Eduskuntavaalit 2019

Joo. Benkun lisäksi myös Wille Rydman esittää oman puoluejohtonsa vastaista kritiikkiä. Vastapainoa (ainakin näennäistä) Orpon, Stubbin ja Katajaisen arvoliberalismille. Mutta kuten sanoit, vetoaa ehkä perinteistä kannattajakuntaa laajempaan yleisöön, mutta varsinainen vaikutus itse kokoomuksen linjauksiin jää olemattomaksi.

Totta. On valitettavaa, että monet ihmiset eivät vaivaudu lukemaan/ottamaan selvää asioista iltapäivälehtien lööppejä pidemmälle. Tuo taktiikka ei nimittäin toimi jos ihminen vaivautuu edes vähän perehtymään asioihin.

Siitä saankin hyvän syyn kehua palstaa hieman. Olen itse suoran Sveitsiläistyyppisen demokratian kannattaja. Se toimii mutta vaatii, että ihmiset ainakin seuraavat asioita ja ottavat selvää asioista. Ja vaikka minä en ole samaa mieltä täällä kaikkien kanssa eivätkä monet taatusti ole minun kanssani samaa mieltä eri asioista, niin ainakin täällä ihmiset yrittävät lisätä ymmärrystään ja tietouttaan erilaisista asioista. Tämä on mielestäni arvostettavaa riippumatta siitä, mihin tulokseen itse kukin päätyy!

Ja myös kunnioitusta palstan ylläpitäjille jotka vaivautuvat tätä ylläpitämään. Ei ihan pieni työ(y)!

Ellei heillä sitten ole jokin valtaisa hillotolppa tiedossa palstan kautta...:)
 
Täälläkin forumilla on porukkaa, joille mielestäni leiritys ja turvasäilö tekisi ihan kivaa :D

Terveisin: "The Jackbooted EU Nazi" :)

Kyse on siitä, kuka ehtii ensin ;)
 
Olen itse suoran Sveitsiläistyyppisen demokratian kannattaja. Se toimii mutta vaatii, että ihmiset ainakin seuraavat asioita ja ottavat selvää asioista.

Sveitsin kantoneilla kun on veto-oikeus melkein joka lähtöön niin oma käsitykseni Sveitsistä on että kyseessä on enemmänkin rykelmä valtioita, joilla on omat perustuslait. Sveitsin yhdessä pitävä voima on lähinnä heidän oma talousalue verrattuna muuhun Eurooppaan vaikka käkikelloillakin on jotain tekemistä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cantons_of_Switzerland

"...all Swiss cantons can be considered to have a republican form of government. Some cantons formally describe themselves as republics in their constitutions. "

"Each canton has its own constitution, legislature, executive, police and courts.[13] Similar to the Confederation, a directorial system of government is followed by the cantons. "

Motivoi hiukan enemmän opiskelemaan asioita taloudesta ja yms kun omalla äänellä on jotain väliä eikä kuten näin pohjoisen vasallivaltion kansalaisen kapasiteetissa erehdy äänestämään puolueita mitä ei ole edes äänestyshetkellä mukana listoilla.
 
Tässäpä sitten Hirvisaaren porukan lista. Herran itsensä lisäksi kaistapääosastolta mukana mm. Ilja, dosentti ja Panu Huuhtanen.


Mielenkiinnolla odotan minkälaisen koherentin vaaliohjelman tuo, sanotaan nyt hieman erikoisemmista persoonista koottu, kavalkadi saa aikaiseksi.

Venäjää ja Putinia ainakin pitäisi fanittaa, mielikuvitustasavaltoja tukea, CIA:n nukkehallitsijafasisteja Ukrainassa vastustaa, NATO ja EU pitää myös muistaa kirota. Jos ei noilla Suomen eduskuntaan pääse, niin jo on kumma.

Ihan mielenkiinnosta haluaisin myös tietää, pitääkö tuon poppoon mielestä Suomen puolustusvoimiin panostaa, ja jos pitää, niin mitä uhkaa vastaan. Myös mahdollisten aseostojen tuottajamaan haluaisin tietää.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnolla odotan minkälaisen koherentin vaaliohjelman tuo, sanotaan nyt hieman erikoisemmista persoonista, koottu kavalkadi saa aikaiseksi.

Venäjää ja Putinia ainakin pitäisi fanittaa, mielikuvitustasavaltoja tukea, CIA:n nukkehallitsijafasisteja Ukrainassa vastustaa, NATO ja EU pitää myös muistaa kirota. Jos ei noilla Suomen eduskuntaan pääse, niin jo on kumma.

Ihan mielenkiinnosta haluaisin myös tietää, pitääkö tuon poppoon mielestä Suomen puolustusvoimiin panostaa, ja jos pitää, niin mitä uhkaa vastaan. Myös mahdollisten aseostojen tuottajamaan haluaisin tietää.

Luulisi tuon listan nyt viimeistään todistavan mitenkä Ilja ja Bäckman ovat kuin paska ja haju. Ja ovat sitä olleet jo pitkän aikaa. Jos joku tampio vielä näkee tuon kaksikon isänmaallisina suomalaisina niin...:facepalm:
 
Ihan mielenkiinnosta haluaisin myös tietää, pitääkö tuon poppoon mielestä Suomen puolustusvoimiin panostaa, ja jos pitää, niin mitä uhkaa vastaan. Myös mahdollisten aseostojen tuottajamaan haluaisin tietää.

Totta kai pitää, muuten Natottajat ottavat ylivallan, vaikka Suomi pärjäisikin ihan hyvin yksinään koska ei tänne kukaan tule koska YYA. Ja aseet Ruotsista tietty, koska Pohjoismainen yhteistyö... /s

edit: Ja ainiin, hävittäjiä ei tarvitse uusia, koska Iskander ja Venäjän ydinase.
 
Täälläkin forumilla on porukkaa, joille mielestäni leiritys ja turvasäilö tekisi ihan kivaa :D

No hyvä että vastasit mukavuuteen itse. :D
Muuten olen samaa mieltä kanssasi, siis sillä ehdolla että tarkoitit turvasäilöllä ihan vaan säilöönottoa henkilön oman turvallisuuden kannalta. :D _D
 
No hyvä että vastasit mukavuuteen itse. :D
Muuten olen samaa mieltä kanssasi, siis sillä ehdolla että tarkoitit turvasäilöllä ihan vaan säilöönottoa henkilön oman turvallisuuden kannalta. :D _D

En takaa ettenkö olis ykkösenä lepositeissä ;)
 
Viime kesänä Hirvisaari puuhaili vielä jotain 'vapaus' -liikettä. Näköjään sen jälkeen jokin ruuvi joko tipahtunut tai vaihtoehtoisesti Vasili toisen kiristänyt, kun on näin näkyvästi ruplaremmiin lähtenyt mukaan.

Tvittuilu-tili on mitä ilmeisemmin aito, koska siellä mainitsemattomalla keskustelupalstalla kirjoittelee samoista hommista.
 
Viime kesänä Hirvisaari puuhaili vielä jotain 'vapaus' -liikettä. Näköjään sen jälkeen jokin ruuvi joko tipahtunut tai vaihtoehtoisesti Vasili toisen kiristänyt, kun on näin näkyvästi ruplaremmiin lähtenyt mukaan.

Tvittuilu-tili on mitä ilmeisemmin aito, koska siellä mainitsemattomalla keskustelupalstalla kirjoittelee samoista hommista.
Olikos tämä Hirvisaari jokin uskonmies?
 
Sattuipa silmiin tämä: hallitus aikoo rukata autoveroa taas vaihteeksi pikaisella aikataululla. Edellinen muutoshan tuli voimaan syyskuun alussa.
Autokauppa varmasti kiittää, kuluttajatkin kiittävät..

Pieni nyanssihan tämä on, mutta samaa sekoilua saa nähdä lähes viikottain tältä hallitukselta. Pahinta onkin ettei noita sekoilijoita juurikaan saa vaihdettua -19 vaaleissa.
Eikö kukaan nyt saa aikaiseksi jotakin uskottavaa puoluetta joka olisi irti vanhasta oikeisto-vasemmisto ajattelusta?? Tilaa sille olisi kyllä, ei vaan toteudu ensi vaaleihin mennessä, liekö seuraaviinkaan?

Jep, autoveroa rukataan nyt ja sitten taas uudestaan 1.1.2019. Tämä välitön rukkaus johtuu siitä, että siirryttiin WLTP-mittaustapaan CO2-päästöissä ja tämän muutoksen piti olla veroneutraali, mutta toisin kävi ja jotkut autot kallistuivat tuhansia euroja. Ja tammikuussa 2019 tulee sitten hallituksen jo 2015 lupaaman autoveroalen viimeinen osuus eli silloin pitäisi vähäpääatöisten autojen hinnat pudota hienoisesti
 
Back
Top