Halla-ahon musta sydän
23.3.2019 08:18
Petteri Leino
37 kommenttia
Perussuomalaiset julkaisi puheenjohtaja
Jussi Halla-ahon vaalivideon menneellä viikolla. Reilun kuuden minuutin raita on tehty isolla rahalla, mutta se ei ole uutinen. Persujen puoluetuki on kokoaan suurempi ja näin on, millä mällätä.
Miksi sitten puutun persujen mainosvideoon ja annan sille merkitystään suuremman painoarvon? Kyseessä on Suomen historian hävyttömin, härskein ja valheellisin poliittinen mainos. Jopa SAK:n
Oiva Lothanderin mässäilymainos jää tämän jalkoihin.
Jussi Halla-ahon videolla väitetään suomalaisen poliittisen järjestelmän olevan läpimätä ja korruptoitunut. Kolme naamioitunutta ”herraa” ryöstää kansalta, elää porsastelevaa elämää, huoraa ja juhlii kansan kurjistumisen kustannuksella, kunnes Äiti Maasta nousee kansan katkeroituneesta vihasta voimansa ammentava Ketutus -hahmo palauttamaan kurin ja järjestyksen.
Videolla kuvataan, kuinka lainsäädännöllä ja verotuksella kansaa riistetään koko ajan yhä lisää ja lisää. Kasvottomat päättäjät ovat ottaneet median haltuunsa ja järjestelmää kohtaan kritiikkiä esittäneet leimataan rikollisiksi. Naisten ja lasten turvallisuus on historiaa. Slogania ”pelolle ja vihalle ei saa antaa valtaa” pilkataan avoimesti.
Halla-ahon mainosvideo on varmasti hänen itsensä ideoima. Hän esiintyy itse siinä. Videon välityksellä hän päästää sisältään niin paljon patoutunutta vihaa ja katkeruutta, että se todellakin muuttuu synkkään, mustaan savuun sitoutuneeksi energiaksi.
Tällä videolla Halla-aho antaa itsestään ja edustamastaan aatteesta todellisemman kuvan kuin muutama ilta sitten Vappu ja Marja -ohjelmassa. Nyt sivuun on työnnetty sympaattinen rusoposkinen runopoika ja tilalla on mustasydäminen Mestari, jonka politiikka ja maailmankuva perustuvat pohjattomalle katkeruudelle ja siitä ammentavalle vihalle.
Halla-aho on lukenut tarkkaan propagandan oppikirjat. Kärjistämällä kritiikin kasvottomiin petturiherroihin, hän kasvattaa herravihan uuteen kukoistukseen. Luomalla illusion, että kansan kärsimys ja pahoinvointi on herrojen salajuoni, hän paljastaa syylliset eriarvoistumiselle ja kurjuudelle.
Hänen retoriikkaansa ja viestinsä on paljolti samanlaista, mikä oli ominaista vallankumousta valmistelevilla äärisosialisteilla sata vuotta sitten. Tavoite ja keinot ovat samoja, välineet viestin välittämiseksi edistyneemmät.
Halla-ahon tavoitteena on hajottaa, ei yhdistää kansaa. Hän haluaa agression avulla luoda anarkiaa, josta syntyy uusi valtakunta. Voin hyvin kuvitella Ketutus hahmon olevan hänelle alter ego.
Minun Suomeni nykyisyys ja tulevaisuus on aivan eri maailmasta. Se rakentuu positiivisesta uskosta parempaa, sydämestä kumpuavasta lämmöstä sekä vastuusta meidän kaikkien hyvinvoinnista ja tulevaisuudesta.
Halla-ahon video osoittaa, että tein oikean ratkaisun kesällä 2017. Puolue muuttui, minä en! Olen tyytyväinen, etten edusta Jussi Halla-ahon mustan synkkää ideologiaa.
Perussuomalaiset julkaisi puheenjohtaja Jussi Halla-ahon vaalivideon menneellä viikolla. Reilun kuuden minuutin raita on tehty isolla rahalla, mutta se ei ole uutinen. Persujen puoluetuki on kokoaan…
petterileino.puheenvuoro.uusisuomi.fi