Aarnio paljasti viimein varojensa alkuperän - Rahat tulivat kuolleelta liikemieheltä

Bushmaster

Greatest Leader
Joopa joo....?

Aarnio paljasti viimein varojensa alkuperän - Rahat tulivat kuolleelta liikemieheltä

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1446540991652.html

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015110420611767_uu.shtml


Aarniolla on ollut käytössään yli 400 000 euroa, joka ei ole peräisin hänen palkkatuloistaan. Syyttäjien mukaan varat ovat peräisin huumekaupoista.

Aarnio ei ole ennen tätä päivää valottanut mitenkään rahojen alkuperää, mutta viimein tänään hän puhui asiasta oikeudessa.

Asiaa käsiteltiin aluksi salaisena ennen lounastaukoa, mutta tauon jälkeen käräjäoikeus ilmoitti, ettei asiassa ole salassa pidettävää ja samat asiat kuullaan nyt oikeudessa uudestaan julkisesti.

Salainen yhteydenpito

Aarnio kertoi, ettei hän ole saanut tuloja, joita hänen olisi pitänyt ilmoittaa verottajalle.

Hän kertoi saaneensa 474 000 euroa käteisenä suomalaiselta vuonna 2002 kuolleelta liikemieheltä.

-Tutustuin häneen aikanaan tiettyjen tutkintojen kautta 80-luvun alun jälkeen. Tutkinnat koskivat muun muassa paritusasioita.

Aarnio kertoi auttaneensa liikemiestä paljon vuosien varrella.

- Hänellä oli kansainvälistä liiketoimintaa paljon ja hän pyysi turvallisuuteen liittyviä neuvoja minulta. Eliittitason naiset oli osa tätä keskustelua.

Aarnion mukaan oli ehdottoman tärkeää, ettei heidän yhteydenpito liikemiehen kanssa missään nimessä paljastu.

-Sen piti olla salassa niin ikiajoiksi kuin voi. Olemme käsitelleet vuosien aikana todella arkaluontoisia asioita.

Miljonäärimies

Aarnion mukaan liikemies oli "äärimmäisen varakas" ja häntä voi hyvinkin kutsua miljonääriksi. Mies käytti pelkästään käteistä eikä lainkaan pankkikorttia.

Liikemies halusi maksaa Aarniolle tämän antamasta avusta, mutta Aarnio kieltäytyi omien sanojensa mukaan ottamasta rahaa vastaan.

-Hän sanoi, että hän sijoittaa niitä rahoja, joita hän katsoo minun palkkani suuruudeksi.

Aarniota ei kiinnostanut, millaisia varoja mies sijoitti tai millaisia summia mies tarkoitti puhuessaan hänen palkkiostaan.

Kun liikemies sitten vuosia myöhemmin sairastui, hän ilmoitti Aarniolle, että on aika panna tilit selväksi.

-Kaikki tapahtui yksinomaan hänen ajatusmallinsa mukaan. Minulla ei ollut siinä mitään sanottavaa. Hän halusi tehdä asiat tietyllä tavalla omien varojensa kanssa ja niin hän toimi.

Rahat kassissa

Aarnion mukaan miehen vaimo haki rahat pankista. Liikemiehen kaveri luovutti sitten 474 000 euroa käteistä rahaa kassissa Aarniolle Helsingin kaupunginteatterin takapihalla.

Liikemies itse oli tuolloin sairaalassa, mutta hän tiesi tarkkaan tapaamisesta ja seurasi keskusteluja puhelimen kaiuttimen kautta.

-Ne ovat rahoja, jotka hän on minun palkakseni laskenut. Minulla ei ollut etukäteen tietoa millaisesta lukemasta on kyse, Aarnio sanoi.

Aarniolle mies esitti toiveita, joita tämän pitäisi tehdä miehen kuoleman jälkeen. Yksi oli toive siitä, että Aarnio katsoisi tynnyrivyyhdissäkin puhutun prostituoidun perään.

Aarnio kertoi tänään, ettei hän ole kertonut rahojen alkuperästä aiemmin, koska ne eivät hänen mukaansa kuulu oikeudessa käsiteltävään huumejuttuun.

-Epäilys oli, että olisi ollut huumekauppaa, josta olisin saanut varoja. Tämä ei liity siihen ollenkaan, Aarnio sanoi.
 
Viimeksi muokattu:
Uskon heti että "hyvä kaveri" on antanut toiselle 400 000 euroa ihan noin vaan. Miksei mulla ole tollasia kavereita...

Aarnion mukaan miehen vaimo haki rahat pankista. Liikemiehen kaveri luovutti sitten 474 000 euroa käteistä rahaa kassissa Aarniolle Helsingin kaupunginteatterin takapihalla.

Liikemies itse oli tuolloin sairaalassa, mutta hän tiesi tarkkaan tapaamisesta ja seurasi keskusteluja puhelimen kaiuttimen kautta.

-Ne ovat rahoja, jotka hän on minun palkakseni laskenut. Minulla ei ollut etukäteen tietoa millaisesta lukemasta on kyse, Aarnio sanoi.

Aarniolle mies esitti toiveita, joita tämän pitäisi tehdä miehen kuoleman jälkeen. Yksi oli toive siitä, että Aarnio katsoisi tynnyrivyyhdissäkin puhutun prostituoidun perään.

Aarnio kertoi tänään, ettei hän ole kertonut rahojen alkuperästä aiemmin, koska ne eivät hänen mukaansa kuulu oikeudessa käsiteltävään huumejuttuun.

-Epäilys oli, että olisi ollut huumekauppaa, josta olisin saanut varoja. Tämä ei liity siihen ollenkaan, Aarnio sanoi.


:p:p:D:cool::solthum:

Just. Tuon tason poliisimies ja saa rahat kassissa eikä "tämä liity tähän mitenkään". :D
 
Juu, ja voihan sen aina panna akkansa tuomaan kahisevat Anttilan kassissa, kun itse ei ehdi tai on vuoteenomana.

Tämä koko case on uskomaton ja varmasti käänteitä tulee piisaamaan.

Täytyy kyllä sanoa että koko skenaario hakee ehkä vertaansa koko Euroopassa. Ainakin selitysten uskottavuuden takia. Itse jos menisin sanomaan jotain tuollaista niin sillehän nauraisi naapurin lehmätkin. Se on tyyliin "niin, tuo taulutelevisiokin putosi Reiskan kuorma-autosta..mutten just nyt muista miehen sukunimeä." :D Parasta on tuo "jotka hän oli minun palkakseni laskenut"...palkaksi mistä? Eikös virkamiehelle makseta palkka valtion toimesta? :D
 
“Aarnion mukaan liikemies oli "äärimmäisen varakas" ja häntä voi hyvinkin kutsua miljonääriksi. Mies käytti pelkästään käteistä eikä lainkaan pankkikorttia.”

- Melkoinen liikemies. Kaveri sijoitteli käteistä rahaa, siis ?

“Aarnion mukaan miehen vaimo haki rahat pankista. Liikemiehen kaveri luovutti sitten 474 000 euroa käteistä rahaa kassissa Aarniolle Helsingin kaupunginteatterin takapihalla.”

- Ai, oliko vaimokin sitoutunut vain käteisen käyttöön ? No mistä ne käteisrahat olivat sinne pankin tilille tulleet ? Eikä kukaan ihmetellyt nostoa ?

- Aarniokin poliisimiehenä ymmärsi että kyseessä on aivan normaali jokapäiväinen muistaminen, jota ei tarvitse kenellekään ilmoittaa.

- Hassua, että tuo käteisen käyttö on noin tarttuvaa, ensin vain liikemies, sitten hänen vaimonsa, sitten Aarnio itse kokivat tämän ”valaistusilmiön” vain käteisen käyttöön.

” -Ne ovat rahoja, jotka hän on minun palkakseni laskenut. Minulla ei ollut etukäteen tietoa millaisesta lukemasta on kyse, Aarnio sanoi.”

- Ja jotenkin nämä palkkatulot vain unohtuivat ilmoittaa verottajalle ? Veroilmoitus on sellainen hankala paperi, ymmärrän täysin jos sitä täyttäessä jokin pikkujuttu unohtuu.
 
“Aarnion mukaan liikemies oli "äärimmäisen varakas" ja häntä voi hyvinkin kutsua miljonääriksi. Mies käytti pelkästään käteistä eikä lainkaan pankkikorttia.”

- Melkoinen liikemies. Kaveri sijoitteli käteistä rahaa, siis ?

“Aarnion mukaan miehen vaimo haki rahat pankista. Liikemiehen kaveri luovutti sitten 474 000 euroa käteistä rahaa kassissa Aarniolle Helsingin kaupunginteatterin takapihalla.”

- Ai, oliko vaimokin sitoutunut vain käteisen käyttöön ? No mistä ne käteisrahat olivat sinne pankin tilille tulleet ? Eikä kukaan ihmetellyt nostoa ?

- Aarniokin poliisimiehenä ymmärsi että kyseessä on aivan normaali jokapäiväinen muistaminen, jota ei tarvitse kenellekään ilmoittaa.

- Hassua, että tuo käteisen käyttö on noin tarttuvaa, ensin vain liikemies, sitten hänen vaimonsa, sitten Aarnio itse kokivat tämän ”valaistusilmiön” vain käteisen käyttöön.

” -Ne ovat rahoja, jotka hän on minun palkakseni laskenut. Minulla ei ollut etukäteen tietoa millaisesta lukemasta on kyse, Aarnio sanoi.”

- Ja jotenkin nämä palkkatulot vain unohtuivat ilmoittaa verottajalle ? Veroilmoitus on sellainen hankala paperi, ymmärrän täysin jos sitä täyttäessä jokin pikkujuttu unohtuu.

Tunnen itsekin pari tyyppiä jotka "käyttävät pelkästään käteistä" mutta en tasan helvetissä halua mihinkään liikesuhteeseen niiden kanssa saati sitten ottaisin vastaan 400k euroja kassissa. :D

Reipashenkistä menoa joka nostaa suomalaisen poliisin uskottavuutta. Vituttaisi jos olisin poliisi mutta nyt lähinnä naurattaa nuo selitykset.
 
Tunnen itsekin pari tyyppiä jotka "käyttävät pelkästään käteistä" mutta en tasan helvetissä halua mihinkään liikesuhteeseen niiden kanssa saati sitten ottaisin vastaan 400k euroja kassissa. :D

Reipashenkistä menoa joka nostaa suomalaisen poliisin uskottavuutta. Vituttaisi jos olisin poliisi mutta nyt lähinnä naurattaa nuo selitykset.

Aikuisten oikeissa oikeusvaltiossa tällaiset tapaukset perataan alhaalta aina kaikkein korkeimpaan virkamieehen asti ja julkisesti ilman salailua oikeuden käynneistä....

Miten mahtaa Suomessa tämän tapauksen perkuun käydä kun jo nyt käydään osaltaan salaista "oikeutta" mikä tapaukseen liittyy..? Puhumattakaan Poliisilta "kadonneista" asiakirjoista joita Trevoc haaran juttussa oltaisiin kaivattu esiin...?
 
Viimeksi muokattu:
Se suomen rikoshistorian kuuluisa "tuntematon mies " joka sukeltaa aina esille.
 
Tämä tuntematon liikemies on varmaan se Pasilan mies :)

Edit. Olen sitä mieltä, että case Aarnio vaatii oman aiheen. Olisiko se vaikka tämä aihe?
 
Aarnio on kertonut oman tarinansa..joka on jollain tavalla mahdollinen. Kysymys ei ole ihan kuvitteellisesta rahasummasta koska (median tietojen mukaan) pankista oli todistettavasti nostettu 1,2 miljoonaa ennen rahojen luovutusta Aarniolle..joten poliisin ja syyttäjän tulisi kertoa jonkinlainen selvitys Aarnion tarinaa vastaan. Tai toisaalta todistaa että hän on saanut rahaa huumehommista. Syyttäjän kannalta on ikävää että oikeudessa ei riitä arvailut vaan siellä pitää olla tarinan tukena jonkinlaista faktaa. Siis näyttöä/todisteita.. Jostain olisi hyvä löytää edes yksittäinen todistaja joka kertoisi antaneensa, nähneensä tai edes kuulleensa huhuja että Aarnio on saanut rahaa huumausaineiden välittämisestä. Vaikka edes pienemmänkin summan.

Aarnion osalta tilanne alkaa olla jo pian taputeltu. Hän on ollut pidätettynä pari vuotta. Oikeutta käydään vielä ainakin saman verran ja todennäköisesti Aarnio jatkaa tutkintovankeudessa sen aikaa.. Käytännössä hän päässee vapaaksi varsin pian tuomion julistamisen jälkeen. Luultavasti hänet todetaan syylliseksi ainakin raastuvassa (käräjäoikeus)..ja siitä juttu jatkuu valitusten myötä eteenpäin. Tätä prosessia jauhetaan pitkään Suomen oikeuslaitoksessa..todennäköisesi vielä senkin jälkeen kun Aarnio kulkee jo vapaana miehenä. Poliisihommiin ei enää taida olla paluuta, mutta eläkepäivät odottaa jo muutaman vuoden päästä.

Sinällään homma on käytännössä jo ohitse...Poliisin kannalta vahinko on realisoitunut täysimääräisesti eikä sitä korjata enää minkäänlaisella tuomiolla. Todellisessa oikeusvaltiossa joku muukin olisi joutunut viran puolesta vastuuseen siitä että tällaista on voinut ylipäänsä tapahtua poliisiorganisaatiossa huomattavan korkealla tasolla.
 
Vieläkin naurattaa, että komisariotason poliisi kertoo vakavalla naamalla ottaneensa vastaan 400+ k € joltain liikemieheltä käteisenä. Kyllä on täytynyt mopo lähteä käsistä jo paljon ennen jos menee tuollaista tekemään.

Edit: @jurppi Kyllähän esimiesten valvonta on myös pettänyt näköjään täysin kun moista on tapahtunut. Kai tuossa nyt on jo törkeä veropetos kyseessä noin suurten käteissummien suhteen ja eikä lahjontakaan ole kovin kaukana...
 
Mitenkäs nuo talon pihamaalle haudatut 60 000 euroa. "Minä kun pyysin puutarhuria istuttamaan rahapuun, mutta enhän minä arvannut että se tälläistä tarkottaisi.."
 
Viimeksi muokattu:
Yritetäänkö tässä nyt sellaista sana sanaa vastaan argumenttia eli OK, tarina ei kuulosta todennäköiseltä, mutta teknisesti ja periaatteessa kuitenkin mahdollista. Näin ollen todistustaakka on syyttäjällä ja jos todisteita ei ole, niin vastaajan hyväksi on keissi todettava. Tässäkin tapauksessa pitäisi sitten aloittaa uusi oikeudenkäynti veronkierrosta ja esim. rahanpesusta, joten kyllä tässä veronmaksajille riittää kustannettavaa vielä ainakin 5 vuodeksi
 
“Aarnion mukaan liikemies oli "äärimmäisen varakas" ja häntä voi hyvinkin kutsua miljonääriksi. Mies käytti pelkästään käteistä eikä lainkaan pankkikorttia.”

- Melkoinen liikemies. Kaveri sijoitteli käteistä rahaa, siis ?

“Aarnion mukaan miehen vaimo haki rahat pankista. Liikemiehen kaveri luovutti sitten 474 000 euroa käteistä rahaa kassissa Aarniolle Helsingin kaupunginteatterin takapihalla.”

- Ai, oliko vaimokin sitoutunut vain käteisen käyttöön ? No mistä ne käteisrahat olivat sinne pankin tilille tulleet ? Eikä kukaan ihmetellyt nostoa ?

Ei tuo aivan perätön asia taida olla, kun tänään lentokoneessa luin Finnairin tarjoamaan Ilta-Hömppää (en muista kumpaako).

Toimitus oli kaivanut ko. liikemiehen esiin ja totta tosiaankin, liikemiehen leski oli käynyt mieheltään saamallaan valtakirjalla nostamassa pankista 1,2 miljoonaa euroa käteistä viisi päivää ennen miehen kuolemaa. Vaimoa ryhdyttiin epäilemään petoksesta, koska kyseistä summaa ei oltu ilmoitettu kuolinpesän varoiksi vaikka nosto oli noinkin lähellä kuolemaa. Liikemiehen tili ei sekään tullut läheskään tyhjäksi, tuollaisen noston jälkeen ja jäljelle jäi aimo määrä kiinteistöjä ym.

Asia eteni aina käräjille saakka, jossa leskirouva vapautettiin syytteistä. Tämä siis tapahtui kymmenisen vuotta sitten ja on faktaa, kun poliisi on ne esitutkinnassa selvittänyt ja asia käsitelty käräjillä.

Ilmeisesti myös Aarnion tuttavuussuhde liikenmieheen pitää käräjäoikeuden pöytäkirjojen mukaan paikkaansa.

Liekö Aarnion puheissa perääkin tältä osin vai onko kehitellyt tarinan vankilassa ollessaan. Ilmeisesti Aarnio on tiennyt tuon tapauksen kuviot hyvin, joten olisi tietysti voinut kertoa siitä itseään tukevan tarinan. Tai sitten ei.


Helsinkiläinen liikemies oli kuollessaan 62-vuotias. Hän oli rikastunut elektroniikka-alalla ja teki kiinteistöbisnestä myös Suomen ulkopuolella.

Parantumattomasti sairas mies kuoli marraskuussa 2002 sairaalassa. Miehen henkinen kunto oli hyvä kuolemaan saakka.

Liikemiehen leskeä epäiltiin miljoonanoston osalta veropetoksesta, koska kyseisiä varoja ei ilmoitettu kuolinpesän omaisuudeksi.

Leski kertoi vanhassa kuulusteluissa, että mies antoi vajaa viikkoa ennen kuolemaansa toimeksiannon myydä osakkeita ja sen jälkeen leski haki valtakirjalla Itäkeskuksessa sijaitsevasta konttorista 1180000 euroa käteistä rahaa.

Pankista varmistettiin noston laillisuus vielä puhelinsoitolla miehelle, joka antoi siihen luvan.

Leski vei rahat pankista sairaalaan Valintatalon muovikassissa, joka oli laitettu Marimekon kangaskassin sisään.

Hän antoi rahat miehelleen. Leski ei tiennyt mitä 1,2 miljoonalle tapahtui sen jälkeen.

..

Miljoonanostoon liittyvää juttua puitiin Helsingin käräjäoikeudessa aikanaan 2009. Lesken syyte törkeästä veropetoksesta hylättiin. Oikeus piti lesken kertomusta liikemiehen elämäntyyliin nähden uskottavana.

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/art...a-miljoonanosto-aarnion-varallisuuden/5510824
 
Viimeksi muokattu:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1447147921798.html

Ex-rikollispomon väite: KRP halusi rautoihin myös Aarnion esimiehen
1447147950727.jpg

United Brotherhood -jengin johtajana toiminut Keijo Vilhunen saapui kuultavaksi Helsingin huumepoliisin hyllytettyä päällikköä Jari Aarniota koskevien huumerikosepäilyjen käsittelyyn tänään aamulla.
Julkaistu: 10.11. 12:06
OIKEUDENKÄYNTI

United Brotherhood -rikollisjengin johtoon kuulunut Keijo Vilhunen nimesi oikeudessa kaksi poliisia, joiden hän väittää tarjonneen vapautta Jari Aarnion päälle puhumista vastaan.
Keijo Vilhunen väitti lisäksi, että keskusrikospoliisi jahtasi esitutkinnassa myös Jari Aarnion esimiestä.

Vilhunen on kuultavana Helsingin käräjäoikeudessa, jossa häntä ja huumepoliisin ex-päällikköä Aarniota syytetään törkeistä huumerikoksista ja tukusta muita vakavia rikoksia.

Vilhusen mukaan tarinaa Aarnion pään menoksi ”sumplittiin ja mietittiin” tutkintavankeudessa keskusrikospoliisin (KRP) tutkijan kanssa.

– Hän tuli välillä Vantaan vankilaan niin, että oli muka tullut vartiopäällikköä tapaamaan, ettei tullut merkintää minun tapaamisestani, Vilhunen väitti.

”Pääset pois sieltä homehtumasta”
Vilhunen sanoo KRP:n tarjonneen vapauttamista ja lähisukulaisen päästämistä syytteestä, jos hän puhuisi Aarniota vastaan. Tällä Vilhunen yrittää selittää sen, että miksi hän nyt oikeudessa pyörtää aiemmat puheensa esitutkinnassa.

Vilhusen mukaan KRP:n päällystöpoliisi, tutkijan esimies, tuli käräjäoikeuden vangitsemisistunnossa vahvistamaan, että tutkijan tarjous pitää paikkansa.

– Hän tuli sanomaan, että pääset pois sieltä homehtumasta, jos puhut Aarnion päälle, Vilhunen sanoi.

”Sanoin Paatero, tarkoitin Riikonen”

Vilhusen mukaan KRP ei tyytynyt jahtaamaan pelkästään Aarniota, vaan halusi tilille myös tämän esimiehen, Helsingin poliisikomentajan virasta sittemmin eläkkeelle jääneen Jukka Riikosen.

– Riikosesta tutkija sanoi, että se pitäisi päästä hakemaan raudoissa pois, se on yhtä syyllinen kuin Aarnio, Vilhunen väitti.

Vilhunen jopa yritti kertomansa mukaan ujuttaa Riikosen mukaan yhteen kuulustelukertomukseensa väittämällä että tämä olisi ollut läsnä eräässä tapaamisessa.

Hän vahingossa kuitenkin puhui Paaterosta (entinen poliisiylijohtaja Mikko Paatero) Riikosen sijaan, joten mainintaa ei kirjattu kuulusteluun.

– Sanoin vahingossa Paatero kun tarkoitin Riikonen.

Nyt oikeudessa Vilhunen sanoi, että hänen esitutkintakertomuksensa olivat muutoinkin Aarnion vastaisilta osioiltaan ”mielikuvituksen tuotetta”.

Riikosta ei ole missään vaiheessa epäilty osalliseksi Aarnion huumerikoksiin. Häntä on tarkoitus kuulla oikeudessa myöhemmin todistajana.
Rami Mäkinen
 
Back
Top