Eduskuntavaalit 2019

Ihan vaan siksi että saadaan se TULOS näkyviin. Se syy yksin riittää tässä vaiheessa. Kun vaan tarpeeksi moni lukee tämän niin eihän sitä koskaan tiedä......

.

Olen minäkin aina käynyt äänestämässä, vaikka ehdokkaat eivät juuri koskaan ole menneet läpi. Ei siinä mitään menetä, kun ei ennakkoäänestäessä ole edes jonoa.

Puolueiden kannatuksen voisi ilmaista suhteuttamalla niiden saamat äänet äänioikeutettujen määrään, eikä annettuihin ääniin. Olisi aika karut luvut.
 
  • Tykkää
Reactions: e7i
Mun mielestäni nykyinen tapa on hyvä. Ne jotka ei äänestä sanoo käytännössä että kaikki johtamismallit ja johtajat kelpaa. Ei niistä nukkuvista tarvitse sen kummemmin edes välittää.
Ennakkoäänestäminen on muuten kallista per ääni. Valtiolle säästöä jos mahdollisimman moni käy varsinaisena äänestyspäivänä.... kuten minä.

.
 
Mun mielestäni nykyinen tapa on hyvä. Ne jotka ei äänestä sanoo käytännössä että kaikki johtamismallit ja johtajat kelpaa. Ei niistä nukkuvista tarvitse sen kummemmin edes välittää.
Ennakkoäänestäminen on muuten kallista per ääni. Valtiolle säästöä jos mahdollisimman moni käy varsinaisena äänestyspäivänä.... kuten minä.

.
Tai jos opittaisiin nettiäänestämään kuten virolaiset.
 
Mun mielestäni nykyinen tapa on hyvä. Ne jotka ei äänestä sanoo käytännössä että kaikki johtamismallit ja johtajat kelpaa. Ei niistä nukkuvista tarvitse sen kummemmin edes välittää.
Ennakkoäänestäminen on muuten kallista per ääni. Valtiolle säästöä jos mahdollisimman moni käy varsinaisena äänestyspäivänä.... kuten minä.

.

Blankko valtakirjahan se periaatteessa on. Tuleeko ennakkoäänestyksen kustannukset tosiaan äänimäärän perusteella, vai maksaako sen järjestäminen, vaikkei ääniä sillä pisteellä annettaisi yhtään?
 
Petteri Orpolta tyly viesti Halla-aholle, perussuomalaisilla ei asiaa hallitukseen kokoomuksen kanssa - vielä kovemman raipan saa Antti Rinne
Tänään klo 19:29
SDP on tuoreimpien galluplukujen mukaan Suomen suosituin puolue yhdessä kokoomuksen kanssa. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kyseenalaistaa ILTV:n Sensuroimaton Päivärinta -ohjelmassa demarien edellytykset luoda hallituspohja.


Katso videolta, miten Petteri Orpo kommentoi yhteistyömahdollisuuksia perussuomalaisten ja SDP:n kanssa.

Nykyisen eduskunnan toimikausi lähenee loppuaan. Eduskuntavaalit ovat edessä ensi keväänä, ja oppositiopuolueiden puheissa on alkanut näkyä viitteitä selkeistäkin vaalilupauksista. SDP:n puheenjohtaja Antti Rinnenärkästytti hallituspuolueet vappuna, kun lupasi puolueensa nostavan eläkkeiden vähimmäismäärää kategorisesti.
Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo on aiemmin sanonut, että demarien linjanvedot heikentävät yhteistyömahdollisuuksia kokoomuksen kanssa. Orpo kertoi mielipiteestään enemmän Sensuroimaton Päivärinta -ohjelmassa.
- Toivon sitä, että kukaan osapuoli ei aja lupauksilla itseään niin kauas, että yhteisen ohjelman rakentaminen muodostuu vaikeaksi, Orpo sanoo.

Haastattelussa Orpo antaa ymmärtää myös, että hallituksesta pihalle lentäneillä perussuomalaisilla ei ole asiaa tulla päättämään Suomen asioista, jos kokoomus on uudessa hallituksessa.
5147454fde11b92a4eaa618725b0a0b56771b2dd7dc8ddc41b9f960a65e539ef.jpg

5147454fde11b92a4eaa618725b0a0b56771b2dd7dc8ddc41b9f960a65e539ef.jpg

Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo ei jaa perussuomalaisten arvoja eikä demarien näkemystä rahankäytöstä. ILTV
https://m.iltalehti.fi/politiikka/201805162200948215_pi.shtml
 
Miksi Suomesta ei löydy isänmaallista oikeistopuoluetta jonka ulkonäkö vastaisi vaikkapa Kokoomusta. Mielikuva persuista on hyvin perusjuntti meininkiä Suomi leijona paitoineen sekä nahkaliiveineen. Eikö perkele Suomesta löydy tarpeeksi vihaisia insinöörejä joille nykymeno on vastenmielistä? Nyt on tarve katu-uskottavalle puolueelle jonne Suomi Maidaneilla, Oodineilla sekä muilla saman genren idiooteilla ei ole mitään asiaa.
 
Miksi Suomesta ei löydy isänmaallista oikeistopuoluetta jonka ulkonäkö vastaisi vaikkapa Kokoomusta. Mielikuva persuista on hyvin perusjuntti meininkiä Suomi leijona paitoineen sekä nahkaliiveineen. Eikö perkele Suomesta löydy tarpeeksi vihaisia insinöörejä joille nykymeno on vastenmielistä? Nyt on tarve katu-uskottavalle puolueelle jonne Suomi Maidaneilla, Oodineilla sekä muilla saman genren idiooteilla ei ole mitään asiaa.

Meinaatko ettei siitä puolueesta rakentuisi vastaava kuva? Itse uskon, että alkaisi löytymään Hitlerit, Putinit, kaasukammiot, juntit ja impivaaralaiset, tai jotain muuta yhtä käyttökelpoista sieltäkin.
 
Eli seuraavassa hallituksessa Kokkarit ovat ulkona koska siitä tulee Demarivetoinen.

Tässä vaiheessa punavihreä hallitus on mahdollinen. Rinne pääministerinä ja vahvistukset sitten vasureista ja vihreistä. Kepu ehkä. Riippuu Sipilän vaalitappion koosta. Orpon Kokoomus on ideologisesti kaukana SDP:stä tällä hetkellä. Mikäli taas Kokoomus voittaa ja Orpo on hallitustunnustelija, on luvassa vaikeat hallitustunnustelut. Varsinkin jos Kepu ei intoudu lähtemään tappio niskassa apupuolueen rooliin. Eli en sulkisi pois sitä vaihtoehtoa, että vaalivoittaja Orpo epäonnistuu saamaan kasaan toimivan hallituspohjan. Tämän jälkeen mikäli SDP on toiseksi suurin, ottaisi varmaan Rinne tunnustelijan roolin. Sen jälkeen punavihreä pohja olisi lähellä toteutumista.
 
Back
Top