Aatoksia toiminnasta

OK, ikäero tuo tietty nuorempaan henkilöön määrättyä epävarmuutta. Mulla oli vaikeutena eniten se porukan "epätasaisuus", piti yrittää löytää keinot, joilla jokainen sai jotakin irti asiasta. Itse en ollut porukan vanhin, mutta en nuorinkaan, viimeisessä sessiossa kuitenkin sieltä vähän vanhemmasta päästä.
 
reservin esikuntaupseeri kirjoitti:
Mosuri kirjoitti:
No ei tuollaisia tietoja koskaan anneta puhelimitse koska henkilöllisyyttä on vähän hankala varmistaa. Kirjeeseen sitä ei välttämättä laiteta kun monet esittelee kaikki paperit työnantajalle, kalakaverille ja vielä junassa konnarille.

Kyllä minulla ainakin on joka kh-kutsussa lukenut vähintään inttislangilla se tehtävä esim. "LKP-UPS"

Jos tuntee firman systeemejä, niin siitä voi päätellä aika paljon mikä on homma nimi.

Oikeasti aika vähän ressuilla on mitään tosi kova-kova paikkoja, jotka hirveen kuumia. Kyllä liki kaikissa tosi kovissa paikoissa on kapiainen tai evp mitä olen noita listauksia katellut.

Ei kyllä lue kaikissa kh-käskyissä tehtävää selväkielisenä tai edes millään tehtäväkoodilla. Mitä nuo tehtävät sitten on niin se ei kyllä kuulu kenellekkään joka ei asiaa tunne.

Tähän sopisi, ehkä erään hahmon repliikki legendaarisesta Koe-eläinpuisto ohjelmasta.

"Ei se elämä legioonassa aina ole päivänpaistetta. Lomat pyörii 1:52 siis yksi viikonloppu vuodessa vapaata. Eikä ne sotilastiedustelun hommatkaan aina ole niin hauskoja, varsinkin jos täytyy soluttautua Reeperbahnille ja vietellä venäläisiä laivastoupseereita."

:huh::idea::huh:
 
Mosuri kirjoitti:
Ei kyllä lue kaikissa kh-käskyissä tehtävää selväkielisenä tai edes millään tehtäväkoodilla. Mitä nuo tehtävät sitten on niin se ei kyllä kuulu kenellekkään joka ei asiaa tunne.

Joskus on varmaan tarpeen pitää tehtävä pimeänä, mutta luulen omalla kohdallani kyseen olleen siitä, että harjoitettavaan joukkoon vain nakitettiin iso porukka sekalaista seurakuntaa ja sijoitukset määriteltiin sitten harjoituksessa nähdyn perusteella.

Tuo kutsussa ollut tehtävänimike oli täydellisen ympäripyöreä tyyliin "maavoimasotilas", mutta sijoitus tuli lopulta täsmälleen siihen hommaan, mitä olin varusmiehenä 80-luvulla treenannut.

Kaiken kaikkiaan kertaukset olivat positiivinen kokemus, kun vielä siviilissä hankittu kokemus palvelee suoraan sa-tehtävää. Onneksi kaikkea ei tarvitse osata itse, onhan joukkueessa melkein kymmenen johtajakoulutettua apuna, joukossa myös aivan hiljattain kotiutuneita.

Pitänee olla ensisijaisesti tyytyväinen, että on päässyt siihen etuoikeutettuun joukkoon, joka on yleensä päässyt kertaamaan edes yhden kerran.
 
Uuups. Onko kenelläkään herännyt mitään uutta aatosta tai eetosta reserviläistoiminnan saroilta?
 
Mitkä ovat suurelle yleisölle paikallisesti näkyvimmät ressutapahtumat Suomessa?
 
Uuups. Onko kenelläkään herännyt mitään uutta aatosta tai eetosta reserviläistoiminnan saroilta?
Hiljaista on... MAAK rules! Mut se on vain ns. "vihkiytyneille". Maanpuolustuksen harrastus on kontrolloitua, tuettua ja suunnattua tietyille...
 
Hiljaista on... MAAK rules! Mut se on vain ns. "vihkiytyneille". Maanpuolustuksen harrastus on kontrolloitua, tuettua ja suunnattua tietyille...

En allekirjoita. Aikansa se otti, mutta olemalla aloitteellinen ja aktiivinen olen itsekin päässyt ihan uusiin kuvioihin. Toki metsä vastaa miten sinne huudetaan. Ne tuntemani ressut, joilla esim. on aina joku este kun kutsutaan tai käsketään niin sivuutetaan kyllä aika pian tulevista suunnitelmista.
 
Back
Top