Creidiki esittelee säästöuudistuksen

Creidiki

Ylipäällikkö
BAN
Ilmoitin männä-iltana vaimolle että perheemme autokanta massavanhenee tulevien vuosien aikana ja ilmoitin Fiat ja Volvo henkilöautojen korvaamisesta. Elinkaariajatelun perusteella olin päätynyt siihen että Saksalainen Mercedes-Bentz A kuljetusjärjestelmä tulee kokonaiskustannuksiltaan edullisimmaksi, naapurin Reiska käyttää myös samaa ja voimme yhteishankinnoilla alentaa kustannuksia. Samalla ulkoistamme määräaikaishuollot merkkikorjaamolle ja minulta loppuu Motonetin osien kanssa rassaaminen ja voin keskittyä ydintoimintoihini, näin sitä säästöä syntyy.

Vaimo huomautti ettei hankintabudjetti riitä kahteen mersuun ja miiläs hän sitten käy töissä ja kuljettaa kuopusta lätkäharjoituksiin. Minä vastasin että kaluston laatu korvaa määrän, lisäksi vanhimmainen muuttaa pikapuoliin opiskelemaan, joten ikäluokkien pienentyessä kuljetuksen tarve vähenee, lisäksi voimme vähentää yhden petipaikan velkaisesta omakotitalostamme joka pienentää kustannuksia merkittävästi.

Valiokuntakäsittelystä tulee vaikea, mutta Tämä ON Ainoa Vaihtoehto (TONAVA)
 
Creidiki pisti baikalin aamuharmaan naaman naurunkureelle, kiitos siitä.
 
Ja kun tälle tielle on lähdetty, naapurin Reiska toteaa että suorituskykyinen A-kalusto voi hoitaa tehtävät koko naapuruston alueella ja luopuu omastaan. Sitten aina kuljetustarpeen yllättäessä Reiska koputtelee ovelle Mersun avaimia ruinaten. Hyvien ulkosuhteiden ylläpitämiseksi paras kalusto annetaan kyselemättä tonttienvälisiin tehtäviin.

Konseptin tultua kunnolla sisäänajetuksi laajennetaan tätä ääritilanteita lukuunottamatta toimivaksi osoittautunutta toimintatapaa, ja Reiskan jakamiksi resursseiksi osoitetaan mm. viinakaappi, sohva ja rva Creidiki, erityisesti kun hra Creidiki on jatkuvasti poissa (kuopuksen kanssa lähibussiseisakkeilla pakkasessa).

Naapuruston ulkorajoilla, erityisesti keskustan puolella, on jatkuvasti levotonta, joten naapurusto ei pysty osoittamaan vastavuoroisesti resursseja Creidikin käyttöön. Sen sijaan keskustan seudun erityisolosuhteet pakottavat hankkimaan velaksi aina vain hienompia urheiluautoja. Erityisesti vierekkäisillä rantatonteilla asuvat ortodoksi- ja muslimiperheet ostelevat naapuruston takaamana jatkuvasti lisää harrasteautoja, naapuruston taatessa velat.

(Vilpitön pahoitteluni rva Creidikille. Pyydän hra Creidikiä selittämään, että sotilashuumori on karua ja ylilyövää, ja tämän tarinan kirjoittaja voimakkaasti todellisuudesta irtautunut MÖRri eli Militärt Överintresserad Reservofficer.)
 
Meillä taas on emännällä tapahtunut säännöllinen massavanheneminen vaatekaapissa aina pikkaisen ennen mitään hiemankaan juhlavampaa tilaisuutta. Ei ole menneet säästötoimet läpi eikä onnistuneet keskittämisratkaisut tai muut uudistukset. Jo etukäteen pelkään jos emännän huoltotoimenpiteitä voimakkaasti ulkoistetaan, kun eräs alainen tuossa selitti kynsistudioon ja sokerointiin (voinko muuten tehdä tästä seksuaalisen häirinnän kanteen) kuluneita summia viime viikolla. Keäsiin usein sukulais- ja tuttavapiirissä tapahtuvat pariskuntaliitokset tuelvat jo nykyisellään kalliiksi ilman mitään rakennekynsiuudistuksiakaan.
 
Meillä nuo ajoneuvot on jo ulkoistettu, molemmilla leasing-auto. Tosin kustannukset sitä kautta vähän korkeammat, mutta siihen pääasiaan on jäänyt enemmän aikaa. Ikäluokissa on menossa jo toinen kierros, joten majoituskin muuttui kaksioksi, taas säästöä. Myös lumi- ym. työt olemme ulkoistaneet, kun muutimme paritalosta kerrostaloon.
Nyt pitäisi sitten perustaa työryhmä selvittämään emännän kenkävarastoa ja siihen liittyen myös kenkähankintamäärärahojen leikkausta. Tosin epäilen vahvasti, että mun mielipiteeni jyrätään melko voimakkaasti työryhmän kokouksissa. Tai sitten mulle vaan todetaan: "sellaista työryhmää ei tarvita". Piste. Onneksi emännän kynsi-, kampaamo- yms. menot rahoitetaan eri momentin budjetista, minkä rahoitukseen mun ei tarvitse osallistua ( ainakaan suoraan, ehkä välillisesti kuitenkin ).
 
Roope Ristintekijä kirjoitti:
Pidä Bg varasi etteui esittämäsi työryhmä muutu kengänpohjan-kuva.bodyguardin-ehterissa työryhmäksi

Kieltämättä se vaara on olemassa. Toisaalta tähän ikään mennessä on jo oppinut vähän diplomatiaa ( niinhän mä luulen, kohta pamahtaa taas totuus silmille ).
 
Bodyguard kirjoitti:
Roope Ristintekijä kirjoitti:
Pidä Bg varasi etteui esittämäsi työryhmä muutu kengänpohjan-kuva.bodyguardin-ehterissa työryhmäksi

Kieltämättä se vaara on olemassa. Toisaalta tähän ikään mennessä on jo oppinut vähän diplomatiaa ( niinhän mä luulen, kohta pamahtaa taas totuus silmille ).

OPi tuntemaan vihollisesi sanoi jo muinainen kiinalainen. Ei tainnut olla ukkomies kun ei lisännyt perään, että muista ettei naisia kuitenkaan kykene ymmärtämään.
 
Roope Ristintekijä kirjoitti:
Bodyguard kirjoitti:
Roope Ristintekijä kirjoitti:
Pidä Bg varasi etteui esittämäsi työryhmä muutu kengänpohjan-kuva.bodyguardin-ehterissa työryhmäksi

Kieltämättä se vaara on olemassa. Toisaalta tähän ikään mennessä on jo oppinut vähän diplomatiaa ( niinhän mä luulen, kohta pamahtaa taas totuus silmille ).

OPi tuntemaan vihollisesi sanoi jo muinainen kiinalainen. Ei tainnut olla ukkomies kun ei lisännyt perään, että muista ettei naisia kuitenkaan kykene ymmärtämään.

Joo, naiset ovat kyllä tämän maailman viimeinen mysteeri. Kaikki muut varmaan saadaan selvitettyä, mutta se naisten sielunelämä....
 
Back
Top