Markusjanssonin huomionhakukampanja senkun vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.

Nyt itketään sitten sitä että täällä tuppaa saamaan mitä tilaa. Ruikuti-ruikuti: Härnäsin poliisia niin pitkään että sain poliisin provosoitumaan ja nyt heittäydyn marttyyriksi kun poliisi provosoitui. Yhyy!

Mikä mahtaa olla markusjanssonin perimmäinen motiivi? Yritetäänkö tässä päästä lihapatojen ääreen Jussi Halla-ahon auraamaa latua pitkin vai haetaanko kompensaatiota sille ettei pienenä saatu äidiltä tarpeeksi huomiota?

Markusjannosin öyhötystä ja näpeilleen saamista on ihan turha rinnastaa Jussi Halla-ahon hyvin kiistanalaisin perustein saamaan tuomioon koska Halla-aho pelasi itse pelin haluamaansa lopputulokseen heittämällä blogissaan syötin Mika Illmanille ja Ilman veti syötin kitusiinsa sellaisella innolla että mukana meni koukku, paino, koho ja metri siimaa. Halla-aho sai täsmälleen sitä, mitä oli vakaasti harkiten ja tieten tahtoen tilannut.

Ei tämmöistä lapsellista huomionhakemista voi millään tavalla rinnastaa siihen, mitä oikeat toisinajattelijat (=vallassa olevan järjestelmän vastustajat) esimerkiksi itänaapurissa joutuvat kokemaan. Se, että poliisi kutsuu markusjanssonin vähän juttelemaan ja selvittämään asioita on hiukkasen kaukana teehen sekoitetusta poloniumista tai neljästä selkään ammutusta luodista.

Eikä se, että esittäessään valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä tai mielipiteitä saa vastaukseksi kriittisiä ja vihaisiakin kommentteja ole merkki siitä että "sananvapaus on pelkkää sananhelimää" vaan siitä että kaikki eivät tekstiäsi purematta niele. Ihmiset ovat eri mieltä ja jos he ovat eri mieltä sinun kanssasi niin heillä on siihen täysi oikeus ja oikeus myös sanoa se ääneen.

Markusjansson on varmasti itse ihan vilpittömästi sitä mieltä että hän on väärinymmärretty sananvapauden esitaistelija mutta markusjanssonin ongelma onkin se, että me muut ymmärrämme vähän turhankin hyvin mistä markusjanssonin touhuissa on kysymys.
 
Aikamme toisinajattelijat. Löytyvät jälkikäteen ne, jotka ovat helmiä. Kuuluvat todennäköisesti nykyiseen intelligentsiaan, suppeaan joukkoon ihmisiä ja jota on taivahan vaikea määritellä joukkona.

Eihän neukkutoisinajattelijaksikaan hyväksytty mitään putkimiestä Siperiasta, piti olla ainakin atomi-insinööri tai juutalaislääkäri, tämä niin karrikoiden määriteltynä.

Määrittele intelligentsia ja poimi sieltä toisinajattelijat. Tuolloin valikoima on jo pieni.
 
Aikamme toisinajattelijat. Löytyvät jälkikäteen ne

Määrittele intelligentsia ja poimi sieltä toisinajattelijat. Tuolloin valikoima on jo pieni.

Lisäksi maailman pitää kehittyä siihen malliin, että toisinajattelijan toisinajettelu osoittautuu oikeaksi. Siinä se toisinajattelun ja laajemminkin povaamisen ongelma onkin..
 
Ei tämmöistä lapsellista huomionhakemista voi millään tavalla rinnastaa siihen, mitä oikeat toisinajattelijat (=vallassa olevan järjestelmän vastustajat) esimerkiksi itänaapurissa joutuvat kokemaan. Se, että poliisi kutsuu markusjanssonin vähän juttelemaan ja selvittämään asioita on hiukkasen kaukana teehen sekoitetusta poloniumista tai neljästä selkään ammutusta luodista.

Tuskin missään sananvapaudesta luopuneessa valtiossa muutos on tapahtunut yhtäkkiä, vaan sananvapaudesta on luovuttu vähitellen. Tästä syystä sananvapausmarttyyrit, jotka omalla provosoinnillaan testaavat sananvapautta, ovat arvokkaita, koska he paljastavat suurelle yleisölle mikä on sananvapauden senhetkinen tilanne. Jos sananvapausmarttyyreja ei ole, tilanne voi päästä varsin huonoksi ilman että kukaan tajuaa asiaa. Silloin kun toisinajattelijoita murhataan, tilanne on päässyt todella huonoksi ja kansan olisi pitänyt herätä jo aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin missään sananvapaudesta luopuneessa valtiossa muutos on tapahtunut yhtäkkiä, vaan sananvapaudesta on luovuttu vähitellen. Tästä syystä sananvapausmarttyyrit, jotka omalla provosoinnillaan testaavat sananvapautta, ovat arvokkaita, koska he paljastavat suurelle yleisölle mikä on sananvapauden senhetkinen tilanne. Jos sananvapausmarttyyreja ei ole, tilanne voi päästä varsin huonoksi ilman että kukaan tajuaa asiaa. Silloin kun toisinajattelijoita murhataan, tilanne on päässyt todella huonoksi ja kansan olisi pitänyt herätä jo aiemmin.

Periaatteessa olet oikeassa ja teoriantasolla olen samaa mieltä, mutta...
Markusjansson ei siltikään täytä tuota toisinajattelijan tunnusmerkistöä. Sen sijaan se, ettei häntä ole lähetetty leirille, tai internettiä suljettu, kertoo, ettei Suomessa ihan hirveästi sorreta ihmisiä joilla on valtavirrasta eroavia mielipiteitä.
 
Lisäksi maailman pitää kehittyä siihen malliin, että toisinajattelijan toisinajettelu osoittautuu oikeaksi. Siinä se toisinajattelun ja laajemminkin povaamisen ongelma onkin..

Riittävän epätarkka ja ympäripyöreä arvio, joka edes joskus osuu oikeaan, niin pääsee jo guruksi. Talouspuolellahan on näitä kaikkia "tohtori Tuhoja", jos 30 vuotta ennustaa lamaa niin se tuppaa kerran-pari toteutumaan :)

Määrittele intelligentsia ja poimi sieltä toisinajattelijat. Tuolloin valikoima on jo pieni.

Tulee jo ekasta kriteeristä liian lyhyt valintalista :D Harmi, on kivaa kun on ihmisiä joiden "sivistyksen auraa" voi katsoa oikein kunnolla ylöspäin. Edesmennyt Toivasen Eki on aina ensimmäisenä mieleen tuleva esimerkki sivistyneestä henkilöstä, joka ei epäröinyt sanoa mielipidettään myös 'establismentin' virallista poliittisesti korrektia totuutta vastaan. Eikä myöskään vain esittänyt sivistyneistöä leveilläkseen, vaan kommentoi antaumuksella myös ihan tavallisten ihmisten elämänpiiriin kuuluvia asioita, aina rauhalliseen mutta jämäkkään tyyliin.
 
Markusjanssonin huomionhakukampanja senkun vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.
Nyt itketään sitten sitä että täällä tuppaa saamaan mitä tilaa. Ruikuti-ruikuti: Härnäsin poliisia niin pitkään että sain poliisin provosoitumaan ja nyt heittäydyn marttyyriksi kun poliisi provosoitui. Yhyy!
Mitä ihmettä tarkoitat tällä? Voisitko kerrankin puhua jotain KONKRETIAA? Voisitko vaikka kertoa, että onko sinusta oikein, että
  1. Minut tuomitaan alunperin siitä, että kerron Ruotsissa tapahtuneesta rikastutustapahtumasta, kun syyttäjä tietoisesti väärintulkitsee minun sanomaani (väittäen, että tarkoitan kaikkia muslimeita, kun puhun, että "tuollaiset tapaukset jne."), vaikka samanlaista tekstiä joka puolella netissä ihmiset kirjoittavat pedofiileistä? Hassu sattuma vaan?
  2. Minut putkatetaan ja epäillään kiihottamisesta kansanryhmää vastaan nettilinkin jakamisesta, mutta 47 muuta ko. linkin jakanutta ei edes epäillä mistään rikoksesta? Normimenoa, ei kuulosta vainolta yhtään, eihän?
  3. Minut putkatetaan heikossa terveydentilassa ja lääkäriin pääsy evätään, sekä lääkärin pääsyn ehdoksi asetetaan, että allekirjoitan "tunnustuksen" putkassa? Normimenoa Suomessa nykyään, viranomainen toimii ok?
  4. Minulle esitetään suoria tappouhkauksia, eikä poliisi vaivaudu tutkimaan edes niitä, mutta minun "jakamani" "tappouhkaukset" johtavat putkatukseen ja todennäköisesti tuomioon minulle? Normimenoa oikeusvaltiossa tämä, ei liity varmaan munhun mitenkään?
  5. Minua epäillään rahankeräysrikoksesta ja pankkitilini jäädytetään kaikkine rahoineen, koska blogissani ja nettisivuillani oli tilinumeroni näkyvissä, mutta ketään muuta suomalaista, joka jakaa tilinumeronsa netissä, ei epäillä samasta rikoksesta? Yhdenvertaisuus lain edessä toteutuu tai vaan jotain jännää sattumaa tämmöinen vai mitä?
  6. Minua estetään jatkuvasti, kategorisesti, vaikka esitän asiaan liittyvät KKO ja OAM päätökset, nauhoittamasta kotietsintääni ja poliisikuulustelujani? Varmaan vaan joku yksittäistapaus tämäkin tietysti, joka kerta, vai mitä?
  7. Poliisi ei suostu antamaan minulle takaisin videokameraani ja siellä olevaa muistikorttia, josta näkyisi miten poliisi riistää sen käsistäni kotietsinnän aikana laittomasti - ennen kuin kotietsinnän toiminnan asianmukaisuutta käsittelevä oikeusistunto on jo pidetty? Huppista, varmaan vaan ihan inhimillinen erehdys evätä multa todisteet oikeudenkäyntiini?
  8. Viranomaiset väärentävät asiakirjoihinsa tekemästäni rikosilmoituksesta asioita (8 viestiä 3 eri päivänä = 1 viesti) ja toteavat, että siinä ei ole mitään väärää, eikä virhettä tapahtunut? Sattuuhan semmosta kaikille, eikös?
  9. Jätetään tästä nyt mainitsematta ne asiat, joita en voi todistaa aukottomasti, esim. se, että poliisi pyyhki salaa nauhoittamaltani nauhurilta kotietsinnän aikana ottamani nauhoituksen, koska siinä olisi kuulunut, miten he kategorisesti kieltävät minua (laittomasti) nauhoittamasta kotietsintääni videolla...se, miten minua muuten kohdeltiin putkatuksen aikana (ei patjaa, ei mahtunut edes makaamaan, jne.)...jne.jne.
Kyllä minusta tuossa on nähtävissä selvä kaava. Ja mikähän sen takana voisi olla, mikä voisi olla motiivina moiseen toimintaan minua kohtaan? Onko kyseessä vain ns. paska tuuri tai sattuma, että juuri minulle sattuu tämmöistä kummaa, vai voisiko, kenties, ehkä, mahdollisesti kyseessä olla järjestelmällinen viranomaisvaino minua kohtaan? Miltä vaikuttaa, noin niinkuin asiaa vähän pohdittuasi?

Edelleenkin, kehoitan tutustumaan koko tarinaan, kaikki paperit ja muut ovat tuolla kyllä, joten näette, että en puhu paskaa (pl. "Case Mäntylahden" paprut, ne löytyvät pitkin blogiani).
 
Hienoa, että saatiin sinut @mmj tänne keskustelemaan! Sananvapaus on olennainen asia vapaamielisessä yhteiskunnassa, ja vankkumattomana sananvapauden kannattajana en hyväksy sinuun kohdistunutta viranomaisvainoa tai tappouhkauksia. Toivottavasti sananvapauden viholliset eivät hiljennä sinua tavalla tai toisella.

Hyväksyisiköhän nämä sananvapauden viholliset tappouhkauksia jos ne kohdistuisivat esimerkiksi pakolaisiin? Minä en hyväksy tappouhkauksia kummassakaan tapauksessa, en sinua enkä pakolaisia vastaan.

Jotkut sananvapauden viholliset toki näyttävät hyväksyvän, sen lisäksi että keskittyvät keksimään mitkä voisi olla motiivejasi epäkorrekteille näkemyksille. Niinhän sitä Venäjälläkin hoetaan sitä, että toisinajattelijat on lännen agentteja ja sen sellaista.. Jussi Halla-ahokin aikoinaan sai lähinnä "palautetta" siitä, millainen ihminen hän muka on. Se johtuu tietenkin siitä, että asiapitoisesti ei voitu kumota hänen näkemyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Jännää muuten, että taidan olla ainoa henkilö koko täällä foorumilla, joka kirjoittaa omalla nimellään. Eikös asian pitäisi olla niin, että jos Suomessa olisi sananvapaus, kaikki voisivat kirjoittaa tänne reilusti omilla nimillään? Eikö ketään ihmetytä tämä juttu? Tai se, että osa porukasta selvästi on sitä mieltä, että "Suomessa on hyvä sananvapaustilanne", mutta kuitenkin samat tyypit kirjoittelevat tänne itse vain nimimerkillä, koska tietävät, että jos heidän nimensä selviäisi, se aiheuttaisi heille yksityis- ja työelämässä ongelmia? Minusta tuo on aika hupaisaa huomata! :D
 
Jännää muuten, että taidan olla ainoa henkilö koko täällä foorumilla, joka kirjoittaa omalla nimellään. Eikös asian pitäisi olla niin, että jos Suomessa olisi sananvapaus, kaikki voisivat kirjoittaa tänne reilusti omilla nimillään? Eikö ketään ihmetytä tämä juttu? Tai se, että osa porukasta selvästi on sitä mieltä, että "Suomessa on hyvä sananvapaustilanne", mutta kuitenkin samat tyypit kirjoittelevat tänne itse vain nimimerkillä, koska tietävät, että jos heidän nimensä selviäisi, se aiheuttaisi heille yksityis- ja työelämässä ongelmia? Minusta tuo on aika hupaisaa huomata! :D

Kuinka monta eri nikkiä sinulla on ollut täällä, susi1:ssä ja sitä aikaisemmin uutisryhmissä? Jotenkin tuntuu, että sinun ei kannata tuosta asiasta ylpeillä. Myöskin muistelen sinun sanoneen nettiturvallisuutta koskevassa ketjussa, että oman nimen käyttö netissä ei ole turvallista, mutta mainittakoon tässä yhteydessä että en ole erimieltä tässä asiassa. Siksi en käytä koko nimea nikkinä.

Mutta tämä nimimerkkien käyttö ei mielestäni ole sananvapaus juttu, vaan ihan nettirikollisuuteen liittyvä juttu.
 
Kuinka monta eri nikkiä sinulla on ollut täällä, susi1:ssä ja sitä aikaisemmin uutisryhmissä? Jotenkin tuntuu, että sinun ei kannata tuosta asiasta ylpeillä
Mitä sekoilet??? Älä huoli, poistan tilini kyllä täältä, ei ole mitään intressiä jäädä tänne, kävin vain ketjuuni vastaamassa. Tämän foorumin asenne ja näkökulmat ovat tulleet näinkin lyhyessä ajassa kyllä melkoisen tutuiksi minulle ja kiitos riittää. Jatkakaa te päiväunissanne nukkumista sananvapauden ja koko Suomen tilasta piittaamatta kuten tähänkin asti. Suomeen vyöryy matuja 30000+ vuosivauhdilla ja islamisaatio, sekä poliisivaltio etenee semmoista vauhtia, että Suomi on pian täysin tuhottu. Mutta sitä sinäkään et halua nähdä. Sitten vaan ihmettelet eräänä päivänä, mikseivät naiset uskalla kulkea kadulla kuin burkha päässä miestensa kanssa ja miten kaikki väärinajattelijat ovat kadonneet (vankiloihin tai hiekkakuopan reunoille). Tai mitä tapahtuu, kun sadat tai tuhannet matut aseistautuvat ja hyökkäävät Suomessa varuskuntiin, kaupunkeihin jne. ja aloittavat kunnon jihadin. Sitten on jo liian myöhäistä.

Mutta tämä nimimerkkien käyttö ei mielestäni ole sananvapaus juttu, vaan ihan nettirikollisuuteen liittyvä juttu.
??? No, samapa tuo.


EDIT: Mitenkäs oma tili muuten poistetaan täältä? Ei näy asetuksissa mitään semmoista, eikä ohjeita missään? Osaako joku kertoa?
 
Jännää muuten, että taidan olla ainoa henkilö koko täällä foorumilla, joka kirjoittaa omalla nimellään. Eikös asian pitäisi olla niin, että jos Suomessa olisi sananvapaus, kaikki voisivat kirjoittaa tänne reilusti omilla nimillään? Eikö ketään ihmetytä tämä juttu? Tai se, että osa porukasta selvästi on sitä mieltä, että "Suomessa on hyvä sananvapaustilanne", mutta kuitenkin samat tyypit kirjoittelevat tänne itse vain nimimerkillä, koska tietävät, että jos heidän nimensä selviäisi, se aiheuttaisi heille yksityis- ja työelämässä ongelmia? Minusta tuo on aika hupaisaa huomata! :D

Vahvensin ja värjäsin. Käsi sydämelle jokainen, eikö tuo pidä paikkaansa? Miksi käyttää nickia, jos ei pelkää seurauksia kirjoittelustaan ja ajatuksistaan?
 
Back
Top