Avaruus

Japani on perustanut 20-henkisen avaruuteen keskittyvän laivueen osaksi ilmavoimiaan. Jatkossa tarkoitus on tiivistää yhteistyötä Yhdysvaltojen kanssa avaruuteen liittyvien uhkien torjumiseksi.

 


s.png
 
Täaäl on useampi tunti jo seurattu everyday astronautin streamiä ! Toivottavasti saataisiin laukaisu tänään eikä tarviisi siirträä parilla päivällä. On kyll noi SpaceX:n kehittämät puvut pikkaisen kettärämpiä kuin mitä NASA ja Venäjä tarjoaa. Noihan pääsi ihan itse sinne pommin kärkeen paikoilleen istumaan. Eipä onnistunut muiden niillä puvuilla tolleen kyytiin meno =) Tykkään myös kovasti väreistä jota Elon on valinnut työntekijöille :) Mustaa on kaikilla näillä hiippareilla jotka auttaa juuri rakettiin siirtymisessä jne. Toivottavasti näemme historiaa tässä tänä iltana viellä !
 
Tämän päivän yritys peruttu sään takia, lauantaina uudestaan. Ei yllättävä käänne, ennuste oli jo huono.
 
. On kyll noi SpaceX:n kehittämät puvut pikkaisen kettärämpiä kuin mitä NASA ja Venäjä tarjoaa. Noihan pääsi ihan itse sinne pommin kärkeen paikoilleen istumaan. Eipä onnistunut muiden niillä puvuilla tolleen kyytiin meno =) !
Ei nuo nyt mun silmin mitenkään kovin erikoisillta vaikuta.
Kypärä nyt ehkä pienempi ja käytännöllisemmän näköinen kuin ennen.

Aces oli käytössä sukkuloissa 1998 eteenpäin ja ei vaikuta mielestäni kömpelöltä.




The Advanced Crew Escape Suit (ACES), or "pumpkin suit",[1] is a full pressure suit that Space Shuttle crews began wearing after STS-65, for the ascent and entry portions of flight. The suit is a direct descendant of the U.S. Air Force high-altitude pressure suits worn by the two-man crews of the SR-71 Blackbird, pilots of the U-2

sts-131_crew-copy3.jpg
puku1b.jpg

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Advanced_Crew_Escape_Suit





Miehistön sisäänmeno epäonniseen sts-107 lennolle.

https://dissolve.com/video/Columbia...ts-managed-stock-video-footage/002-D30-41-918


https://dissolve.com/video/Columbia...ts-managed-stock-video-footage/002-D30-41-930
 
Vittu et oli iljettävää lukea iltalehden klikkien hakua. Otsikossa annettiin ymmärtää et kun sen starship testialus räjähti ni väitgettiin suoraan et se vaikuttaisi jotenkii muka tähän miehitettiin lentoon. Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Laitoin palautetta mut empä usko et korjaavat asiaa. Kirjotellaan uutisia joista ei tajuta mitään jopa itse tajuan niistä enemmän kuin nämä toimittelijat vaikka olen vain kiinostunut aiheesta ja lähinnä youtuben kautta itseäni sivistänyt. Mut tollainen et haetaan klikkei sivuille liittämällä yhteen kaksi asiaa jotka eivät millään tavalla liity toisiinsa OSKETTAA suoraan sanottuna. Minä olisin kyseisen lehden päätoimittaja ni antaisin tälle toimittajalle kengän kuvaa perseeseen heti.



IL-TVIL-TV Uutiset Karmiva tieto illan historialliselle SpaceX-avaruuslennolle – yhtiön raketti räjähti kameroiden edessä Tänään klo 16:04 Räjähtänyt alus SpaceX-yrityksen Starship-nimisen raketin prototyyppi. SpaceX-yrityksen raketin laukaisun valmistelut saivat karmivan käänteen, kun raketin prototyyppi räjähti maan tasalla Texasissa. Alkuperäisten suunnitelmien mukaan SpaceX-yrityksen Starship-sukkula tullaan laukaisemaan avaruuteen tänään kello 22 Suomen aikaa.


Ensinäkään he eivät ole lähettämässä Starship alusta tänään taivaalle jos sää sallii vaan ihan perus falcon raketilla mennään jonka päässä on sit SpaceX:n CrewDragon alus. Sotketaan kaikki mahdollinen tuossa jutussa. Toivottavasti toimittelija näet tämän tekstin ni tajuat kuinka paska olet työssäsi. Ja pidän toimittelijoina kaikkia "toimittajia" jotka pitävät itseään toimittajina muitta eivät todellakaan ansaitse sitä nimeä kun eivät osaa ottaa esim kritiikkiä vastaan saati korjata virheellisiä juttujaan.
 
Se on sitten historiaa tehty. Oli kyllä upeaa katsottavaa näin lauantain kunniaksi. Mahtavaa nähdä, että miten nostaa SpaceX suosiota lisää tämä. Jään seuraamaan lähetystä ja matkaa mielenkiinnolla, vaikka sinänsä en näistä asioista paljoa tiedä. Kuvalla huumoria antavaa huomiota :D
 

Liitteet

  • unknown.png
    unknown.png
    614.6 KB · Luettu: 22
Ja hyvää tässä on myös se et Venäjä ei saa enää lypsettyä rahaa niin siitä et toimittavat jenkkei avaruuteen. 83 vai 86 miljoonaa maksanut per penkki. SpaceX tekee aika helvetin paljon halvemmalla saman. Ja hinnat luulatavasti tulevat vaan tippumaan. Pakko vaan ihailla tuota firmaa.
 
Vittu et oli iljettävää lukea iltalehden klikkien hakua. Otsikossa annettiin ymmärtää et kun sen starship testialus räjähti ni väitgettiin suoraan et se vaikuttaisi jotenkii muka tähän miehitettiin lentoon. Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Laitoin palautetta mut empä usko et korjaavat asiaa. Kirjotellaan uutisia joista ei tajuta mitään jopa itse tajuan niistä enemmän kuin nämä toimittelijat vaikka olen vain kiinostunut aiheesta ja lähinnä youtuben kautta itseäni sivistänyt. Mut tollainen et haetaan klikkei sivuille liittämällä yhteen kaksi asiaa jotka eivät millään tavalla liity toisiinsa OSKETTAA suoraan sanottuna. Minä olisin kyseisen lehden päätoimittaja ni antaisin tälle toimittajalle kengän kuvaa perseeseen heti.



IL-TVIL-TV Uutiset Karmiva tieto illan historialliselle SpaceX-avaruuslennolle – yhtiön raketti räjähti kameroiden edessä Tänään klo 16:04 Räjähtänyt alus SpaceX-yrityksen Starship-nimisen raketin prototyyppi. SpaceX-yrityksen raketin laukaisun valmistelut saivat karmivan käänteen, kun raketin prototyyppi räjähti maan tasalla Texasissa. Alkuperäisten suunnitelmien mukaan SpaceX-yrityksen Starship-sukkula tullaan laukaisemaan avaruuteen tänään kello 22 Suomen aikaa.


Ensinäkään he eivät ole lähettämässä Starship alusta tänään taivaalle jos sää sallii vaan ihan perus falcon raketilla mennään jonka päässä on sit SpaceX:n CrewDragon alus. Sotketaan kaikki mahdollinen tuossa jutussa. Toivottavasti toimittelija näet tämän tekstin ni tajuat kuinka paska olet työssäsi. Ja pidän toimittelijoina kaikkia "toimittajia" jotka pitävät itseään toimittajina muitta eivät todellakaan ansaitse sitä nimeä kun eivät osaa ottaa esim kritiikkiä vastaan saati korjata virheellisiä juttujaan.

Jostain luin, olisikohan ollut TM, että joku toimittaja oli ihmetellyt Starship raketin karun näköistä kokoonpanojälkeä, hitsisaumat yms. Vastaus oli ollut, että protoja ei kannata sen paremmin kasata koska ne räjähtää kuitenkin. Toimialan normaalia tuotekehitystä.
 
Back
Top