Black lives matter (BLM)

Kieltämättä tämä logiikka on jäänyt vähän epäselväksi. Jotenkin voisi kuvitella, että samaa logiikkaa soveltaen sitten vaikka Mummon ranskanperunat on seksistinen tuotemerkki.

Toki ainakin se Uncle Ben's on vähän monisyisempi, kun ilmaisulla on ilmeisesti vähän muitakin merkityksiä kuin "Ben-setä", tapa ei ole täysin mulle auennut. Yhtiöt tietysti saavat markkinoida tuotteitaan miten haluavat, ja tätä nykyä tuotemerkin arvo ja imago ovat hyvin tärkeitä, joten yhtiöt ovat tarkkoja niiden arvon ylläpitämisestä. Kuluttajatuotteiden kanssa pitää olla vähän kaikkien kanssa hyvää pataa (pun intended). Siitä huolimatta mun silmään ratkaisu vaikuttaa vähän hätiköidyltä, varsinkin kun ei olla ilmaistu millaiseksi tuotemerkki sitten muuttuu ja milloin. Vertailun vuoksi, kukaan ei varmaan huomannut Eskimo-nimisten folio-ja kelmurullien katoamista vuosi takaperin?
Ei ainakaan itse tule benin riisistä mitään rasistisia viboja, kuvassa näyttäisi olevan aikas särmä jätkä ilman mitään karikatyyrejä tai stereotypiota, tosin eihän tuollainen vastaa nykyajan blm-hyypiöitä...
 
Varmaan haluavat sen kuvan pois siitä riisipaketista, kun siinä on musta mies.


Since 1946, Uncle Ben's products have carried the image of an elderly African-American man dressed in a bow tie, which is said to have been based on a Chicago maître d'hôtel named Frank Brown.


Maitre d'hötel kuulostaa ihan siltä, että puuvillapellolla on joutunut olemaan. #mätärisen
Äkkiseltään vaikuttas hovimestarin hommilta....
 
Marxilaisten pelikirja ei ole muuttunut mihinkään yli sataan vuoteen...

On. (Etenkin jos huomioidaan Venäjän ja Kiinan taustavaikutus.)

Pelikirjaan on tullut ajat sitten mukaan systeemiteoreettisia ulottuvuuksia jotka painottuvat säätöteoreettisiin vaikutuksiin, kaskadihäiriöiden mahdollisuuksiin, vaikuttavuustutkimuksiin (Cialdini yms.) jne.

Pelikirjaan on tullut mukaan verkostoteoreettisia ulottuvuuksia - esim. Albert Barabasin esittämän kaltaisia. Näillä on suuri vaikutus some-, organisoitumis- ja vaikuttavuusjutuissa.



[Nämä kaksi väitettä ovat omia mielipiteitäni/havaintojani. En pysty esittämään niille sen vuoksi lähteitä. Niiden mukaan tuleminen näkyy rakenteistumisessa, toiminnassa, vaikutuksissa ja sisältöjen painottumisessa niiden näkökulmasta vaikuttavimmilla tavoilla. Ne näkyvät hybridivaikuttamisessa, jonka muutoksia kulttuurimarxilainen toiminta seuraa pienellä viiveellä tai jopa ilman viivettä.]
 

Joo. Noi on niitä kauheen pahoja dum-dum soketteja.

Noissa näkyy rihlan jäljet, joten ne on ammuttu. Yks lattapääluoti, yks ristipääluoti ja kaks torksiluotia jos oikein näen.

Noita käyttävillä tyypeillä on usein eräänlainen taisteluasu ja puukko. Asussa on kaiken maailman läppätaskuja ja "työkalun"pitimiä. Ja poliisi ei puutu asiaan kun ne liikkuu aseistautuneina kaduilla ja "työkohteissa".

Älkää antako niiden tyyppien käyttämien aseiden muovisen ulkonäön hämätä. Poliisikin käyttää komposiittiaseita. Se, että aseen kyljessä ei lue Glock vaan Makita tai DeWalt ei tee siitä yhtään vaarattomampaa.

Nyt pitää äkkiä vaatia Keijo Kaarisateelta tai Melanielta lisää tietoa tästä asiasta.
 
Minun isoäiti väitti että hän ei syö muuta kuin kotimaista riisiä. Ei kyllä osannut sanoa missä se kasvaa Suomessa. :D
Itse otan aina pizzaan kotimaisen ananaksen kun sitä vaan sattuu olemaan tarjolla. :D
 
Olen huolissani. Viimeviikkoisten helteiden vuoksi olen muuttumassa ruskeaksi henkilöksi! Voinko nyt mennä hulinoimaan kaupungille? Saanko vaatia oikeutta? Vai syytetäänkö minua kulttuurisesta omimisesta?
Taidan mennä kiskomaan Tampereella olevan vapauden patsas kumoon. Sillä kuitenkin on miekka kädessä, joka kuvastaa ihan selvästi patriarkaalista alistamista ja muita white priviledge juttuja...
 
Uncle ja Aunt olivat etelävaltioiden orjien omistajien käyttämiä puhuttelusanoja iäkkäämmistä orjista kun eivät halunneet käyttää Mr tai Mrs -puhuttelusanoja. Tämä on helposti tarkistettavaa faktaa.

On myös väitetty, että Benin asu on sisäorjan univormu. Tämä ei ole faktaa joten näin voi olla tai sitten asia halutaan nähdä näin. Tietenkin yhtiö esittää asian parhain päin oli se totta tai ei.

Päättele itse, onko orja-brändäyksellä sopivaa myydä riisiä.
 
Minun isoäiti väitti että hän ei syö muuta kuin kotimaista riisiä. Ei kyllä osannut sanoa missä se kasvaa Suomessa. :D
En osaa sanoa onko toteutunut, tuskin muorisi hänen riisejään kuitenkaan tarkoitti. Sopii hyvin tähän ketjuun, kun on iranilainen.:sneaky:
4 milj. sijoittanut touhuun.

 
Uncle ja Aunt olivat etelävaltioiden orjien omistajien käyttämiä puhuttelusanoja iäkkäämmistä orjista kun eivät halunneet käyttää Mr tai Mrs -puhuttelusanoja. Tämä on helposti tarkistettavaa faktaa.

On myös väitetty, että Benin asu on sisäorjan univormu. Tämä ei ole faktaa joten näin voi olla tai sitten asia halutaan nähdä näin. Tietenkin yhtiö esittää asian parhain päin oli se totta tai ei.

Päättele itse, onko orja-brändäyksellä sopivaa myydä riisiä.

Minulla on ollut sellainen aukko sivistyksessä, etten ole tuotemerkkiin hiivitettyä rasismia koskaan havainnut. Olen kiltisti ostanut tuotetta joskus aikoinaan. En siksi, että siinä on musta mies tai orjabrändi vaan koska tuote aikoinaan oli varmaan markkinajohtaja, tasalaatuista ja saatavilla. Nykyään vaihtoehtoja on enemmän ja merkki on jäänyt hyllylle.
 
Back
Top