Epidemiat maailmalla

Onko siellä oikeasti näin aavemaista vai kuvattu tarkoitushakuisesti?
 
Onko siellä oikeasti näin aavemaista vai kuvattu tarkoitushakuisesti?
Noh, lähinnä se näytti siltä miltä kiinalaiset suurkaupungit yleensä näyttävät... sateellla. Ja sitten näkyi dronen varjokuva maassa, eli selkeästi kuvattu auringossa, eli eri päivinä, ja eri keleillä, koska tuolla monsuuni keväällä joka on varsinainen sadekausi jne.
 
Minua on ilahduttanut kuinka aktiivisesti ja tiukasti meidän hallitus on ottanut mediassa kantaa tähän epidemiaan. Tullut turvallinen olo.

:D


Kaiken tiedon pohjalta mitä tässäkin ketjussa on esitetty ja linkitetty, niin lähtisin siitä, että viikon päästä meillä on Suomessa yli 10 todettua tartuntaa ja kahden viikon päästä kymmeniä. Suomessa ei ainakaan tehdä enempää kuin Kiinassa tartuntojen pysäyttämiseksi.
 
Minua on ilahduttanut kuinka aktiivisesti ja tiukasti meidän hallitus on ottanut mediassa kantaa tähän epidemiaan. Tullut turvallinen olo.

Kyllä ne kohta ilmoittaa että pandemia on rakenteellisesta rasismista ja pahasta patriarkaatista johtuva sosiaalinen konstruktio jota vastaan taistellaan pitämällä rajat auki, uskomalla kaikki tarinat, lopettamalla kaikki palautukset kaikkialle, sairaiden positiivisella syrjinnällä ja pullahalaamalla.
 
Minua on ilahduttanut kuinka aktiivisesti ja tiukasti meidän hallitus on ottanut mediassa kantaa tähän epidemiaan. Tullut turvallinen olo.

:D
Meidän hallitus vaan seuraa kansainvälisiä elimiä. Totus on se että tämäkin flunssa on globaali ilmiö. Siihen voi poistua pelistä vähän kovemmalla prosentilla kuin perus-influessaan, mutta suurin uhka on paniikki ja pelko.

Ihminen kestää. Hymyilkää, se pitää vastustuskyvyn hereillä.
 
Samaa oon miettiny että yhdessä ollaan kyllä suu kiinni koronasta, väliin kyllä kerrotaan että työntekijät ja osaajat on ulkomailla ja on ratkaisuna vaan työperäinen maahanmuutto, seuraavana varmasti esitetään että voidaan ottaa suomeen hoidettavaks tautitapauksia jostan huonomman terveydenhuollon maista...
 
Minua on ilahduttanut kuinka aktiivisesti ja tiukasti meidän hallitus on ottanut mediassa kantaa tähän epidemiaan. Tullut turvallinen olo.

:D

Paras kun pysyvät osaamisalueellaan. Jospa jopa kuuntelisivat asiasta paremmin ymmärtäviä sitten kun niillä on jotain sanottavaa.
 
Meidän hallitus vaan seuraa kansainvälisiä elimiä. Totus on se että tämäkin flunssa on globaali ilmiö. Siihen voi poistua pelistä vähän kovemmalla prosentilla kuin perus-influessaan, mutta suurin uhka on paniikki ja pelko.

Ihminen kestää. Hymyilkää, se pitää vastustuskyvyn hereillä.
joker3.jpg
 

"It’s clear there are at least some mild cases with this new infection. Many of the 100 or so exported cases are people with mild illness; to date there have been no deaths among these cases. Some of the five cases in the United States are only in hospital to ensure they don’t infect anyone else. Such cases would not be tested in China using the current case definition.

“The look and feel of the exported cases, I think, really support the argument that there’s a lot of mild disease that is not being detected in China at the moment for the very good reason that they just can’t do it,” said Dr. Allison McGeer, who fought SARS in Toronto and helped contain hospital outbreaks of MERS in Saudi Arabia. Both SARS and MERS are coronaviruses, related to the new virus."
 
Juu. Voimaa ilosta vaan kaikille.

Tottahan se toki on, että aikanaan tuo basilisko/hornanhirmu näillekin raukoille rajoille ilmestyy oikein kunnolla. Se ei kuitenkaan mielestäni ole syy olla tekemättä käytännössä mitään ts. olisi ne loputkin kinkki-turret voinut varoiksi kaapittaa jne.

varmaan se on taas niin et kaikkien niidenkin turrejen taustat tiedetään ja koronaa niillä ei oo

ja jos onkin niin huutaa napakasti ei ja helistää avaimia niin ei tartu
Ja muistaa yskiä hihaan ja häipyy paikalta alle vartin ni satu mitään. Finnairin ylläpitämä ilmasilta viiruksille kuulkaa saa suomen nousuun, me tienataan tällä.

mitä luulette jos nyt kantis sattuis pääsemään suomessa sairaalahoitoon ni tulisko vellin ja kiisselin sijaan noutokinkkiä ja viihdykkeitä vai tulisko sittenki se vellikuppi ja heti ku jalat kantaa ni kotia kohti?
 
Minua on ilahduttanut kuinka aktiivisesti ja tiukasti meidän hallitus on ottanut mediassa kantaa tähän epidemiaan. Tullut turvallinen olo.

:D
Sitä riemua riitti minulle eilen koko illaksi, onneksi on englanninkielisiä uutisia ja tiedottamista.
USA varoitti kansalaisia matkustamista Kiinaan, jo siellä olevat voivat harkita takaisin tuloa. Virkamiehiltakin ulkoministeriö vaatinut siirtää mahdolliset matkat Kiinaan ja jo sallinut diplomattien ja heidän perheiden Pekingissa, Shanhaissa ja parissa muussa kaupungissa pois matkustamista sieltä. Saksan ulkoministeriö julkaisi myös tiedoten, jossa suositellaan omien kansalaisten jättää väliin matkustamista, jos suinkaan mahdollista.

Entä miten Suomessa?
 
Viimeksi muokattu:
Bloomberg: Here Are the First Images of How Coronavirus Replicates in Cells

-1x-1.jpg
 
Back
Top