Convoy Finland tapahtuma

Tällaisista viikonloppukapinoista saattaa tulla perinne. Keloapinat tämän aloitti. Tai no olihan niitä pakolaisreilejäkin keskustassa silloin pari vuotta sitten.
 
Tällaisista viikonloppukapinoista saattaa tulla perinne. Keloapinat tämän aloitti. Tai no olihan niitä pakolaisreilejäkin keskustassa silloin pari vuotta sitten.
Senkus tulee. Vapaassa maassa saa olla erimieltä milloin mistäkin asiasta. Eipä tuotakaan mielenilmaisua kaasuin ja kumiluodein hajoitettu, jossakin toisessa maassa näin oltaisiin tehty.
 
1174b78e5bf026c2d78ae8bd5f0fe7f2.jpg

Simo Akala Vantaan Tikkurilasta (keskellä) kertoi HS:lle, ettei vastusta mitään, mutta kannattaa saunomista Mannerheimintiellä. KUVA: MIIA SAARI / HS
 
No ei kyllä tasan tarkkaan tiedä, tuskin edes tietää mikä Donbass on
Taidat pitää minua peräkylän junttina joka ei tiedä muuta kuin Forssan ABC palveluaseman. Jonkin verran olen kuitenkin nähnyt maailmaa. Bangkokissa olen asunut viikon Shangrila hotellissa. Vuorokausi saman mitä turakaiset maksaa koko kahden viikon lomapaketista.
 
En jaksa tässä pikkutunteina käydä tuota linkittämäsi jutun myöhnää läpi, mutta ihan maistiaisiksi semmoinen juttu, että on ihan odotettua, että tapausmääriin suhteutettuna tehohoitoon joutuvat ovat useammin rokotettuja kuin ei-rokotettuja maissa, joissa lähemmäs tai yli 90% on rokotettu ja joissa rokottamattomat ovat pääosin nuorempaa väkeä.

Uskotko sinä tosissasi, että mikasalmiset tuolla valehtelevat ja muokkailevat tilastoja rokotteille suotuisiksi ja että 99,9% alan tutkijoista on juonessa mukana? Valot - PÄÄLLE!

Tosi hyvä vastaus, et USKO ja et jaksa käydä myöhnää läpi.

Tuossa oli pointtina että Norjassa vain noin 30%:ia sairaalassa omikronin vuoksi olevista on rokottamattomia, silti se on yliedustus rokottamattomia mutta huomattavasti vähemmän kuin Suomessa raportoidaan ja lopetetaan HUS:in alueella raportoinnissa jaottelu rokottamaton/rokotettu juuri omikronin vallatessa kentän.

https://www.fhi.no/en/publ/2020/wee...Bif2n051xBrZY7yOrawp-ta6S3ymH73W9TcrVw2Iin-f4

Kuuleppa Jusarius, minä olen itse ollut tuottamassa ja vetämässä yhteen lähes vastaavanlaista dataa valtakunnallisella tasolla sosiaali- ja terveysministeriölle, minulla saattaa olla kirkkaammat pitkät valot päällä kuin sinulla.

Minä en väitä tässä vaiheessa mitään muuta kuin olen tuohon laittanut. Noiden tilastojen tuottamisperiaatteen ja -käytännön tuntien minun on hyvin vaikea uskoa, että lapsen kuolemantapaus tulee teknisenä virheenä näkyviin haittavaikutusilmoituksien koonnassa, semminkin kun se on niin vakava ja esilletunkeva asia. Typerinkin tilaston tuottaja ja kokoaja huomaa varmasti että mitä vittua, täällä ilmoitetaan jo lapsia kuolleiksi, ei jumalauta! Ja tarkistaa sen ennenkuin uskaltaa laittaa FIMEA:n virallisille sivuille tuollaisen pommin räjähtämään.

Mielestäni ei ole realistista mahdollisuutta että se kuolemantapaus olisi sinne vahingossa teknisen virheen kautta tullut.

Sitten se että joku THL:ssä kehtaa laittaa tuollaisen itsestäänselvästi epätoden twiitin, jossa väitetään että THL:n palveluntuottajilta keräämän tiedon perusteella avohoidossa näkyvien rokotehaittoja koskevien käyntien voimakas määrän kasvu EI VOI JOHTUA KORONAROKOTTEISTA, samalla kun FIMEA:lla on 16900 käsittelemätöntä koronarokotteiden haittavaikutusilmoa jonossa ja 7176 käsiteltynä (joista 4827 vakavia), niin ei pitäisi olla rakettitiedemies ymmärtääkseen että se ei voi olla muuta kuin paskapuhetta.

Ensinnäkin millä helvetin tietopohjalla se THL:n twiitin laittaja tietää väittää, että rokotehaittojen avohoidon käyntien nousu ei VOI johtua nimenomaan koronarokotteista? USKOOKO se johonkin asiaan niinkuin Jusarius? Twiitissä ei oltu edes eritelty etteikö vuoden 2021 raportoidut kokonaismäärät olisi voinut johtua koronarokotteista, vaan se oli kategorisesti kielletty kokonaisuutenaan. Sellaista ei voi tapahtua, mutta luottakaa siihen vaan että me tarkasti valvomme ettei teille mitään pahaa koronarokotteista aiheudu. Ja tehtävämme on helppo koska mitään sellaista EI VOI tapahtua. Jos tilastot muuta väittää tiedämme heti että se on tekninen virhe.

Ja mistä Jusarius kehittelee jonkun 99,9%:iä tutkijoista liittyväksi tähän asiaan? Sielläkö on kerääntyneenä FIMEA:n tiedon peruutuspäätöstä tuon lapsen kuoleman osalta tekemässä 99,9%:ia kyseisen puljun tai peräti koko Suomen alan tutkijoista? Tai kerääntyneenä sen ihmisen työpöydän ääreen, joka naputteli tuon THL:n harkitsemattoman vaurionhallintatwiitin?

Katoppa mitä tapahtui 12-vuotiaan Maddie De Garayn vakavalle vammautumiselle Pfizerin Cominartyn testikierroksella. Kaikki tietää (sen jälkeen kun oli äitinsä kanssa Tucker Carlsonin show:ssa Fox:illa / senaattori Ron Johnsonin vetämässä kuulemistilaisuudessa) että se joutui pyörätuoliin ja letkuruokintaan, mutta virallisesti se on vain mahakipu ja THL / FIMEA kertoo suomalaisille kirkkain silmin ettei vakavia sivuvaikutuksia ole tällä lasten testikierroksella (muistaakseni noin 1000 rokotettua vs. 1000 placeboitua) havaittu. Yhdysvaltalaiset viranomaiset lupasivat tutkia asiaa vaan unohtivat sen aktiivisesti:

https://www.sirillp.com/wp-content/...g-Maddie-and-Clinical-Trials-for-Children.pdf

 
Viimeksi muokattu:
Jep, eli poliisi voi suorittaa lähisiirtoja, kuten kerroin; varsinkin puheena olevassa kontekstissa. Lisäksi aiemmin mainitsemasi syyt (kunto, verot, vakuutus ym) eivät käytännössä ole syitä joiden takia poliisi hinauttaisi ajoneuvon häkkiin.

Hinauttamisen lisäksi poliisi voi siirrättää ajoneuvoja, mitä myös käytettiin.
Hinausta ei ole olemassa, on vain lähi- tai varastosiirto :)

Poliisi ei voi määrätä siirron tyyppiä. Siirron suorittaa aina kunta, paitsi poliisilla oikeus jos välitön vaara, onnettomuudet.

Kunta voi vapaasti valita siirron tyypin, mutta valinnanvara katoaa jos ajoneuvo on hylätty = aina varastoon.

Käytännössä tossa on harmaa alue:
Oikein pysäköity, seisontavakuutus = kuntaa ei kiinnosta koska eivät tarkista autoja kuin ilmoituksesta, poliisia ei kiinnosta koska auto ei liiku.

Väärin pysäköitynä alkaa sitten tapahtumaan. Aiemmin mainitsemani syyt eivät ole teoriassakaan syitä joiden takia poliisi siirrättäisi auton varastoon, koska poliisi ei päätä siirron tyyppiä.
 
Lähinnä noita joukkojen siirtoja ihmettelen. Ehkä tämä on nyt kuitenkin yleisempää hämmennystä siellä sun täällä.
Yleistä sotkemista. Sotkivat mielenilmauksenkin. Toiseen ketjuun kirjoitin että persujen, jotka toimivat järkevästi ja vastuullisesti, on otettava energia- ja polttoaineasiat työn alle. Ei saa antaa tilaa venäläisperäisille tyrkytyksille.
 
Asiantuntijat kertovat:

"HELSINGIN yliopiston yhteiskuntapolitiikan professori Heikki Hiilamo pitää Suomen Convoy-liikettä tyypillisenä sosiaalisen median ajan nostattamana mielenosoituksena."


"MYÖS Helsingin yliopiston yliopistotutkija Niko Pyrhönen arvioi STT:lle, että Convoy-liikkeen taustalla ei ole mitään järjestelmällisesti organisoitua ryhmittymää."

---

Näin. Asiantuntijat ovat nyt suomalaisille kertoneet, että taustalla ei ole ryssälän härväystä, vaan kyseessä ovat sekopäiset _suomalaiset_.

Ei mulla muuta.

Edit: No ehkä sen verran geopoliittista ulottuvuutta, että USA/Kanadan convoy täytyy myös olla vain marginaalisen ryhmän sekoilua.


 
  • Tykkää
Reactions: aab
Sitten se että joku THL:ssä kehtaa laittaa tuollaisen itsestäänselvästi epätoden twiitin, jossa väitetään että THL:n palveluntuottajilta keräämän tiedon perusteella avohoidossa näkyvien rokotehaittoja koskevien käyntien voimakas määrän kasvu EI VOI JOHTUA KORONAROKOTTEISTA, samalla kun FIMEA:lla on 16900 käsittelemätöntä koronarokotteiden haittavaikutusilmoa jonossa ja 7176 käsiteltynä (joista 4827 vakavia), niin ei pitäisi olla rakettitiedemies ymmärtääkseen että se ei voi olla muuta kuin paskapuhetta.
Niin. Mikähän on todennäköisyys että osa covid19-rokotteista aiheuttaa ihan helvetisti viiveellä tulevia haittavaikutuksia, erityisesti nämä ns. boosterit. Pieni, hyvin pieni - onhan jo testattu ennennäkemättömän suurella testijoukolla. Monia asioita on selvinnut testaamalla miljoonilla ihmisillä kuten kuinka kauan rokotteen teho säilyy. Todennäköisyys pienenee koko ajan kun aika kuluu. Mutta entä jos se olisi 0.1% tai aivan olematon? Silti arpa osuisi ja "vituiksi meni". Mikä olisi siinä tilanteessa täydellisen myrskyn - ja raivon todennäköisyys? Lähestytäänkö sataa prosenttia? Kutsuisitteko sitä isoksi hännäksi joka huitoo ihan perkeleesti??

Onko missään arvailtu että "entä jos niin ikävästi kävisi" niin kuinka Venäjä ja Kiina mahtavatkaan sellaisen tilanteen tullessa toimia?
 
Viimeksi muokattu:
Niin. Mikähän on todennäköisyys että osa covid19-rokotteista aiheuttaa ihan helvetisti viiveellä tulevia haittavaikutuksia, erityisesti nämä ns. boosterit. Pieni, hyvin pieni, otettu riskiä ja testattu ennennäkemättömän suurella testijoukolla. Todennäköisyys pienenee koko ajan kun aika kuluu. Mutta entä jos se olisi 0.1% tai aivan olematon? Silti arpa osuisi ja "vituiksi meni". Mikä olisi siinä tilanteessa täydellisen myrskyn - ja raivon todennäköisyys? Lähestytäänkö sataa prosenttia?

Onko missään arvailtu että "entä jos niin ikävästi kävisi" niin kuinka Venäjä ja Kiina mahtavatkaan
sellaisen tilanteen tullessa toimia?

Itse tarkastelen tätä asiaa nyt yhden yliopistollisen opinnäytetyöni soveltavasta tilastotieteestä tehneenä ja noin 15 vuotta tämän alan tutkimuksella ja opetuksella itseni elättäneenä ihmisenä.

Olen eri yhteyksissä kehunut voimallisesti ja intohimoisesti THL:n toimintaa koronapandemian yhteydessä ja erityisesti Mika Salmista. Kun sitten mielestäni havaitsen suoraa valehtelua THL:n (+ tod.näk. FIMEA:nkin) toimesta, ei se ole hauskaa mutta en suostu pitämään turpaani kiinni ennen kuin se voimallisemmin tukitaan. Tai sitten rationaalisilla argumenteilla osoitetaan, että olen väärässä ja huoleni on turha.
 
Olen eri yhteyksissä kehunut voimallisesti ja intohimoisesti THL:n toimintaa koronapandemian yhteydessä ja erityisesti Mika Salmista. Kun sitten mielestäni havaitsen suoraa valehtelua THL:n (+ tod.näk. FIMEA:nkin) toimesta, ei se ole hauskaa mutta en suostu pitämään turpaani kiinni ennen kuin se voimallisemmin tukitaan. Tai sitten rationaalisilla argumenteilla osoitetaan, että olen väärässä ja huoleni on turha.
Minä en osaa sanoa vielä mitään. Viisaammilta kyselin ja THL:ää ei edelleenkään pidetä minään valehtelijana. Mitä lieneekin nyt taustalla niin asioihin tulee kevään aikana selkoa. Toivottavasti ei tule mitään yllätyksiä - ei etenkään ikäviä juuri silloin kun Venäjä on tuhoamassa naapurimaitaan.

Alan toivoa että olen monessa asiassa väärässä. Miten minä toivonkaan että "vihreä siirtymäkin" vaurastuttaa Suomea entisestään. Maanviljelijätkään eivät enää siinä utopiassa tuota maitoa vaan sitran höpöhunajaa jota kasvaa vain Suomessa ja sitä kysytään kaikkialla. Aivan kaikkialla. EU korvaa metsät - ruhtinaallisesti. Olemmehan kaikkein tärkein ja kunnianhimoisin ilmastovaikuttaja. Kyllä ne korvaavat koska me olemme niin tärkeä maa. Luotan suuresti tähän EU-aateliseenkin joka kävi pääministeriämme ohjeistamassa. Keväällä tulee varmaan tämä komissiokin katselmoimaan metsiämme.

EU takaa rajojemmekin koskemattomuuden. Takasimmehan mekin Kreikan ja tulemme takaamaan Ranskan, Italian ja Espanjan pankkien tulokset. Kyllä meille taataan ja nyökytellään. Minä olen niin vitun väärässä että alkaa jo nyt hävettää. Oikeastaan ihmettelen miksi ihmiset edes ajattelevatkaan protestoimista. Polttoaineen hintakin, sehän on vain rahaa joka SDP:n ministeriä lainaten "ilmestyy tilille"?
 
Viimeksi muokattu:
Minä en osaa sanoa vielä mitään. Viisaammilta kyselin ja THL:ää ei edelleenkään pidetä minään valehtelijana. Mitä lieneekin nyt taustalla.

Alan toivoa että olen monessa asiassa väärässä. Miten minä toivonkaan että "vihreä siirtymäkin" vaurastuttaa Suomea entisestään. Maanviljelijätkään eivät enää siinä utopiassa tuota maitoa vaan sitran höpöhunajaa jota kasvaa vain Suomessa ja sitä kysytään kaikkialla. Aivan kaikkialla.

Itsekin todella toivon että tammikuun 2022 osalta THL:n Avohilmon luvut ei pidä paikkaansa, koska muutoin olemme todella kusessa.

Siitä huolimatta tuo THL:n twiitti oli todella harkitsematon ja asiallisesti epätosi. Siinä väitettiin asioita ilman tietopohjaa ja perusteita.
 
Eikös siellä olisi nuo korona langat erikseen... Täällä seurataa kun KANSAN SYVÄT RIVIT:cool: ajaa isämmaan asiaa.

Ai niin sori. Korkkaan kossupullon ja HK:n sinisen ja palaan sitten kun olen sopivalla taajuudella... :)
 
Itsekin todella toivon että tammikuun 2022 osalta THL:n Avohilmon luvut ei pidä paikkaansa, koska muutoin olemme todella kusessa.
Ajatellaas, jos luvut teoriassa pitäisivät paikkansa niin että syynä olisivat tietyt rokotteet, ja menisi vielä pahemmaksi. Sen jälkeen oltaisiin monessa maassa kusessa. Ei pelkästään ihmisten kiukku vaan juuri samaan aikaan tapahtuva sekä Venäjän että Kiinan reagointi. Kasakka kun ottaa minkä irti saa ja milloinhan sen on helpoin ottaa.

Ettei nyt vaan ole jo jotain sellaista taustalla? Miksi Venäjä yleensäkään on päättänyt tunkeutua kohti länttä juuri nyt? Ajatellaanko siellä että länsi menee vaan yhä heikommaksi - jos niin mikä sen tekisi?

Pitäisi tuollainenkin, vaikkakin melko teoreettinen, riski ottaa huomioon.
 
Back
Top