Alkoholiongelma

En tiedä onko juoppohullun jorinoita, mutta olen kuullut joskus iäkkäämmältä mieshenkilöltä talousspriin ja oksalakan juomisesta aivan sairaita juttuja. Pontikkaan käytettävä rankki oli myös sisältänyt paskapökäleitä ja leipää. Tuota pontikkaa kun hieroi sormenpäillä, paskan pystyi haistamaan. Jos noista tarinoista puoletkaan on totta, tämä kansa on hyvin sairas. Viinan juonti tekee ihmisestä täysin mielisairaan. Luin tuossa uutisen maaseudulla tapahtuneesta tapauksesta, jossa peräkammarin poika uskoi olevansa Salaisen palvelun palkkalistoilla. Surmasi oman iäkkään äitinsä vesurilla ja sytytti sen jälkeen talon tuleen. Poliisin ja palokunnan tullessa paikalle, peräkammarin poika oli rauhallisesti hörppinyt olutta saunan kuistilla. Lähipiiri oli tiennyt koko ajan tuon peräkammarin pojan alkoholinkäytöstä ja hoitamattomista mielenterveysongelmista, mutta eivät olleet puuttunut millään tavoin asioihin. Kommentoivat vain lehdelle pojan katselleen televiosio-ohjelmaa nimeltä Tuhottu sekunneissa. Tuollaiset omaiset tulisi minun mielestäni laittaa vastuuseen ihan samalla tavalla kuin tuo äitinsä surmannut peräkammarin poikakin.

Kyllä tässä tapauksessa luulen, että pelkästään alkoholi ei ole ongelmana ollut.
Hieman muutakin mielenterveysongelmaa on saattanut taustalla vihloa.
 
Kyllä kunnon Bonanzaan ihan hiivaa rankiin, ei kissan/ rotan raatoja ja ei paskaa. Ne on ollu pula- aikana kun hiivakin on ollut kortilla, olen miehin kuullut nuita kauhujuttuja.
Naapuri juuri tislasi, hyvää settiä!
 
Kyllä tässä tapauksessa luulen, että pelkästään alkoholi ei ole ongelmana ollut.
Hieman muutakin mielenterveysongelmaa on saattanut taustalla vihloa.

Joskus on haasteellista erottaa kumpi on muna ja kumpi kana. Ajaako MT-ongelma ihmisen juomaan, vai aiheuttaako juominen MT-ongelman. Molempi esiintyy, varmaa on, ettei sellaista ongelmaa ja murhetta maailmasta löydy, etteikö sitä voisi dokaamalla pahentaa.
 
Alkoholi vaikuttaa aivokemiaan ja jos se on jo valmiiksi vinksallaan, saattaa humaltumisen seurauksena tulla uusi asiakas Hannu Lauermalle. Yllättävän paljon on psyykenlääkkeiden vakituisia käyttäjiä nimenomaan naisista. Jos sellainen tulee raskaaksi alkoholistimiehelle, on sekoitus vähintäänkin arvelluttava. Siihen päälle vielä perinnöllisenä sairautena Sallan tauti, niin tuloksen voi jo arvata.
 
Back
Top