Eduskuntavaalit 2019

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hansai
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Sitten vaan 2023 Ps+Kok kahdestaan eli 50% äänistä ja hallistus kasaan.

Meinaatko, että seuraava yksityistämisaalto ja työntekijöiden oikeuksien polkeminen (KOK on EK:n poliittinen rajapinta) satais ihan satkulla persujen pirtaan ja äänestäjäkunta rakaistais näitä muuveja?

• Tykkää
Reactions: jak
Näyttökuva 2019-3-7 kello 11.28.42.png

Kysymyksistä olen kyllä taas eri mieltä koska ne tähtäävät vastakkainasetteluun ilman reunaehtoja ja niinhän se maailma ei toimi. Samaten jyrkästi eri mieltä mikä on vasemmistoa, mikä oikeistoa ja jopa siitä mikä on liberaalia. Vasemmisto on kovin vaikeasti määritettävissä tätä nykyä eikä oikeistokaan ole helppo erotella isänmaallisuudesta tai kansallismielisyydestä. Itse olen mielestäni hyvinkin liberaali mutta tuon taulukon mukaan se ei ole sama asia kuin oikeudenmukaisuus. No jaa - leikki leikkinä, eihän ne poliitikotkaan tosissaan ole.

Viimeksi muokattu:
(eikä vain vasemmalle, vaan myös liberaalimpaan suuntaan)
HS:n vaalikone aukesi: lähes kaikki puolueet ovat ottaneet askeleen vasemmalle

Linkki: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006026006.html

Liberaalit ja vasemmisto edustavat täydellisesti vastakkaisia poliittisia/ideologisia näkemyksiä...

Verrattuna suomalaiseen kokoomukseen liberaalit ovat selkeästi enemmän oikeistolaisella puolella oleva poliittinen liike. Toki kokoomuksen oikeialla laidalla on yksittäisiä edustajia joiden voidaan katsoa edustavan myös liberaalia ideologiaa..

Meinaatko, että seuraava yksityistämisaalto ja työntekijöiden oikeuksien polkeminen (KOK on EK:n poliittinen rajapinta) satais ihan satkulla persujen pirtaan ja äänestäjäkunta rakaistais näitä muuveja?
Nyt meni tämä vähän ohi. Miten liittyy viestiini?

Itse alan olla siinä vaiheilla, että äänestän Kristillisdemokraatteja, koska heidän kanssa suurimmalti osalti olen asioista samaa mieltä. Vähiten erimielisyyksiä puolueen kantojen kanssa. Liberaalissa seurassa sanoin kantani siitä mitä tulen äänestämään, niin heti pamahti että, mutta mitäs aborttioikeudet ja homo-oikeudet. :p

Annat siis äänesi niille jotka haluavat lisää elintasopakolaisia Suomeen..

Jo tällä hetkellä Suomen valtio käyttää likimain 10% budjetoiduista varoistaan pakolaisten vastikkeettomaan sosiaaliturvaan sekä kyseisen järjestelmän pyörittämiseen vuosittain..
(valtion budjetti = n. 50 miljardia, pakolaisten ylläpitoon kuluu suoraan noin 3.2 miljardia + erilaiset välilliset kustannukset).

Mutta ehkä sinulla on yhtä hyvät perustelut pakolaisten hyysäämiselle kuin KD:lla..

Vastaustesi perusteella sinulle sopivin puolue on Kansalaispuolue ..... WTF on Kansalaispuolue? PerSut toisena
Vastaustesi perusteella sinulle epäsopivin puolue on Feministinen puolue no ei ylläri kun oon "toksisen maskuliinisuuden" ilmentymä.

Vastaustesi perusteella sinulle sopivin puolue on Kansalaispuolue ..... WTF on Kansalaispuolue? PerSut toisena
Vastaustesi perusteella sinulle epäsopivin puolue on Feministinen puolue no ei ylläri kun oon "toksisen maskuliinisuuden" ilmentymä.
Kansalaispuolue on se,jonka Väyrynen perusti mutta sitten se riitautui ja Sami Kilpeläinen ja Piia Kattelus alkoivat puheenjohtajiksi. Paavo perusti oman Seitsemän tähden liikkeen. Kansalaispuolueen teema tuntuu olevan halpa kopio Perussuomalaisista vailla sitä substanssiosaamista,mikä Halla-aholta löytyy. Lisäksi keräävät Putinisteja ympärilleen ja ovat vaaliliitossa esim.Suomen kansa ensin-liikkeen kanssa.

Saakohan Paavon liike aikaan Jytkyn :unsure:
Edit..eihän tuo olekaan muuten enää Paavon..

Kokoomus ja Suomen kansa ensin tasapisteissä...Arvo Pohja on kirjaimellisesti löytynyt..:love:
Arvopohja(ni) on kyllä pysynyt ihan samana. Valitettavasti nämä 2., 3. ja 4. sijalla olevat eivät ole vakavasti otettavia toimijoita tai organisaatioita eikä kysymykset liioin koskeneet reaalista talouspolitiikkaa.

Työmarkkinatuen aktiivileikkurista se kannatusnousu lähti liikkeelle. Jos kaikkein pienituloisimmilta lähdetään leikkaamaan tukia niin se nostaa ärsytystä.

Suomessa on välttämätön pakko leikata kaikkia julkisen hallinnon kuluja/kustannuksia.. Pakolaisten hyysäämiseen menee jo likimain 10% valtion budjettivaroista.. (valtion budjetti = n. 50 miljardia, pakolaisten ylläpitoon kuluu suoraan noin 3.2 miljardia + erilaiset välilliset kustannukset). Ollaan jo tilanteessa jossa kaikki alle 4.000 €/kk ansaitsevat ovat tulonsiirtojen nettosaajia. Ei meillä riitä veroinmaksajia...vaikka kuinka haluttaisiin verottaa kaikki putipuhtaiksi.

Paradoksi onkin siinä että juuri ne puolueet jotka kaikkien eniten ovat tarjoamassa yhteiskunnan tulonsiirtoja ovat samalla hamuamassa yhä lisää pakolaisia yhteiskunnan elätettäväksi.
- mutta jos se on mielestänne hyvä niin äänestäkää vihervasemmistoa ja kristillilisiä...

Arvopohja(ni) on kyllä pysynyt ihan samana. Valitettavasti nämä 2., 3. ja 4. sijalla olevat eivät ole vakavasti otettavia toimijoita tai organisaatioita eikä kysymykset liioin koskeneet reaalista talouspolitiikkaa.
2.alkaa olla melko vakavasti otettava toimija,kun katsoo kuinka se Petterinkin arvopohjaa venyttää.

Puoluegallupin lopussa SDP notkahti ja kokoomus nousi

SIINA EKBERG | 07.03.2019 | 11:29

Ylen puoluekannatusmittauksen viimeinen viikko oli SDP:lle heikoin ja kokoomukselle vahvin.

Ylen torstaina julkaiseman puoluegallupin kärkipaikkaa pitävä SDP koki mittausjakson viimeisellä viikolla kannatusnotkahduksen.

Kannatusmittaus toteutettiin 6.2.–5.3.2019. SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne palasi sairauslomalta perjantaina 1.3.

Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Tuomo Turjan mukaan SDP:n kannatus tuli Rinteen paluun jälkeen alas pari prosenttiyksikköä.
− Korostan sitä, että tuona aikana on tehty vain 500 haastattelua. On siis epävarmaa ja varhaista sanoa, onko mitään käännettä tapahtunut SDP:n kannatuksessa ja mitkä sen syyt ovat, Tuomo Turja sanoo Verkkouutisille.
− Seuraavat viikot näyttävät, hän lisää.

https://www.verkkouutiset.fi/puoluegallupin-lopussa-sdp-notkahti-ja-kokoomus-nousi/

Back