Eduskuntavaalit 2019

.Jos aletaan omia isämaallisuus ja ainoat oikeat suomen rajojen puolustajat voi tulla miehistä pulaa.Ei kymmenen tai kahdenkymmenen prosentin porukka perussuomalaisia tätä maata voi yksin puolustaa.
Mä olen vissiin kovin tyhmä kun en ymmärrä tuosta lauseesta mitään. Ei ole kukan tietääkseni vaatinutkaan ettei kukaan muu kuin Persu-kannattaja saa puolustaa maata.
 
Maanpuolustus foorumi näyttää muodostuneen perussuomalaisen puolueen markkina alustaksi.Ei hyvä asia kun maanpuolustus on koko kansan harteilla riippumatta poliittisesta kannasta.Talvi ja jatkosodassa tarvittiin Suomen puolustukseen koko reservi.Jos aletaan omia isämaallisuus ja ainoat oikeat suomen rajojen puolustajat voi tulla miehistä pulaa.Ei kymmenen tai kahdenkymmenen prosentin porukka perussuomalaisia tätä maata voi yksin puolustaa.Aina kun on miehiä tosipaikkaan tarvittu on niin täältä pohjanmaan miehet lähteneet maataan puolustamaan.Minun tuntemani maanviljelijät jotka ovat pääosiltaan keskustan tukijoita ovat erittäin isänmaallisia.Maan omistus on aina lisännyt halua puolustaa maataan.Katsokaa tämän hallituskauden maanpuolustus linjaa.On satsattu kalustoon ja harjoituksiin.Siviilipalvelusmies Halla aho ei minua vakuuta.Ennemmin luotan maanpuolustuksessa res.kapteeni Sipilään
Varmaan trollille ei pidä vastata mutta maajussitkin hyppivät pikkuhiljaa pois res.kapteeni Sipilän laivasta.
. Keskustan viljelijäkannatus romahti neljässä vuodessa – perussuomalaiset ja kokoomus nousussa
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.383195
 
Maanpuolustus foorumi näyttää muodostuneen perussuomalaisen puolueen markkina alustaksi.Ei hyvä asia kun maanpuolustus on koko kansan harteilla riippumatta poliittisesta kannasta.Talvi ja jatkosodassa tarvittiin Suomen puolustukseen koko reservi.Jos aletaan omia isämaallisuus ja ainoat oikeat suomen rajojen puolustajat voi tulla miehistä pulaa.Ei kymmenen tai kahdenkymmenen prosentin porukka perussuomalaisia tätä maata voi yksin puolustaa.Aina kun on miehiä tosipaikkaan tarvittu on niin täältä pohjanmaan miehet lähteneet maataan puolustamaan.Minun tuntemani maanviljelijät jotka ovat pääosiltaan keskustan tukijoita ovat erittäin isänmaallisia.Maan omistus on aina lisännyt halua puolustaa maataan.Katsokaa tämän hallituskauden maanpuolustus linjaa.On satsattu kalustoon ja harjoituksiin.Siviilipalvelusmies Halla aho ei minua vakuuta.Ennemmin luotan maanpuolustuksessa res.kapteeni Sipilään
Tuollaisella Halla-Ahon sivariudella ei ole pätkääkään merkitystä Suomen turvallisuuteen. Luottamasi Sipilä tarjosi tölliään valepakolaisille. Ei siitä herrasta sen enempää. Amen
 
Minusta pitää näillä sivuilla arvioida poliitikkoja heidän maanpuolustuksen ja Suomen puolustuksen vahvistamisen eteen tekemää työtä.Vain se ratkaisee tosipaikan tullen.Onko trollausta jos ei ylistä mestaria
 
Torkahdinko jossain välissä vai eikö tuossa vaalikeskustelussa käsitelty maahanmuuttoasioita ollenkaan?
Kyllä taisi minuutin verran olla. Otettiin esille Venäjältä tulleet pari tuhatta saapujaa. Halla-Aho otti esille Ruotsista tulleet 30 tuhatta+ mutta tässä vaiheessa toimittaja katkaisi keskustelun välittömästi.
 
Ilmeisesti jossain "päättävissä elimissä" on tehty ratkaisu, että Halla-ahon puolueen kannatus ei saa enää nousta ja #maahanmuutto ei ole vaalikeskustelun aihe...

Eilinen IS:n vaaligrilli oli hyvä esimerkki kuinka aihe yritetään sivuuttaa tarkoitushakuisen tarmokkaasti

Ylen illallisessa keskustelussa ilmeisesti tapahtui sama vielä mittavammin...

Alla oleva vahvistaa havaintoa..

Me päätämme, mistä vaaleissa puhutaan

Onko huhtikuussa luvassa ilmastovaalit? Maahanmuuttovaalit? Terveysvaalit? Köyhyysvaalit? Vanhustenhoitovaalit?

Toimittajat ovat viime syksystä alkaen arvuutelleet vaalien tärkeintä teemaa. Nimenomaan arvuutelleet, aivan kuin toimittajilla itsellään ei olisi mitään tekemistä sen kanssa, mitkä aiheet nousevat keskusteluun. Tiedotusvälineiden on aika tunnustaa itselleen ja suomalaisille, että journalistiset valintamme vaikuttavat vaaleihin merkittävästi, halusimme sitä tai emme.


Puolueiden ja ehdokkaiden viestintä, sosiaalinen media ja tulevan kevään tapahtumat muokkaavat tietenkin äänestyskäyttäytymistä. Kaikkein merkittävin muokkaaja on kuitenkin edelleen se, mitä tiedotusvälineet päättävät käsitellä ja millä näkökulmalla.

Vaalitenttien ja -koneiden laatijoilla on iso vastuu, samoin uutispäälliköillä, jotka päättävät, mitä aiheita ja missä laajuudessa nostetaan esiin. Tartutaanko heppoisiin mediatäkyihin? Kenen sloganeita toistellaan? Kun lähetysaika käy vähiin, kelpuutetaanko ympäripyöreä vastaus? Kysytäänkö ehdokkailta vain puolueiden lempiteemoista? Annetaanko ehdokkaan pöpistä omaa agendaansa vai kysytäänkö häneltä myös muista teemoista?

Olennaisin kysymys lienee ”Mitä teemoja juuri meidän yleisömme pitää tärkeinä?”

Tärkeä teema ei ole sama asia kuin klikatuin juttu. Tiedotusvälineillä on vastuu vaalien alla ohjata keskustelu olennaisen äärelle.


Sävytkin vaikuttavat. Viime eduskuntavaaleissa kyseltiin esimerkiksi sitä, kuinka paljon ja mistä pitää leikata. Kysymys on latautunut, sillä se sisältää ennakkoajatuksen siitä, että leikattava on. Latautuneita kysymyksiä voi toki laatia, mutta se on tehtävä tiedostaen.

Journalistit ja tiedottajat ovat poliitikkojen ohella avainasemassa siinä, millaisen eduskunnan Suomi huhtikuussa saa. On turha väittää, että medialla olisi pelkkä raportoijan rooli. Me vaikutamme äänestystulokseen ja siihen, millä teemalla vaalit käydään. Moni haluaisi sanella meille, mitä teemoja pitäisi nostaa ja mistä vaieta. Sitä ei pidä sallia, mutta yhtä lailla ei pidä kuvitella, etteivätkö toimittajien valinnat vaikuttaisi. Vaalien teemat eivät ilmesty tyhjästä eivätkä pysy pinnalla itsestään. Me mediassa teemme päätöksiä, joilla on seuraukset, ja tämän tunnustaminen on hyvän vaaliuutisoinnin perusta.

https://www.journalisti.fi/artikkelit/2019/1/me-ptmme-mist-vaaleissa-puhutaan/
 
Nouseeko uuden seelannin tapahtuma meidän vaalikeskusteluun Breivik viittauksineen, veikkauksia?

Manifestissa mainittu Oulun joukkoraiskaukset..
 
Viimeksi muokattu:
Siitä vaalivaikuttamisesta en tiedä. Itse hönöilevät. Se kyllä tiedetään, että Pohjoismaiseen vastarintaan luodaan idästä suoria yhteyksiä, ja tämä on tiedustelutietoa.

Varmasti luodaan, en minä sitä epäilekään. Mutta kerroppa, MIHIN EI LUOTAISI? Aivan.

Vaikutuksella ei välttis pyritä -valitsemaan sopivia ihmisiä ja liikkeitä- vaan luomaan häslinki. Se on käsittääkseni SE SUURI tavoite. Ja jos reagoimme nähdyillä tavoilla, niin se onnistuu. Ollaan luiskalla pinnalla, jos persun nousu ja oma vaalitappio aletaan selittää vaalivaikuttamisella, olipa asia miten tahansa sinällään.
 
Maanpuolustus foorumi näyttää muodostuneen perussuomalaisen puolueen markkina alustaksi.Ei hyvä asia kun maanpuolustus on koko kansan harteilla riippumatta poliittisesta kannasta.Talvi ja jatkosodassa tarvittiin Suomen puolustukseen koko reservi.Jos aletaan omia isämaallisuus ja ainoat oikeat suomen rajojen puolustajat voi tulla miehistä pulaa.Ei kymmenen tai kahdenkymmenen prosentin porukka perussuomalaisia tätä maata voi yksin puolustaa.Aina kun on miehiä tosipaikkaan tarvittu on niin täältä pohjanmaan miehet lähteneet maataan puolustamaan.Minun tuntemani maanviljelijät jotka ovat pääosiltaan keskustan tukijoita ovat erittäin isänmaallisia.Maan omistus on aina lisännyt halua puolustaa maataan.Katsokaa tämän hallituskauden maanpuolustus linjaa.On satsattu kalustoon ja harjoituksiin.Siviilipalvelusmies Halla aho ei minua vakuuta.Ennemmin luotan maanpuolustuksessa res.kapteeni Sipilään
En tiiä kyllä ollaanko sitten luettu eri foorumia vai mitä mutta mielestäni Persut on saanut täälä kovasti kritiikkiäkin.

ja mitä tulee väitteeseen että maanviljelijät on pääosin keskustan kannattajia niin joskus näin on ollutkin mutta kyllä tämä jo on historian havinaa. Minä ainakin tunnen viljelijöitä täältä Pohjanmaalta jotka äänestävät ihan jotain muita puolueita kuin keskustaa, eikä se tee heistä yhtään vähemmän isänmaallisia.
 
Mun mielestä se alkuosa mitä keskustelua seurasin, niin sote sotki tämänkin väittelyn. Rinne ei mongertanut lainkaan niin kuin aiemmin. Halla-aho ei nieleskellyt yhtenään. Terho yritti olla nokkela eikä todellakaan ollut. Orpo taitaa varmistaa ettei Kokoomus tästä nouse. Li:llä oli kivat huulipunat ja edelleen selkeä ulosanti. Harmi, ettei hän ole norjalainen (jossa sitä hyvää voi huoletta jakaa). Haavisto oli totutun selkeä hänkin. Sipilästä ei saanut otetta mutta ei myöskään panikoinut. Näin ollen Terho ja Orpo taisivat tehdä suurimman vaikutuksen - kannatuksen laskuun.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top