Hauskoja kuvia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Trolli
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Muistan tämän. Milpron mainoslehti 90-luvun alkupuolelta. Ja muistanpa tilanneeni tuon kuvaston perusteella penskana "aidon" Wehrmachtin upseerikoppalakin. No, olikin sitten kuppaisesti väsätty replika Itä-Saksan kansanarmeijan lakin pohjalta.
Ohuesti otsikkoon liittyen. Esikoinen vetäisi ala-asteella - koska kielletty on houkuttavaa luulisin - täyden sieg hail tervehdyksen nuorelle naaraspuoliselle opettajalleen tunnin alkuun.

Tätä sitten selviteltiin muutamaan kertaan... Itse olen siinä määrin painostukselle ilmeiseen hylkivä, etten suostunut oletettua: " Ei, Luoja soikoon. Emme me ole kansallissosialisteja" -teema-olettamaa läpi vetämään. Kaikkien mieliksi. Nauratti vaan ja nauroin.

Ihan vain meidän kesken. Suhtaudun kainalotuulettajiin yhtälailla yhtä suurella myötämielisyydellä kuin äärimmäisen vasuriporukan haluun siirtyä keskusjohteiseen näkemykseen ihmisyydestä.

Ohuesti otsikkoon liittyen. Esikoinen vetäisi ala-asteella - koska kielletty on houkuttavaa luulisin - täyden sieg hail tervehdyksen nuorelle naaraspuoliselle opettajalleen tunnin alkuun.

Tätä sitten selviteltiin muutamaan kertaan... Itse olen siinä määrin painostukselle ilmeiseen hylkivä, etten suostunut oletettua: " Ei, Luoja soikoon. Emme me ole kansallissosialisteja" -teema-olettamaa läpi vetämään. Kaikkien mieliksi. Nauratti vaan ja nauroin.

Ihan vain meidän kesken. Suhtaudun kainalotuulettajiin yhtälailla yhtä suurella myötämielisyydellä kuin äärimmäisen vasuriporukan haluun siirtyä keskusjohteiseen näkemykseen ihmisyydestä.
Kai nyt kuitenkin lopulta neuvoit muksulle, ettei natsitervehdykset ole sopivaa pelleilyä ja miksi?
Mielestäni natsiviha on mennyt monilla aivan överiksi. Olihan natsiaate aivan helvetillistä saastaa, mutta on sitä pahuutta paljon muuallakin. Ei kommunismin käytännön totetus ole ollut yhtään sen parempaa, mutta kommunismi oli voittajan aate (II ms), joten sitä ei ole voinut yhtä voimakkaasti kansainvälisesti paheksua, kuin hävinneen aatetta.

Itse piirtelin lapsena mielelläni hakaristeja, koska niitä oli helppo tehdä ja on kuviona kiva. Opettajat ja aikuiset ei aina ymmärrä, ettei lapsi voi tietää kaikkien asioiden kaikkia vuosisataisia merkityksiä. Opettaja ja sinä varmaan kävitte lapsen kanssa pikaisen historian kurssin läpi tuon tervehdyksen jälkeen, joten siinä varmaan tapahtui historiankin oppimista mieleen jäävällä tavalla.

Back