Kommentti: Sanna Marinin puoluesihteerin Rönnholmin YK-nimityksen taustalla näkyy härski Sdp-suhmurointi
Syyskuussa Sdp:n puoluesihteerin paikalta YK:n työjärjestöön ILO:oon junaillun Antton Rönnholmin nimitys näyttäytyy totaalisen härskiltä demaripuhallukselta, politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala kirjoittaa.
Edellishallituksessa vastaava ministeri oli kehitysyhteistyö- ja ulkomaankauppaministeri Ville Skinnari (sd).
Skinnarista onkin näppärä hypätä tarkastelemaan nimitysketjua, jonka jokaisella oksalla istuu sosialidemokraatti.
– Kukaan ministereistä ei ole ollut tämän asian kanssa tekemisissä. Tämä on täysin minun tekojani, ulkoministeriön kehityspoliittisen osaston päällikkö Titta Maja-Luoto sanoi IS:lle.
Hän myös vakuutti, ettei nimitykseen liity mitään demarisuhmurointia.
– Kukaan ministereistä, ei entinen eikä nykyinen ole ollut asian kanssa tekemisissä, Maja-Luoto sanoo ja muistuttaa, että nimityksiä valmisteli ulkoministeriön vahva virkakoneisto.
Voi olla.
Sen Titta Maja-Luoto jätti kertomatta, että hänellä itselläänkin on jäsenkirjademarina vahva puoluetausta, hän on ollut esimerkiksi Sdp:n puoluevaltuuston jäsenenä.
Syyskuussa Sdp:n puoluesihteerin paikalta YK:n työjärjestöön ILO:oon junaillun Antton Rönnholmin nimitys näyttäytyy totaalisen härskiltä demaripuhallukselta, politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala kirjoittaa.
www.is.fi