Dronejen lentämisen ja vastatoiminnan harjoittelu

Saa nähdä mikä on seuraava iso steppi tällä saralla. Voi olla aika gekados. Kiinan potentiaali panee miettimään.

Tuleekohan tehokkaimmaksi dronetorjuntavälineeksi drone. Niin minä luulen.

Ottaakohan lankaohjattavien dronejen valokuidut lämpöä vastaan, jos niitä skannailis polttavalla laserilla halki taivaan?

Kun puhutaan siitä mikä suojaa ?
Suomalainen HAVU suojaa ja häivyttää lämpönäkymää. Reserviläisen tulee harjoitella havumajoitteen ja havupeitteisen tuliaseman tekoa.
Lämpökameroita saa jo kaupoista edullisesti.
Olishan se hyvä jos olis vaikka havupuku, mutta eihän se kovin realistista ole.

Pressuille ja kaiken maailman taikaviitoille en kovasti laittaisi painoarvoa ns. jokamiehen välineenä. Menkää ulos testailemaan kaverin kanssa, niin kyllä asia selkenee.

.
Havujen lisääminen varustukseen/ghillieen on vanha temppu ihan tavallistakin tähystystä vastaan.
Ongelmana on että kun naamiointi on niin hyvä että on suojattu lämpötähystykseltä niin liikkuminen on hankalampaa ja tulee helpommin omien toimesta ammutuksi.

Kaupallisten dronejen tietoturvaan liityen: sekä Ukraina, että Venäjä taitavat käyttää paljon ihan kiinalaisen DJI:n kaupallisia droneja. Mitä luulette, onkohan niihin jotenkin laitettu omat softat pyörimään vai käyttävätkö niitä ihan DJI:n omien softien kautta?
DJI - Niihin saa omat tuunatut softat ja ne on arkipäivää molemmin puolin rintamaa.Versioita on paljon googlaamalla saa avattua matopurkin kannen. Nuo kilkkeet jättää suuren määrän DJI rajoitteita eli mä en ole omalla kapealla osaamisella hyvää löytänyt (korjatkaa jos hyviä löytyy).Sen takia en ole itse kokeillut ja mun halpa dji on ”puhdas” ja on perus metsän hoito ja riistan tarkkailukäytössä - kiinnostaa tällä hetkellä arduino yms avoin drone tuunaukseen.

Esim… google dji mini patch

Back