Gona-päiväntasaus

vehamala

Kenraali
Poika tuli illalla lomille ja kertoi että tänään on gonapäiväntasaus :idea:

Mulle oli uusi ilmiö, tietääkös täällä joku mikä se on ?
 
setämies kirjoitti:
Juna kääntyy kohti kotia?

Kuulemma määritelmä on, että seuraavalla saapumiserällä on edessä saman verran kuin näillä vanhemmilla "gona"-miehillä on takana :rolleyes:
 
vehamala kirjoitti:
setämies kirjoitti:
Juna kääntyy kohti kotia?

Kuulemma määritelmä on, että seuraavalla saapumiserällä on edessä saman verran kuin näillä vanhemmilla "gona"-miehillä on takana :rolleyes:

Avaatko vähän tuota tarkemmin? Siis vuodenvaihteessa tulleilla on 3kk takana, kesällä tulleilla 9kk. Kumpi näistä on seuraavan saapumiserän palvelusaika?
 
Taitaapi olla niin, että saapumiserän 1/10 362 palvelevilla kavereilla oli siis jäljellä aamuja 271. Se oli siis saman verran, kuin aamuja on takana saapumiserän 2/09 vuoden palvelevilla jampoilla.
 
setämies kirjoitti:
Hehe.. no ehkäpä päivän nimi kertoo ketkä tuollaisia laskevat. :)

Nua on aika turhia kieltämät.
Vaikka on tovi jo kun intissä olin niin en unohda kun pojat päätti irrottella, kun meillä oli 85 aamua jäljellä. Eikun cd mankkaan kassu ja koppasivat sit eppujen kyseisestä biisistä ton 85 he....in monta kertaa peräkkäin ja pistivät sen soimaan riittävän tiuhaan päivän aikana.

Ei ne seuraavan erän (1/97) jampat tästa paljon rikki menny, mutta itte kyl rupes hajottaan se biisi. Vieläkään ei oikeen vanhalla nautinnolla kyseistä biisiä pysty kuuntelemaan.
 
Joo soitettiinhan noita kappaleita aina kun niissä vaan mainittiin joku sen hetkinen aamujen luku. Itsekin muistan useita.
 
ooou ooou ou in tö army nau, armi nau... ekan aamun biisi jäi mieleen... ja viimeisen päivän renkutus se: ohi on tahi jotain... muu siinä välissä on musiikillisesti jäänyt tyhjäksi.
 
baikal kirjoitti:
ooou ooou ou in tö army nau, armi nau... ekan aamun biisi jäi mieleen... ja viimeisen päivän renkutus se: ohi on tahi jotain... muu siinä välissä on musiikillisesti jäänyt tyhjäksi.

Mitä? Baikalin aikana on siis ollut jo jonkin laisia äänentoistajia olemassa? :D
 
Ei ollut tietenkään, vaan aliupseerit lauloivat käytävällä ja orkesteria johti yliluutnantti B. Jos en väärin muista niin upseerikokelaat esittivät myös "sä kasvoit neito kaunoinen".
 
Jo toki, vieläkin liikutun kyyneliin, kun muistelen tuota.
 
Ensmänen aamu alkoi legendaarisella Ihanalla aamulla ja viimeinen aamu alkoi lähes yhtä legendaarisella nollalla.

Sittemmin Ihana aamu on kuulemma laitettu pannaan ainakin Huovinrinteellä.
 
Jarppi kirjoitti:
Ensmänen aamu alkoi legendaarisella Ihanalla aamulla ja viimeinen aamu alkoi lähes yhtä legendaarisella nollalla.

Sittemmin Ihana aamu on kuulemma laitettu pannaan ainakin Huovinrinteellä.

haha! Se biisi koki melkoisen inflaation kun joku löysi toisto -nappulan soittimesta. Ei siinä etteikö olisi ollut iskevä rallatus. :D
 
setämies kirjoitti:
haha! Se biisi koki melkoisen inflaation kun joku löysi toisto -nappulan soittimesta. Ei siinä etteikö olisi ollut iskevä rallatus. :D

Mitään virallista kantaa en tosin ole kuullut kyseisen kipaleen pannaan laittamisesta.
Onko kyseisen kappaleen soittaminen ollut alunperinkin varusmiesjohtajien aloittama vai peräti kantahenkilökunnasta lähtöisin?
 
baikal kirjoitti:
Jos en väärin muista niin upseerikokelaat esittivät myös "sä kasvoit neito kaunoinen".
Kateeksi käy, ei mulle kokelaat koskaan noin laulaneet...
En kyllä itsekään niin tehnyt alokkaille.

Mikä tasaus mulla lähestyy, kun KH-päiviä on kohta 50 ja lain mukaan pystytään kutsumaan max. sadaksi päiväksi?

ressu-tasaus? :cool:
'ei todellista tarvetta miehelle enää'-tasaus? :confused:

Aika hyvä ominaisuus tämä, kun kirjoittaa useamman viestin peräkkäin, niin ne yhdistetään samaksi...
 
ahkio kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Jos en väärin muista niin upseerikokelaat esittivät myös "sä kasvoit neito kaunoinen".
Kateeksi käy, ei mulle kokelaat koskaan noin laulaneet...
En kyllä itsekään niin tehnyt alokkaille.

Mikä tasaus mulla lähestyy, kun KH-päiviä on kohta 50 ja lain mukaan pystytään kutsumaan max. sadaksi päiväksi?



Enemmän kertausharjoituksissa rampanneet ovat kertoneet että siinä satasen kohdalla kertausharjoituskäskyt muuttuvat kutsuiksi. Kutsuja tulee kuulemma sen jälkeenkin.
 
Back
Top