Eduskuntavaalit 2019

Kiinan krääsän tilaaminen näköjään loppuu. Arvonlisäverottomuuden poisto alle 22€:n eu:n ulkopuolisista ostoksista. Eli käytännössä koko wish ja alibaba krääsä. Itse joutunut kerran maksamaan kalliimmista, eli yli 22€:n menee jatkuvasti läpi. Uuden hallitusohjelman myötä kaikkiin alvi mahdollisimman nopeasti ja viimeistään 2021.

Koska se ei heti mene kansalle jakeluun niin joutuvatko nyt tulli ja posti nykyresursseilla pysäyttämään kaiken krääsän ja lähettämään tullausilmoituspyynnön tilaajalle. Niitähän on ihan käsittämätön määrä. 15-miljoonaa lähetystä vuodessa.
 
Koska se ei heti mene kansalle jakeluun niin joutuvatko nyt tulli ja posti nykyresursseilla pysäyttämään kaiken krääsän ja lähettämään tullausilmoituspyynnön tilaajalle. Niitähän on ihan käsittämätön määrä. 15-miljoonaa lähetystä vuodessa.

Kyllähän se noin tulee menemään.

Tosin kiinalaisilla on kyllä selvästi mietittynä kuviot tämän varalta. Valmisteillahan on samantyyppinen EU-direktiivi.

Viime aikoina mitä olen kiinankrääsää tilaillut, niin puolessa lähetyksistä on jo jokin EU-alueen sisällä oleva osoite lähettäjänä.
 
Pekon eka virkamatka on sitten Saudi-Arabiaan ja Iraniin con avec.

Tottakai. Tasa-arvon ajaminen palaa Suomen ulkopolitiikan keskiöön kuulemma. Tosin taitaa Pekka olla kuitenkin pragmaatikko ja diplomaatti, joten tuskin lähtisi tälle kovin yleiselle vasemmiston ”koska minulla on oikeus”-linjalle ja puoliso jäänee kotiin odottamaan.
 
Maahanmuuttopolitiikassa Rinteen tuleva hallitus korostaa EU:n yhteisiä sääntöjä, vastuunjakoa ja yhteistyötä YK:n pakolaisjärjestön kanssa.

Hallitusohjelman mukaan turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikan pitää nojata ihmisoikeuksiin, kansainvälisiin sopimuksiin, viranomaisyhteistyöhön, tehokkaaseen ulkorajavalvontaan sekä asianmukaisiin, nopeisiin ja oikeusturvan kannalta laadukkaisiin turvapaikkaprosesseihin.

Lisäksi hallitus haluaa, että laillisten maahantuloreittien järjestelmää kehitetään ja kitketään ihmissalakuljetusta.

 
Kiinan krääsän tilaaminen näköjään loppuu. Arvonlisäverottomuuden poisto alle 22€:n eu:n ulkopuolisista ostoksista. Eli käytännössä koko wish ja alibaba krääsä. Itse joutunut kerran maksamaan kalliimmista, eli yli 22€:n menee jatkuvasti läpi. Uuden hallitusohjelman myötä kaikkiin alvi mahdollisimman nopeasti ja viimeistään 2021.

Koska se ei heti mene kansalle jakeluun niin joutuvatko nyt tulli ja posti nykyresursseilla pysäyttämään kaiken krääsän ja lähettämään tullausilmoituspyynnön tilaajalle. Niitähän on ihan käsittämätön määrä. 15-miljoonaa lähetystä vuodessa.
Tullin resursseja huume- ja muista rikostutkinnasta, sekä niiden paljastamisesta siirretään vahtimaan, tilaavatko kansalaiset kertakäyttöistä rihkamaa aasiasta.
Pillereiden ja sienien maahantuonti ei ole verotuksellisesti tärkeää.
 
Li Anderssonista povataan elinkeinoministeriä. Jos totta, niin Etelärannassa lentävät konjakit nenästä.

Hänellä sentään on työkokemusta toisin kuin monilla broilereilla. Politiikka on kummallista. Ajatelkaapas, jos elinkeinoministerin paikka olisi virka, jota haettaisiin ja olisitte rekryssä. Sitten tulisi tämä hakemus:

Olen työskennellyt Muumimaailman kassana, hotellin vastaanottotyöntekijänä, tarjoilijana ja tiskaajana, Greenpeacen feissaajana, lajittelijana hedelmätehtaalla Ranskassa ja kääntäjä.

Toisaalta onhan siellä sellaisiakin, jotka eivät koskaan ole tehneet mitään oikeaa työtä.
 
Tottakai. Tasa-arvon ajaminen palaa Suomen ulkopolitiikan keskiöön kuulemma. Tosin taitaa Pekka olla kuitenkin pragmaatikko ja diplomaatti, joten tuskin lähtisi tälle kovin yleiselle vasemmiston ”koska minulla on oikeus”-linjalle ja puoliso jäänee kotiin odottamaan.
Kuten olen aiemminkin sanonut, on Pekka Haavisto todennäköisesti ulkoministerinä tuon hallituksen parhaiten oman tonttinsa hallitseva ministeri. Voin sen verran paljastaa, että olen nähnyt hänet työssä ulkomailla melkolailla vaikeassa paikassa ja en voi muuta kuin hattua nostaa tinkimättömyydelleen ja rohkeudelleen ottaa esiin myös niitä isäntien kannalta kipeitäkin asioita. En oikein ymmärrä miksi miehen henkilökohtaista suuntautumista jaksetaan nälviä vuonna 2019. Totta on, että Vihreiden nykyinen identiteettipolitiikan suuntaan meno noin yleensä ei itselläni riemunkiljahduksia aiheuta mutta mutta... Ei henkilökohtainen kompetenssi ja rohkeus ole kiinni siitä mihin maaliin ihminen pelaa.

Noin muuten kyllä pelko on että aika kauhukabinettia sieltä taitaa puskea.
 
Toisaalta onhan siellä sellaisiakin, jotka eivät koskaan ole tehneet mitään oikeaa työtä.

Ottaen huomioon minkälaista talouspolitiikkaa hallitukset peräkanaan ovat harjoittaneet, tulee olemaan entistä tutumpi näky nuoremmassa polvessa, että suhteellisen heikkoa työkokemusta tulee näkymään kansanedustajissa (ju nou, edustaa osaa kansasta...). Siitä huolimatta, heikko työkokemus ainoastaan korreloi eikä siitä varsinaisesti seuraa irtaantuneisuutta työtekoon. Tähän kulmaan ei tosin tarvitse mitään ekonoomin tutkintoa Suomen työmarkkinoista, koska homman nimi on selkeä: työn tekeminen ei kannata. Jos veroprosentti ei nouse niin sitten tuntipalkkaa lasketaan hikityöpajojen tasolle.

Kuten sanonta kuuluu, liikevaihto korjaa kaikki ongelmat. Täten, Rinne ei pysty kasvattamaan liikevaihtoa joten kaikki yhteiskunnan ongelmat syvenevät.
 
Back
Top