Britannian asevoimat

Olisi mielenkiintoista nähdä, voisiko kuluttaja tottumuksia muokata terveellisempään tukia muuttamalla.
Osinhan tuossa on kyse myös biopolttoaineiden teosta, joka on nostanut ruoan hintaa. Maissi on vielä huonoin mahdollinen siihen hyötysuhteeltaan. Oliko jotain 2% auringonvalosta hyötysuhde ja sitten etanolikonversiossa vielä alle 80% talteen.
Maize requires more nitrogen and pesticides than many other crops, thus affecting its energy balance. Increasing the energy potential with ethanol from maize is significantly less than with sugar cane.
No, toista tuotetaan USAn keskilännessä ja toista Brasseissa. Joten pönkkäävät sitten sitä mitä on.

Toivottavasti ei biot sotke puolustuspolitiikkaa meillä. Jos joku Emma Kari ottaa sisäministerin tuurauspaikan niin kai silloin on Dornierien uusintaa myytävä jollain Saabin-biolöpöpaskapumaskalla.
 
Viimeksi muokattu:
Halutaanko olla merivalta Itämerellä vaiko jatkaa puolustuksellista läsnäoloa saariston suojissa piileskellen ja varovaisesti avomerelle uskaltautuen, siinäpä kysymys.
Ehdottomasti omaa alueviesistöä pitää kyetä tai ainakin haluta hallita. Sitten on vielä huoltovarmuus eli merikuljetukset ja liikenne Itämerellä. Ei sitäkään voi jättää herran haltuun, muuten me nääntyisimme kriisissä.

Käpertyminen kilpikonnan lailla kuorensa alle voi toimia hetken mutta se kilpikonnakaan ei voi olla kuorensa alla loputtomiin tai se kuolee nälkään.
 
Ehdottomasti omaa alueviesistöä pitää kyetä tai ainakin haluta hallita. Sitten on vielä huoltovarmuus eli merikuljetukset ja liikenne Itämerellä. Ei sitäkään voi jättää herran haltuun, muuten me nääntyisimme kriisissä.

Käpertyminen kilpikonnan lailla kuorensa alle voi toimia hetken mutta se kilpikonnakaan ei voi olla kuorensa alla loputtomiin tai se kuolee nälkään.
Omia vesialueita pitää pystyä hallitsemaan. Ulappaa pitää pystyä haastamaan. Vihollisen alueella pitää pystyä kirurgisesti pistämään.
 
Tämän mukaan briteillä on pulaa myös pst-ohjuksista.
Mielenkiintoista pohditaa. Olisi varmaankin ollut järkevintä dumpata omat tankit ja hankkia Leopardeja tai M1A2- versioita tilalle. Olisi ollut halvempaa ja elinikä kohtuulisen pitkä molemmilla, mutta kansallinen ylpeys? Challengerin tulevaisuus ei näytä hyvältä, kun tuskin moodatut vaunut herättävät kiinnostusta vanhan alusta takia. Länsi luottaa yhä keskeisemmin seuraavatkin 20 vuotta Saksalaisten ja jenkkien vaunuihin, joita tehdään ja kehitetään edelleen. Käyttäjiä paljon joten halvempaa ylläpitää.

Challengerin painon kohotessa 80 tn. kohti, vaunu on edelleen perinteisesti alitehoinen ja liikkuvuudeltaan heikompi kuin vastineet.
 
Mielenkiintoista pohditaa. Olisi varmaankin ollut järkevintä dumpata omat tankit ja hankkia Leopardeja tai M1A2- versioita tilalle. Olisi ollut halvempaa ja elinikä kohtuulisen pitkä molemmilla, mutta kansallinen ylpeys? Challengerin tulevaisuus ei näytä hyvältä, kun tuskin moodatut vaunut herättävät kiinnostusta vanhan alusta takia. Länsi luottaa yhä keskeisemmin seuraavatkin 20 vuotta Saksalaisten ja jenkkien vaunuihin, joita tehdään ja kehitetään edelleen. Käyttäjiä paljon joten halvempaa ylläpitää.

Challengerin painon kohotessa 80 tn. kohti, vaunu on edelleen perinteisesti alitehoinen ja liikkuvuudeltaan heikompi kuin vastineet.
Challenger pohjautuu alun perin 1960-luvulla käyttöön otettuun Chieftain tankkiin. Se oli todella nykyaikaisen näköinen verrattuna esim. jenkkien M60 Pattoniin ja siinä oli 120mm tykki Pattonin 105mm sijaan. Moottori sen sijaan oli siihenkin aikaan alitehoinen.
 
Challenger pohjautuu alun perin 1960-luvulla käyttöön otettuun Chieftain tankkiin. Se oli todella nykyaikaisen näköinen verrattuna esim. jenkkien M60 Pattoniin ja siinä oli 120mm tykki Pattonin 105mm sijaan. Moottori sen sijaan oli siihenkin aikaan alitehoinen.
Ok. Muistan Kuwaitilaisten luonnehtineen Chieftain- tankkejaan " hyvä tykki, huono moottori" Persianlahden sodassa. Panssariakin niissä taisi olla ihan hyvin.
 
Ok. Muistan Kuwaitilaisten luonnehtineen Chieftain- tankkejaan " hyvä tykki, huono moottori" Persianlahden sodassa. Panssariakin niissä taisi olla ihan hyvin.

Näin se on ollut aina engelsmanneilla. Suunnittelun lähtökohtana on ollut aina painottaa panssarointia ja tulivoimaa liikkuvuuden kustannuksella. Sama suunnittelufilosofia käytössä myös Challenger 3:ssa.
 
Siis onko Fiskarsin lapiot kiinalaisia?

No juu, myönnetään että en ole ihan varma. Mutta varmaa on että ei ainakaan suomessa.


Fiskarsin tuotteita tehdään monessa maassa.

Fiskarsin tuotteita saadaan laajalta sopimusvalmistajaverkostolta. Sopimusvalmistajia on muun muassa Indonesiassa, Thaimaassa ja Kiinassa. Fiskars valmistaa tuotteitaan myös Suomessa. Billnäsin tehtaalla tehdään muun muassa saksia ja kirveitä sekä muita puutarhatyökaluja.


https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...lmistetaan-usein-ulkomailla/4738904#gs.a3g98x




Made on Finland osasto on pieni, joka löytyy Fiskarsin omilta sivuilta.
Tasan kahdeksan artikkelia. Lapiota ei ole niissä.

https://www.fiskars.com/fi-fi/tietoja-meista/nain-syntyvat-fiskarsin-klassikkotuotteet
 
No juu, myönnetään että en ole ihan varma. Mutta varmaa on että ei ainakaan suomessa.


Fiskarsin tuotteita tehdään monessa maassa.

Fiskarsin tuotteita saadaan laajalta sopimusvalmistajaverkostolta. Sopimusvalmistajia on muun muassa Indonesiassa, Thaimaassa ja Kiinassa. Fiskars valmistaa tuotteitaan myös Suomessa. Billnäsin tehtaalla tehdään muun muassa saksia ja kirveitä sekä muita puutarhatyökaluja.


https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...lmistetaan-usein-ulkomailla/4738904#gs.a3g98x




Made on Finland osasto on pieni, joka löytyy Fiskarsin omilta sivuilta.
Tasan kahdeksan artikkelia. Lapiota ei ole niissä.

https://www.fiskars.com/fi-fi/tietoja-meista/nain-syntyvat-fiskarsin-klassikkotuotteet
Jotenkin olen ollut siinä luulossa että iso osa tulisi Puolasta.
 
Back
Top