Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Italian sairaanhoito pulassa:
Italian armoton valinta: Sairaalat täynnä, hoito keskitetään potilaisiin, joilla on suurin mahdollisuus jäädä henkiin – itkuun purskahtelevat työntekijät ovat äärimmilleen kuormitettuja
Kaikista Euroopan maista koronavirus on runnellut pahimmin Italiaa. Tilanne on pakottanut italialaissairaalat vaikeiden valintojen eteen. Asiasta kertoo Politico.www.mtvuutiset.fi
Tehohoitopaikat alkaa loppumaan ja korreloi ikävästi tämän luvun kanssa..Italiassa kuollut vuorokauden aikana koronavirukseen 168 ihmistä
Tekijä
STT
-
10.3.2020 | 19:28
0
Italiassa on kuollut vuorokauden aikana koronavirukseen 168 ihmistä, mikä on korkein päivittäinen luku tähän mennessä. Uusia tartuntoja on todettu liki tuhat.
Italiassa liki 170 uutta koronakuolemaa, uusia tartuntoja liki tuhat
Italian viranomaiset kertoivat tiistaina, että maassa on kuollut vuorokauden aikana koronavirukseen 168 ihmistä. Uusia tartuntoja on todettu liki tuhat. Yhteensä tartuntoja on jo pitkälti yli 10 000 ja kuolleita 631. Valtaosa uusista kuolemantapauksista ja tartunnoista on edelleen rekisteröity...www.sss.fi
Voi. Suomessa ainakin tänään aamulla ollaan vielä pystytty jäljittämään tautia epidemia-alueille eli toistaiseksi tiedetään missä mennään.Petja Pelli
@PelliPetja
·
2t
Vastauksena käyttäjälle
@PelliPetja
Minusta nyt alkaa olla hyvä aika miettiä, voiko Suomen tilanne todella olla Ruotsiin verrattuna niin paljon parempi kuin tapausluvut antavat ymmärtää? Voiko eroa syntyä myös siitä, että meillä on testattu vähemmän? Toki ruotsalaiset matkustavat vielä suomalaisiakin enemmän
Onko Myanmar edelleen nollilla?
Tehohoitopaikat alkaa loppumaan ja korreloi ikävästi tämän luvun kanssa..
Äläs nyt, olet kokenut paikallisen päivystyksenHuumormiehii tuo hansai.
Ymmärrettävää ettei normikansalaista testata,nehän on jo tottuneet runsaaseen väkivaltaan ja sopeutuneet siihen.
Petja Pelli
@PelliPetja
·
3t
Ruotsin koronainfo päättyi juuri. Olin paikalla, eikä se hyvältä kuulostanut: -Leviämisriski Ruotsin sisällä nostettiin tasolle 5/5 -Testaaminen tavallisen kansan parissa jää pois, keskitytään hoitohenkilökuntaan -Jos saat lieväoireisen koronan, pysyt kotona ilman testiä
Etkö ole kuullut sellaisesta kuin erityisolosuhteet.Ristiriitaistahan tämä on. Sanovat että ei ole mahdollista Suomessa. Onko Italia siis niin paljon kehittymättömämpi maa? Täällä riittää resursseja, hoitajapula ei vaivaa, mutta Italiassa ei riitä?
Tässä on nyt sellainen voiton mahdollisuus suomalaiselle systeemille ettei ole viime vuosina nähty. Kun koronaviruksen vaikutukset torjutaan niin sosiaali- ja terveysministeristä tulee vielä sankari.
Olen tavannut 3 lääkäriä, joiden kädet haisi likaisilta, yhdellä oli jopa likaiset kynnenalukset. Kaikki miehet. Kyllä ihmisen, joka on pessyt käsiä haistaa, hän tuoksuu saippualle ja puhtaudelle. Nimenomaan kädet tuoksuvat!
Suomessa virkamiehet ja lääkärit tietää, ne ei panikoi kuten koko muumaailma.
Osatko kertoa mikä ihmeen norovirus joka voi tarttua 4 kerta peräkkäin tänä vuonna? (Kuulin sattumalta yhden hoitajan kertomusta kun tämä kävi norossa oleva vanhusta katsomaan)Panikointi on perseestä. Asioista voi ottaa selvää ja toimia rauhallisesti ilman paniikkia. Mulla ei ole hätää tai paniikkia koronasta. Olen ottanut siitä selvää ja valmistautunut js varautunut. Tänäänkin olen ollut n. 2500 ihmisen kanssa kontaktissa (alle 5 metrin etäisydellä). Parin viikon päästä en varmaan enää suostu kohtaamaan niin montaa, mutta analysoin tilanteet itse hallitusti.