Afganistan

Finnair ei suostu lentämään sotatoimialueelle. Jos lentäisivät niin niiden koneilla olisi lennetty kaikki kriha-lennot.
Noi lennot on sellanen sekasoppa ettei tosi. Lentoyhtiö saattaa olla Ukrainasta, kone Ranskasta, lentäjät Unkarista ja lentohenkilökunta Norjasta. Aika hotteja oli muutama Norjalainen lentoemo :D
 
Tarviikohan lentäjien tehdä virkamatkaesitystä. Lähtö 1800 Pirkkala, 1900 Ulkomaan virkamatka kun ollaan Virossa... yms. Sit joku palketäti hylkää sen kun ei ollu tankkauskuittia jostain Paskastanista :D :D
 
Ei varmasti suostukaan, mutta entä jos päätös koneiden käytöstä tulisikin valtionhallinnolta?

Finnair on valtionyhtiö muistaakseni noin 60 prosentin osuudella. Eli kaiketi omistajaohjaus on jo määritellyt mihin Finnair lentää tai jättää lentämättä?
 
Ai että olisi siistiä kun amerikkalaiset lähtisivät tuolta ilman mitään ilmoittamatta. Britithän juuri pelkäävät tuota tällä hetkellä. Miten kävisi suomipoikien kun huomaisivat isojen lähtevän lipettiin tuolta.

Sky news raportoi lentokentältä tänään että pahin päivä tähän mennessä. Voin jo kuvitella kun viimenen kone lähtee, mikä ryntäys tulee kiitoradalle.
Olisiko sekin siistiä, jos suomipojat jäisi sinne?
Asenteesi on mielenkiintoinen, niin kuin on muodikasta sanoa.
 
Tarkoitin siis, että jos tilanne pahenee vielä tästäkin
Suomalaisia saadaan kuitenkin evakuoitua vain tipoittain joten isosta koneesta ei siinä ole hyötyä. Jos Finnairin koneita tuhoutuu, siitä tulee iso mälli veronmaksajille. Parasta vaan, että ammattisotilaslentäjät hoitavat Kabulin kentän.
 
Ehkä hyvinkin niin. Mutta mikä Finnairia estäisi, jos täällä päätettäisiin ottaa isompi kone evakuointikäyttöön? Eikös jotain sentapaista tehty aikoinaan kun oli se tsunami Thaimaassa
Thaimaassa ei tarvitse väistellä pahimmillaan luoteja mikä pahimmillaan voi olla Kabulissa edessä.
 
The Daily Mail raportoi että Brittien viimeinen evakuointilento lähtisi tiistaina, sen jälkeen vetävät joukot pois lentokentältä.
 
Tarviikohan lentäjien tehdä virkamatkaesitystä. Lähtö 1800 Pirkkala, 1900 Ulkomaan virkamatka kun ollaan Virossa... yms. Sit joku palketäti hylkää sen kun ei ollu tankkauskuittia jostain Paskastanista :D :D
Noh, näin siinä käy..tädeillä ei ole ymmärrystä mitä kaikkea virkamies voi joutua tekemään.

PS. ulkomaan virkamatka alkaa, kun koneen pyörät irtoaa maasta.
 
Viimeisen koneen lähtöä ennen tod näk pitää luovuttaa kentän vartiointi talibanille. Kestämätön tilanne, että viimeinen kone rullaamassa kiitotielle ja kentällä ei enää yhtään länsisotilasta turvaamassa koneen nousua. Toki jos mahdollista poistua maasta helikopterilla, niin sitten viimeinen suojajoukko voi lähteä kopterilla viimeiseen kuljetuskoneen lähdön jälkeen
Kestämätön, my ass.

1629565163202.png
 
Eivät ne C 130 koneetkaan ihan pieniä ole
C-130, A400 ja C-17 on varustettu perärampilla joten lastaus käy helposti. Jos Finnair lentäisi vaikka A350:lla, se tarvitsisi matkustajasillan lentoasemalta joita varmaankaan nykykaaoksessa ei ole käytössä tai sitten liikuteltavat portaat joita voi olla hankala liikutella ihmisiä täynnä olevalla kentällä. Siellä sitten seistäisiin tulppana tai lähdettäisiin tyhjänä takaisin.
 
Back
Top