Sir tarkoittaa että mies on aateloitu.Mikä se tällainen General Sir on?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sir tarkoittaa että mies on aateloitu.Mikä se tällainen General Sir on?
Kyllä Afganistania ennen tuota vallankaappausta Zahir Shah'n uudistusten aikaan luonnehditaan historiassa niin että oli "vakaa". Vallankaappaus oli pienen elementin järjestämä maassa Zahir Shah'n itse ollessa ulkomailla vierailulla ja tuli kansalle yllätyksenä (kyseessä ei ollut mikään Iranin vallankumouksen tyylinen tapaus). Kannattaa lukea noista ajoista - hyvin kiintoisaa.No, ei ehkä kuitenkaan luonnehdinta "vakaa", kuvaa ko. maan nykyhistorian kulkua.
Ei voi ei.Minun yksinkertainen mielipiteeni on, että tästä asiasta ei voi syyttää yhtään yksittäistä jenkkien presidenttiä.
Sen mitä tuosta Zahirista lukaisin niin voisi rinnastaa Iranin shaahiin ja olikin tämän ystävä. Kumpikin länsimaisti valtiotaan mutta se kansan tahdon seuraaminen olikin toinen juttu. Ja toki heidän toimintansa olisi oikeasti ollut noille valtioille kehittävää mutta ei pidä tarjota kansalle sellaista mitä he eivät pysty nielemään. Ihan samaahan jenkitkin tyrkytti, ja tämä Zahirkin tuki jenkkien asettamaan hallintoa, muttei kansalle kelvannut, pitäisikö vaihtaa kansa?Kyllä Afganistania ennen tuota vallankaappausta Zahir Shah'n uudistusten aikaan luonnehditaan historiassa niin että oli "vakaa". Vallankaappaus oli pienen elementin järjestämä maassa Zahir Shah'n itse ollessa ulkomailla vierailulla ja tuli kansalle yllätyksenä (kyseessä ei ollut mikään Iranin vallankumouksen tyylinen tapaus). Kannattaa lukea noista ajoista - hyvin kiintoisaa.
Ihmekkö tuo, jos on ajatelut suomen turvallisuuden pohjautuvan kyseisen vetäytyjän hyväntahtoisuuden varaan.Ei voi ei.
Mutta tämän nykyisen vetäytymisen täydellisesti vituilleen menon myöntäminen ottaa ilmeisesti aika monille koville (ullatus).
Minä kannatan Tim Kennedyä, call sign Warpig 1 Nazyriahin sillan yli, matkalla Bagdadiin.
Käteistä rahaa. Sillä homma pelittää.Näkökantaa Panjshirin vuoristoisessa maakunnassa olevaan vastarinnan keskittymään. Panjshir on perinteisesti ollut Talibanin vastaisinta aluetta Afganistanissa, eivätkä nämä tätä vuoristoista seutua aiemminkaan saaneet valloitettua. Haastateltavana vanha brittein Royal Marine Commando upseeri jolle seutu tuli tutuksi.
Panjshir Valley Leads Taliban Resistance in Afghanistan
https://www.bloomberg.com/news/vide...leads-taliban-resistance-in-afghanistan-video
Vaikka Taliban on viime päivien aikana yrittänyt antaa kuvaa että vastarinta on hyväksymässä Talibanien hallinnon (yhdessä vaiheessa jopa väittänyt että näin oli jo tapahtanut ja siihen täälläkin joku tarttui muutama päivä sitten, vaikka näin ei ollut asian laita), niin ei kyllä vaikuta siltä että homma menee miten Taliban haluaa.
Ihmekkö tuo, jos on ajatelut suomen turvallisuuden pohjautuvan kyseisen vetäytyjän hyväntahtoisuuden varaan.
Minulle selitettiin aikanaan se Kustaanmiekan lauseen merkitys sen verran hyvin että kuvitelmat katosivat. Eikä ole tarvinnut mieltään muuttaa tähän päivään mennessä
Suomalaisilla sotilailla koko Kabulin kentän paskimmat sotilasjalkineet jotkut halpahallpin 5lenkkarit. Mitä ne yrittää, soluttautua talebaneihin noilla kengillä?
Ne on unohtaneet kassulla tervehtiä rättivaraston vääpeliä ja kosto oli välitön taaaaaai sitte pojat pitää just niitä kenkiä mitkä on hyväks todettuSuomalaisilla sotilailla koko Kabulin kentän paskimmat sotilasjalkineet jotkut halpahallpin 5lenkkarit. Mitä ne yrittää, soluttautua talebaneihin noilla kengillä?