksosta, aina oikeassa...
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä kommenttia. Mitä tarkoittaa, että "en usko kuvaajan kameran tuottaneen tällaista"?

Kuvat ovat aika mittavista puutteistaan huolimatta ihan lehtikelpoisia. Eivät kuitenkaan edes näköetäisyydellä PR-matskusta.

Jos kuvagooglettaa kuvaajan nimellä niin noissa kuvissa esiintyvät maneerit tulevat todella useissa kuvissa vastaan. Japaninlippusommitelma, keskittyminen katseen merkitykseen, käsi lähellä päätä, joko arvoituksellisuuden tai hymyn hakeminen, heikko tai heikohko taustan hallinta...

Lähinnä silmään HS:n kuvassa otti Lauran "kalman kalpea" olemus(kuin ei veri kiertäsi) ja kivan kellertävä iho. Ei näytä kameran tuottamalta ihon väritys, kun ei ole tasainen noin helpossa valossa). Lisäksi bokeh on erikoinen. Tosin ei välttämättä kaikilla näytöillä näytä yhtä pahalta( itsellä wide gamut ja värihallittu-näyttö, kun joskus harrastin enemmänkin kuvaamista)
 
Herman arvuutteli alle 500. Mä veikkaan noin 200 kuvassa ja max. 50 reunojen ulkopuolella. Resoluutio riittäisi kyllä kuvan ruuduttamiseen ja henkilöiden laskemiseen ihan manuaalisesti.

Väittääkö joku jälkeenjäänyt ihan oikeasti, että kävijöitä olisi ollut 5000? :geek:
"Miten kävijämäärä on laskettu, tapahtuman pääjärjestäjä Jaakko Hilppö?
- Kyseessä on arvio, joka perustuu turvallisuudesta vastaavan järjestysmiehen arvioon kävijämäärästä."

Ehkä järkkärin palkkio perustui kävijämäärään
Mihin perustuu arvio lastentapahtuman 5 000 kävijästä? - Tapahtumajärjestäjä vastaa
Torstai 7.12.2017 klo 12.40
Helsingin Telia 5G -areenalla järjestetty lasten itsenäisyyspäiväntapahtuma keräsi väkeä paikalle jonoiksi asti.

Lastentapahtuman vetonaulana toimivat alpakat. Kuvituskuva. (AOP)

Lapsille suunnattu Suomi 100 -juhlatapahtuma keräsi runsaasti huomiota jo ennen itsenäisyyspäivää, kun tapahtuma jouduttiin siirtämään pois suunnitellusta sijainnista Töölöntorilta turvallisuussyistä. Lopulta uusi paikka tapahtumalle löytyi niin ikään Töölössä sijaitsevalta Telia 5G -areenalta, jota tarjottiin tapahtumajärjestäjien käyttöön.
Tapahtuman jälkeen keskiviikkoiltana järjestäjätahot kertoivat sosiaalisessa mediassa, että koko perheen tapahtumaan osallistui yhteensä noin 5 000 "lasta ja lapsenmielistä".
Miten kävijämäärä on laskettu, tapahtuman pääjärjestäjä Jaakko Hilppö?
- Kyseessä on arvio, joka perustuu turvallisuudesta vastaavan järjestysmiehen arvioon kävijämäärästä. Hän on ammattilainen ja tehnyt vastaavanlaisia tapahtumia paljon, joten hänellä on varmasti silmää asiaan.
Olivatko osallistujat paikalla samaan aikaan?
- Tapahtuma järjestettiin puoli viidestä seitsemään. Kävijähuippu oli siinä viiden ja kuuden välillä.
Oliko tapahtumassa kävijämäärästä johtuen ruuhkaa?
- Sisäänkäynnille muodostui hetkeksi jonoa, kunnes turvallisuudesta vastaava henkilökunta päätti avata suoraan kentälle vievän portin ja ohjata väen sitä kautta sisään. Tapahtumapisteillä jonoa oli jonkin verran. Päivän vetonaula näytti olevan alpakat.
Näytä kuva Twitterissä

TIEDOTE: Telia 5G Areenan virallinen kävijämääräluku 5000. Koitos @hjkhelsinki @teliafinland #alpakat #lapset #vanhemmatesiintyjät, vapaaehtoiset ja kaikki apua antaneet! @hsfi@iltasanomat @yleuutiset @iltalehti_fi @MTVUutiset
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712072200586550_u0.shtml
 
"Miten kävijämäärä on laskettu, tapahtuman pääjärjestäjä Jaakko Hilppö?
- Kyseessä on arvio, joka perustuu turvallisuudesta vastaavan järjestysmiehen arvioon kävijämäärästä."

Ehkä järkkärin palkkio perustui kävijämäärään

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712072200586550_u0.shtml
Johan tota seliteltiin, että lapset ei näytä kuvissa yms niin isoille... :D
Vähän pettynyt kyllä anarkaistojen velttoiluun. Olisi odottanut Jes suis Alpakka kohun myötä vähän enemmän toimintaa.
 
Olen ihmetellyt miksi Aleksi Pahkala ja toverit maalittivat juuri "612-kulkuetta" Vastarinnan marssin sijaan?
Pullantuoksuisia hupparikavereita lasten halihalitapahtumaa järjestämässä. Mitä soopaa.

Nämä ne jatkoivat trollaamista itsenäisyyspäivänäkin, Dmitry Gurbanov
@susannankoti
Kuvakaappaus suomalaisesta tolkun elokuvasta "Marssii natsien kanssa"
eiku... #Suomi100 #Finland100 #nazis
Näyttää suoltaneen twiittejä koko eilisen illan melkein kuin botti.. Dimmu on mikä?

Mutta onkos tuo nyt sitten sitä "parempaa maalitusta"? Kukas se alkoikaan puhua "maalittamisesta", kaipaisin mielipidettä mitäs tuo nyt on?
Suvi Auvinen
@suviauvi
Replying to @veronikahonka
Kokoomus on mafia.
Suvi Auvinen retweeted
Veronika Honkasalo Veronika Honkasalo
@veronikahonka
Itsenäisyyspäiväperinne sekin että kokoomuksen kaupunginvaltuutettu Hakola kommentoi poliisin roolissa päivän mielenilmauksia. "Täysin neutraalisti".
Minna Vahlqvist
@MinnaVahlqvist
Replying to @suviauvi
Mietin tässä kotosalla, että jos olisivat toimineet kuten suomen poliisi, olisivat jättäneet kaikki muut matkustajat rannalle. Menkööt vaikka soutaen.

Vakiohörhöt ja jonkinlainen "professorikin":
Erna Bodström retweeted
Lena Näre Lena Näre
Sosiologi, apulaisprofessori Helsingin yliopistossa.
Sociologist, assistant prof. at the University of Helsinki.
@LenaMNare Dec 5
Branding #Finland100 #Suomi100 BBC News - Finnish kids party cancelled over far-right march bbc.com/news/blogs-new…

STT:ltä kysyisin onkos myös Pride äärijärjestöjen kulkue?
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top