F-22 Raptor

^En ymmärrä, kenen mielestä oli hyvä ajatus lopettaa näiden tuotanto. :( Nyt tehdään tyhjästä kuudennen sukupolven konetyyppiä ja tilataan F-15EX:ää. :cautious:
 
^En ymmärrä, kenen mielestä oli hyvä ajatus lopettaa näiden tuotanto. :( Nyt tehdään tyhjästä kuudennen sukupolven konetyyppiä ja tilataan F-15EX:ää. :cautious:
Liian kallis rakentaa ja operoida.

Jenkkityyliin ratkaisu tulee varmasti olemaan rakentaa jotain vielä kalliimpaa ja kalliimmin operoitavaa. 🤪

Vaikka väittävätkin 6.gen tulevan olemaan halvempi ja ja nopeampi suunnitteluvaiheen osalta, kiitos alusta alkaen digitaalisen suunnittelun ja pilotoinnin. B21 tuli jo ulos etuajassa ja alle budjetin.
 
Ja aivan erityisesti F-22 valmistui syvän rauhan aikana, jolloin sille ei ollut oikein vastustajaa jota vastaan tapella, vaikea sellaiselle (ja sangen kalliille) koneelle on kongressilta määrärahoja perustella. Lisäksi se on aika täynnä kaikenlaista ysärin avaruusächnologiaa, joka on sangen uniikkia lumihiutaletta ja jonka saatavuus edes rahaa vastaan on ymmärtääkseni vaikeaa. Sama ongelmahan on toki myös monella melkeinpä museokonetyypillä, antiikkisia osia ei olla valmistettu sitten Koiviston päivien.
 
Ja aivan erityisesti F-22 valmistui syvän rauhan aikana, jolloin sille ei ollut oikein vastustajaa jota vastaan tapella, vaikea sellaiselle (ja sangen kalliille) koneelle on kongressilta määrärahoja perustella. Lisäksi se on aika täynnä kaikenlaista ysärin avaruusächnologiaa, joka on sangen uniikkia lumihiutaletta ja jonka saatavuus edes rahaa vastaan on ymmärtääkseni vaikeaa. Sama ongelmahan on toki myös monella melkeinpä museokonetyypillä, antiikkisia osia ei olla valmistettu sitten Koiviston päivien.
Raptorin synti oli syntyä kun vastustajat olivat jo lyöty. Se luotiin dominoimaan sotaa jota ei koskaan tullutkaan.

En toivo sotaa. Mutta on silti hieman sääli ettei legendaarinen Raptor koskaan päässyt ottamaan tasaisella yhteen Neuvostoliiton parhaiden kanssa.
 
Ei, liian yksityiskohtaisia ja erilaisia puita ja autoja.
Esim. katso miten yksittäiset lehdet on puissa kääntynyt eri tavoin.
 
Ei, liian yksityiskohtaisia ja erilaisia puita ja autoja.
Esim. katso miten yksittäiset lehdet on puissa kääntynyt eri tavoin.
Kyllä se on (huono) renderöinti.

1712870926979.png

Tolpasta varjo klo yhteen. Auton varjo ei oikein täsmää vaan vaikuttaa staattiselta ja aidan tolpista taas ei tule enää varjoja laisinkaan.
 
Se ei tietenkään poista minunkaan halua nähdä F-22 livenä, mutta tuo on valitettavasti fake :)
 
Veikkaanpa että on jostain pelistä tämä pala. DCS on veikkaus vastoin parempaa tietoa.

Paljon pelejä pelanneena on fokuksen ulkopuolelta helppo löytää renderöinti ja sen puutteet:

Katso liite: 96392


Katso liite: 96393

Katso liite: 96394

Katso liite: 96395
Minäkin alussa oli vakuuttunut, että renderöinti on kyseessä. Luulen kuitenkin, että enemmän faktoja tukee oikeaa videota. Omalla ruudullani tolpat eivät katkea, onko toistopuolella VSYNC:in kanssa ongelmaa? En löydä mistään maastosta toistuvia yksityiskohtia, jopa nuo seitsemän samanlaista vihreää autoa ovat kaikki erilaisia. Samoin alipainetiivistäminen koneen yläpuolella on selvästi epäsymmetristä.

Eniten pelifiilistä tukee se, että kohde vaikuttaisi pysyvän liikkuvassa kuvassa pikselilleen (en tarkistanut) keskellä. Tässä lienee käytetty jälkimuokausta?
 
Omalla ruudullani tolpat eivät katkea, onko toistopuolella VSYNC:in kanssa ongelmaa?

G-sync käytössä, 165hz näyttö, luulisi pystyvän jotain 24 fps twitter videota toistamaan... X:n pikkuikkunassa tai kännykällä ei tolpat katkea, mutta koko näytön tilassa tulee esiin. Voipi olla, että tuo X-videon resoluutio on niin huono, ettei kestä noin suureksi levittämistä (32" 2560x1440p).

Eniten pelifiilistä tukee se, että kohde vaikuttaisi pysyvän liikkuvassa kuvassa pikselilleen (en tarkistanut) keskellä. Tässä lienee käytetty jälkimuokausta?

Täysin mahdollista, alkuperäinen kuvamateriaali jos on suuremmalla näkökentällä kuvattu, niin ei ole temppu kiinnittää kohdetta jälkikäsittelyssä keskelle. Käytännössähän se vain leikkaa reunoilta ylimääräistä näkymää pois keskittäen halutun kohteen.
 
Tässä toinen pitempi fiilistelypätkä, joka on nähtävästi kuvattu Alaskassa. Ehkä se on tuo 1000 FPS hidaskuvausosuus, joka tekee siitä pelimäistä.
Näin se varmasti on ja kaikki muu kuvanmuokkaus siihen päälle. Sitten vielä pakataan murusiin twitterissä.

Tuubissa olevat videot ihan eri tasolla. Todellisen kameran liikkeen nopeutta ei tajua tuossa kun 1000 fps on vielä hidastettu ultra-slomoksi, siinä liikeessä ei tuo 1000fps kamerakaan näytä ihan pysyvän mukana joka kohdassa, joten tuloksena epätarkkuuksia/pikselöytymistä/ylivalottumista taustalla mikä sekin osaltaan lisää grafiikkamaista fiilistä (varsinkin kun se twitterissä esitettynä vielä pakataan).
 
Back
Top