Demareiden sikailut

Pakko myöntää, että yllätyin siitä että johonkin kansainväliseen tehtävään tampio kelpasi. Mutta Tony Blair instituutti = Demarin suojatyöpaikka.
Siitä ei oikein pääse mihinkään että Marin on nykyään varmaan yksi tunnetuimpia Suomalaisia. Vieläpä positiivisessa mielessä. Se, onko Marinilla kompetenssia tämä suosion takana on sivuseikka. Niin on jos siltä näyttää.

Tässä tilanteessa tämä liikku taitaa olla hyväksi kaikille. Mutta ei tämä tähän jää. Itse olin melko varma jo keväällä että Marin lähtee kv-uralle vaalien jälkeen, olen kutakuinkin yhtä varma siitä että hän palaa vielä kotimaan politiikkaan 5 - 15 vuoden sisällä.
 
Siitä ei oikein pääse mihinkään että Marin on nykyään varmaan yksi tunnetuimpia Suomalaisia. Vieläpä positiivisessa mielessä. Se, onko Marinilla kompetenssia tämä suosion takana on sivuseikka. Niin on jos siltä näyttää.

Tässä tilanteessa tämä liikku taitaa olla hyväksi kaikille. Mutta ei tämä tähän jää. Itse olin melko varma jo keväällä että Marin lähtee kv-uralle vaalien jälkeen, olen kutakuinkin yhtä varma siitä että hän palaa vielä kotimaan politiikkaan 5 - 15 vuoden sisällä.
Tämä on kaiken kaikkiaan erinomainen uutinen. Saadaan käännettyä kokonaan uusi lehti eikä kenenkään tarvitse enää ahdistua Marinin läsnäolosta. Ihme tosiaan on jos ei Sannasta vielä kuulla.
 
Aika sikamainen temppu kerätä äänet ja nostaa kytkintä mutta sopii tyyliin. Tais käydä some-elo liian raskaaksi. Toki tuollaisella mielensäpahoittaja olen aina oikeassa asenteella muuttuu kaikki melko nopeasti.
Sannahan lähti reippaasti tavoittelemaan pämin paikkaa ja hävisi. Mitäpä tuolla sen jälkeen roikkumaan. Kaikin puolin hyvä juttu että nostaa kytkintä.
 
Totta tämäkin. Itse vain ajattelen että jos lähdet ehdolle niin valituksi tullessa sitoudut toimeen neljäksi vuodeksi. Eipä minusta politiikkaan olisikaan..
Riviedustajalla varmasti näin. Marinin kohdalla on kuitenkin syntynyt sellaiset hulinat puolesta ja vastaan että se todennäköisesti häiritsee jo muiden työskentelyä. Tämä on oikeastaan ainoa keino taata uudelle puoluejohdolle työrauha ja vapaus hoitaa tehtäviään. Aikansa kutakin.

Noin yleisesti ottaen voi todeta ettei politikointi ole tervepäisten hommaa. Vaatii sen että pää on umpiluuta tai vaihtoehtoisesti jonkun ismin kyllästämä. Onneksi tuo pätee lähinnä työn julkiseen osaan ja vaikkapa eduskunnan valiokunnissa työskennellään ihan hyvässä hengessä yli puoluerajojen.
 
Riviedustajalla varmasti näin. Marinin kohdalla on kuitenkin syntynyt sellaiset hulinat puolesta ja vastaan että se todennäköisesti häiritsee jo muiden työskentelyä. Tämä on oikeastaan ainoa keino taata uudelle puoluejohdolle työrauha ja vapaus hoitaa tehtäviään. Aikansa kutakin.

Noin yleisesti ottaen voi todeta ettei politikointi ole tervepäisten hommaa. Vaatii sen että pää on umpiluuta tai vaihtoehtoisesti jonkun ismin kyllästämä. Onneksi tuo pätee lähinnä työn julkiseen osaan ja vaikkapa eduskunnan valiokunnissa työskennellään ihan hyvässä hengessä yli puoluerajojen.
Marin varmaan häiritsisi entisenä puheenjohtajana, koska on parantumaton.
Sipilä kävi jopa hallitusneuvottelut ja jättäytyi sitten riviedustajaksi. Ei tainnut Sipilä paljoa häiritä muiden työskentelyä. Ja Sipilänkin PM-aikana melkoinen hulabaloo vallitsi?
 
Pääministerin palkoilta kansanedustajaksi, avioero päällä, tammikuussa 2023 yhteistä(?) asuntolainaa 670 000 €, asuntojen myyntiajat venyneet ja hinnat laskussa. Blairin instituutti puolestaan on saanut mm. Saudi-Arabiasta rahaa, joten palkat lienevät sen mukaiset. Näin se menee.
 
Pääministerin palkoilta kansanedustajaksi, avioero päällä, tammikuussa 2023 yhteistä(?) asuntolainaa 670 000 €, asuntojen myyntiajat ja -hinnat laskussa. Blairin instituutti puolestaan on saanut mm. Saudi-Arabiasta rahaa, joten palkat lienevät sen mukaiset. Näin se menee.
Äärivihreä ja äärivasemmistolainen Marin lähtikin lobbaamaan öljyrahalla kansan edustamisen sijasta? Hyvin on opittu edeltäjiltä. Ja faniposse edelleen kehuu vuolaasti :D
 
Marin varmaan häiritsisi entisenä puheenjohtajana, koska on parantumaton.
Sipilä kävi jopa hallitusneuvottelut ja jättäytyi sitten riviedustajaksi. Ei tainnut Sipilä paljoa häiritä muiden työskentelyä. Ja Sipilänkin PM-aikana melkoinen hulabaloo vallitsi?
Hyvinhän Marin on itse pysytellyt sivussa pois muiden tieltä. Muut eivät ole osanneet lopettaa hänestä puhumista. Vaikka sitten siitä miksi Marin on sivussa eikä puhu mitään. Ja jos puhuu niin sitten siitä. Hän selvästi aiheuttaa monilla sellaisen allergisen reaktion että on parempi siirtyä syrjemmälle. Vaihtoehto olisi jättää Marin ja häivyttää muu eduskunta. Käsittääkseni sitäkään ei haluttu :D

Näiden entisten pämien maailmat voivat olla vähän erilaiset. Sipilä voi jo himmailla mutta Marinilla ura on vasta aluillaan ja syytä takoa kun rauta on vielä kuuma.
 
Tämä Mariinin uusi työpaikka oli kyllä paras uutinen pitkään aikaan.
Itse pelkäsin eniten, että saa liian vaikutusvaltaisen palkintoviran EU.sta.
Nyt palkan maksaa Saudit ja käy pitämässä valmiiksi kirjoitettuja luentoja ympäri maailmaa.
Eihän tämä oikeen mitenkään olisi paremmin voinut mennä.

Paljonkohan Mariin palkkioita some-alustoilta tällä hetkellä? On noiden maksukäytäntöjä tiedä.
Ja onhan Sannalla vielä ainakin yks valttikortti hihassa, millä voi eläkkeen tienata. Of-tili vain pystyyn ja veikkaan, että olisi parissa kuukaudessa miljonääri.
 
35628 pirkanmaalaista äänestäjää tajusi juuri äänestäneensä Lotta Hamaria, josta eivät olleet koskaan ennen kuulleetkaan. Lotta sai oikeita ääniä 2675 eli 7,5% Marinin äänistä ja nousee nyt eduskuntaan.

Tämähän oli jo ennen vaaleja 100% selvä, ettei rokkitähti jää riviedustamaan.

Joku on varmaan laskenut miten Marinin äänisaalis vaikutti SDP kokonaispaikkojen määrään eduskunnassa.
 
Tämä Mariinin uusi työpaikka oli kyllä paras uutinen pitkään aikaan.
Itse pelkäsin eniten, että saa liian vaikutusvaltaisen palkintoviran EU.sta.
Nyt palkan maksaa Saudit ja käy pitämässä valmiiksi kirjoitettuja luentoja ympäri maailmaa.
Eihän tämä oikeen mitenkään olisi paremmin voinut mennä.
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Olisi saattanut olla liian läpinäkyvää, pari vuotta jäähyllä sivussa ja sitten comeback komissioon keksimään kaikkea kivaa Suomen päänmenoksi.
 
Sannahan lähti reippaasti tavoittelemaan pämin paikkaa ja hävisi. Mitäpä tuolla sen jälkeen roikkumaan. Kaikin puolin hyvä juttu että nostaa kytkintä.
Tosin eikös sanna nimenomaan luvannut että on sitoutunut kansanedustajan tehtävään, kävi miten kävi...

 
Tavanomaisempi tapa on tosiaan häipyä vaalikauden loppupuolella (Vanhanen ja Katainen) kun iskee kyllästys ja/tai vaalitappion käry alkaa leijumaan nenän alla.
Myös Viinanen aikoinaan. Marinilla kyllä ennätysnopea lähtö.

Väyrysellä oli sitten se jokakertainen vatkaus, että tuleeko eduskuntaan vai jääkö europarlamenttiin. Lopputuloksen määräsi, saako ministerinsalkun ja kun ei saanut, ei ottanut kansanedustajan paikkaa vastaan.
 

sinne män

Eron saaminen ei ole mikään läpihuutojuttu.

Ymmärtääkseni sen pitäisi onnistua vaan pakottavissa tapauksissa, ei siksi että ei homma nappaa ja parempipalkkaista on luvassa.

Sitähän ei kukaan estä, että pitää postin, nostaa palkan ja menee toiseen duuniin. Ei vaan ilmesty istuntoihin.

Nyt nähdään, onko säännöt säännöt naisdemarille samat kuin muille.
 
Tosin eikös sanna nimenomaan luvannut että on sitoutunut kansanedustajan tehtävään, kävi miten kävi...

Vaalien alla sitä ihmiset lupailee kaikenlaista... puolueesta ja henkilöstä riippumatta...

Eiköhän tuossa ollut takana se, että kerää puolueelle ääniä. Jos olisi sanonut nostavansa kytkintä heti kun paikka muualta aukeaa niin olisi voinut jäädä ääniä saamatta...
 
Eron saaminen ei ole mikään läpihuutojuttu.

Ymmärtääkseni sen pitäisi onnistua vaan pakottavissa tapauksissa, ei siksi että ei homma nappaa ja parempipalkkaista on luvassa.

Sitähän ei kukaan estä, että pitää postin, nostaa palkan ja menee toiseen duuniin. Ei vaan ilmesty istuntoihin.

Nyt nähdään, onko säännöt säännöt naisdemarille samat kuin muille.
Onhan sieltä ennenkin lähdetty muihin hommiin. Voihan eron tietysti kiusallaan evätä mutta sillä ei saavuteta mitään. Marinista vain tulisi oto-kansanedustaja.
 
Back
Top