EDC; everyday carry

YJT

Respected Leader
CCW-ketjussa tuli puheeksi EDC-varusteet ja joku heitti ilmaan, että aihesta voisi perustaa oman ketjun.

Mitä varusteita kannat jatkuvasti mukana? Ei tarvitse puhua pelkästään mistään nk selviytymisvarusteista, vaan ylipäätään mitä tavaraa kulkee mukana? Onko sinulla jotain eri settejä eri tilanteisiin tms?
 
Minulla ei ole mitään survival-kittiä, mutta tietyt tavarat kulkevat oikeastaan koko ajan mukana:

Ilman näitä en lähde oikeastaan roskiksen viemistä pidemmälle reissulle:
Lompakko (toisinaan sisältää myös rahaa)
Kännykkä
Avaimet
Valaisin
Kirjoituslehtlö ja kynä

Töihin lähtiessä tai muuten pidemmälle lähtiessä otan mukaan repun, missä on mm ensiapukamaa (sisältää myös teräaseen) ja vettä sekä kaikista oleellisimmat, eli laturit puhelimeen ym elektroniikkaan. Tarpeen vaatiessa (esim työmatkoilla) kulkee purkki OC:ta.

Edit: lisäilty unohtunutta tavaraa
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä yleensä aina @YJT lähivarustus, tosin hyvin harvoin pussissa on rahaa, joskus harvoin 5-20€, taskussa muutama kolikko (1-4€)yleensä.
Avaimissa aina @Herman30 mainitsema Nitecore thumb

Töissä liki aina mukana Sourcen pikkureppu, jossa pieni ea-varustus, leatherman, kamera, kirjoitusvälineet, tulentekovälineet, muutamia pieniä erikoistyökaluja, kunnon valaisin, fluken laser ja lämpömittarit, Nikonin forest pro, pikku välipalaa ja juomaa.
 
Fenix WT20R
Nitecore Thumb
Princeton Tec Switch
Zebralight H501
Muutama vara-akku (Eneloop)

Leatherman Core
Pari pientä Opinel-linkkaria, No 4 ja 6.

Pari bussilippua
Pieni kirjoituslehtiö, pari kynää
Passi
Cordurakankainen korttipidike jossa paikka myös seteleille.

Pari avainta
Pari ostoskärryn polettia
Iso kolikkorenki

Kännykkä, Samsung A70

Kaikki tämä kulkee Fjällräven Reporter-liivissä kesät talvet.
 
Osaiskos joku sanoa toimiiko taktinen valo, jossa strobelight ominaisuus karkottamaan vihaisen koiran, joka on tulossa päälle? Olen kuullut muutamasta tapauksesta, että on toiminut, mutta onko tuosta ihan yleispäteväksi lääkkeeksi.
 
Osaiskos joku sanoa toimiiko taktinen valo, jossa strobelight ominaisuus karkottamaan vihaisen koiran, joka on tulossa päälle? Olen kuullut muutamasta tapauksesta, että on toiminut, mutta onko tuosta ihan yleispäteväksi lääkkeeksi.
Luulisi ainakin näköä haittaavan jos tehokas valo.
 
Fenix WT20R
Nitecore Thumb
Princeton Tec Switch
Zebralight H501
Muutama vara-akku (Eneloop)

Leatherman Core
Pari pientä Opinel-linkkaria, No 4 ja 6.

Pari bussilippua
Pieni kirjoituslehtiö, pari kynää
Passi
Cordurakankainen korttipidike jossa paikka myös seteleille.

Pari avainta
Pari ostoskärryn polettia
Iso kolikkorenki

Kännykkä, Samsung A70

Kaikki tämä kulkee Fjällräven Reporter-liivissä kesät talvet.
Setämies-liivi :love:
 
Avaimet.
 
Fenix WT20R
Nitecore Thumb
Princeton Tec Switch
Zebralight H501
Muutama vara-akku (Eneloop)

Leatherman Core
Pari pientä Opinel-linkkaria, No 4 ja 6.

Pari bussilippua
Pieni kirjoituslehtiö, pari kynää
Passi
Cordurakankainen korttipidike jossa paikka myös seteleille.

Pari avainta
Pari ostoskärryn polettia
Iso kolikkorenki

Kännykkä, Samsung A70

Kaikki tämä kulkee Fjällräven Reporter-liivissä kesät talvet.
Noillahan nyt avaisi yleisölle jo vaatimattoman ylijäämämyymälän!
 
Mun EDC on Volvo XC70 varustettuna:

Berghaus Munro
pakkaspuku, pipo ja kinttaat
nahkahanskat
Sadeviitta
Ensiapupakkaus
kumisaappaat+sukat
kirves
saha
puukko ja linkkari
lumilapio
kenttälapio
Trangia ja tenua
Blåband evästä
kiikarit
Vettä (kesällä)
Lumiketjut
Hinausliina
Sorasäkki
Sukset katolla (talvisin)
Moottorisaha suht usein ja siihen tarpeet
laavukangas

Nuohan nyt kantaa muutenki paitsi auton joutuu jättään parkkiin :D

Edit: ja jahtiaikaan jonninmoinen torrakko
 
Last edited by a moderator:
Mun EDC on Volvo XC70 varustettuna:

Berghaus Munro
pakkaspuku, pipo ja kinttaat
nahkahanskat
Sadeviitta
Ensiapupakkaus
kumisaappaat+sukat
kirves
saha
puukko ja linkkari
lumilapio
kenttälapio
Trangia ja tenua
Blåband evästä
kiikarit
Vettä (kesällä)
Lumiketjut
Hinausliina
Sorasäkki
Sukset katolla (talvisin)
Moottorisaha suht usein ja siihen tarpeet
laavukangas

Nuohan nyt kantaa muutenki paitsi auton joutuu jättään parkkiin :D

Edit: ja jahtiaikaan jonninmoinen torrakko
Volvo-miehen EDC :love: :ROFLMAO:
 
Volvo-miehen EDC :love: :ROFLMAO:
Juu :) Hieman huolissaan oon kyllä volkkarimiehen EDC:n keveydestä ;)
Toki nuo mun kuljeskelut on tuolla normi tienpidon huonommalla puolella niin tulee kaikenmoista kerättyä autoon. Ja eipähän akkaväki vie pirssiä multa kun on takakontti täynnä varusteita.
 
Avaimet, kännykkä (joskus 2), siihen varavirtalähde. Avaimenperässä on valo. Lompakko tietty mut ei siinä yleensä ole rahaa.

Aivan muutaman kerran mukana on ollut kaasu, kun kävin Helsingissä hieman omasta mielestä arveluttavalla seudulla.

Joskus oli vyöllä aina Gerberin multitool, mutta senkin kanniskelusta taitaa nykyisin saada hyvällä tuurilla sakot...silloin se oli maastopuvun vyössä, joten poliisilla ei ollut suurempaa sakotusintoa :D
 
Avaimet, Olight s10 baton lamppu, lompakko, Kännykkä.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan muutaman kerran mukana on ollut kaasu, kun kävin Helsingissä hieman omasta mielestä arveluttavalla seudulla.
Siis missä sinä olet kuljeksinut ? Ihan heti ei tule stadista mieleen mestaa, jossa ei pelkällä luontaisella röyhkeydellä menestyisi - tosin jos sen suhteen alkaisi epäileen, mä ottaisin pesäpallomailan. Se on semmoinen yleishumaani astalo.
 
Siis missä sinä olet kuljeksinut ? Ihan heti ei tule stadista mieleen mestaa, jossa ei pelkällä luontaisella röyhkeydellä menestyisi - tosin jos sen suhteen alkaisi epäileen, mä ottaisin pesäpallomailan. Se on semmoinen yleishumaani astalo.

Itäkeskuksen vieressä on sellainen etninen ostari joka on kuin Pikku-Bagdad. Kävin siellä pari kertaa syömässä ja ostamassa ruokatarvikkeita, hyvä sapuska, hieman epäilyttävämpia norkoilijoita.

Pesismailan kantaminen on hieman provosoivaa :p
 
Aivan, siis vanha Puhos. Joo se on kieltämättä muuttunut aika erikoiseksi. Netissähän oli joskus video jossa joka kantasuomalainen oli ottanut videota siellä kulkiessaan ja eikös paikallisen nomenklatuuran edustaja lähtenyt kävelemään perään ja sättimään. Jotenkin se kuvaaminen oli vaarallista rasismia.
 
Itäkeskuksen vieressä on sellainen etninen ostari joka on kuin Pikku-Bagdad. Kävin siellä pari kertaa syömässä ja ostamassa ruokatarvikkeita, hyvä sapuska, hieman epäilyttävämpia norkoilijoita.

Pesismailan kantaminen on hieman provosoivaa :p
Se on kyllä hyvä mesta jos on levantin menuuta suunnitteilla. Ja halpa, mausteet nyt tietysti mutta yllättäen varsinkin tuore liha ja vihannekset. Ja olivat tuoreita. Huom: Halal-lihaa ostan vain silloin kun se on tarkoituksenmukaista.
Fisua en noilta ostaisi, jotain pakaste-tilapiaa boxit täynnä. Never understood that. Toisaalta siikafile ja kuhafile korporaatio-fasistien K- ja S-tiskeissä jotain kolmekymmpiä niin ehkä se 7,99 per, ei olekaan yhtään hassumpi idea.
Ilman somaleita toi Puhis vois jopa mennä ihan pieninä annoksina, tosta levantin jengistä on ainakin maustepuolella jotain hyötyä, ja omaavat jotain ruokakulttuuria josta itse asiassa pidän paljon. Sompuilla ei ole mitään positiivista kontribuutiota tarjolla, yhtään missään asiassa.
 
Back
Top