Miehen on hyvä tietää rajoituksensa, sanoi Harry Callahan aikoinaan. Näköjään minulla on rajoituksia sarkasmin ymmärtämisessä, heh!Se oli lähinnä hyväksyvä sarkastinen nyökkäys se...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Miehen on hyvä tietää rajoituksensa, sanoi Harry Callahan aikoinaan. Näköjään minulla on rajoituksia sarkasmin ymmärtämisessä, heh!Se oli lähinnä hyväksyvä sarkastinen nyökkäys se...
Luulisin. Sieltä suunnaltahan nämä operaatiot on toteutettu 90-luvun alusta asti. On muuten edelleen maassa tuolla paljon hudoi-mennyttä Kalashnikovin kuulaa. Sergeillä (joka oli jo kerinnyt olemaan tuolla 22-vuotta) oli tuosta koneesta taottu puukko. Oli hieno leikkipaikka yhdellä haikki-reitillä.Eiköhän sinne taas lennä Ukrainalainen puulaaki. Sama juttu oli Bagdadin palautuksissa
The Taliban completed their sweep of Afghanistan’s south on Friday, taking four more provincial capitals in a lightning offensive that brought them closer to Kabul just weeks before the U.S. is set to officially end its two-decade war.
Sitä kyllä kerran yritettiin...Täytyy sanoa. Minä olen nationalisti. Minä kannatan suomen oikeutta päättää omista asioistaan. Ja minä kannatan afganistanin kansan oikeudesta päättää omista asioistaan.
Jos se päätös on Taliban niin sitten on. Jos ei ole, he taistelevat asiasta. Valinta on heidän.
He taistelivat Brittejä vastaan, he taistelivat Neukkuja vastaan ja nyt he taistelivat jenkkejä vastaan.
Miten olisi, jos kerrankin kokeilisimme antaa heidän olla rauhassa ja päättää omista säännöistään ilman sitä, että ulkopuoliset tulevat aina opettamaan heille mitä tulee tehdä tai olla tekemättä?
Olisiko siinä ajatusta?
Niin. Afgaanit eivät tuota tehneet. Vaan Saudit. Ja Saudien rahoilla.
Toisaalta, ei ole mitään yhtenäistä "afgaanikansaa", Afganistan ei ole kansallisvaltio, ja nationalismin/kansallisaatteen näkökulmasta tuollaiset epävaltiot pitäisi jakaa kansojensa omiin alueisiin. Afganistanin kohdalla se vieläpä ainakin teknisesti onnustuisi, kuten täällä taannoin kirjoitin: kaikki kansat ovat sellaisia, joilla on heitä paremmin edustava kansallisvaltio naapurissa. Afganistan nykyrajoillaan on brittien luomus.Täytyy sanoa. Minä olen nationalisti. Minä kannatan suomen oikeutta päättää omista asioistaan. Ja minä kannatan afganistanin kansan oikeudesta päättää omista asioistaan.
että ulkopuoliset tulevat aina opettamaan heille mitä tulee tehdä tai olla tekemättä?
Olisiko siinä ajatusta?
Niin. Afgaanit eivät tuota tehneet. Vaan Saudit. Ja Saudien rahoilla.
Mennään sieltä missä aita on matalin.Ja tottakai rehellinen vastaus Sauditemppuun onkin valloittaa Irak ja Afganistan. Maailma on aika veikeä mesta.
Tämä presidentti on jo pitkään maalannut pasifistisia tauluja ja itkeskellyt öisin.Yhdysvallat päätti kieltää turvapaikan Afganistanin terroristeilta ja voittaa al-Qaidan maailmanlaajuisesti. Presidentti Bush sanoi 20. syyskuuta 2001, että Yhdysvallat on omistautunut "maailmanlaajuisen terroriverkoston häiriöille ja tappioille". Hän sanoi: ”Vastauksemme sisältää paljon enemmän kuin välittömiä kostotoimia ja yksittäisiä lakkoja. … Ja me ajamme takaa kansakuntia, jotka tarjoavat apua tai turvapaikkaa terrorismille. ”
Näin siinä varmasti tulee tapahtumaan, että afgaaneja lähtee pakosalle joukolla. No, siinähän on sitten Pekalle ja kumppaneille runsaasti tanssipoikia adoptoitaviksi.– Jos nyt Qatarin Dohassa neuvoteltavasta rauhansopimuksesta ei tule mitään, on varmasti näin, että tulee kontrolloimaton pakolaisvirta.
Pahimmassa tapauksessa seurauksena on hyvin laaja, satojentuhansien tai jopa miljoonien ihmisten pakolaisvirta.
Haavisto huolissaan: Talebanin voitto johtaa kontrolloimattomaan pakolaisvirtaan – "Jopa miljoonia pakolaisia"
Äärijärjestö Taleban on ottanut nopeasti haltuunsa laajoja alueita ja suuria kaupunkeja Afganistanissa. Järjestön kontrolloimaton voitto johtaa kontrolloimattomaan pakolaisvirtaan, sanoo ulkoministeri Pekka Haavisto.www.mtvuutiset.fi