Hunaja-ansoilta suojautuminen

Muualla foorumilla käydään ansiokasta keskustelua mm. epäsuoralta tulelta suojautumisesta. En kuitenkaan ole löytänyt ketjua kaikkein kavalimmasta, eli otsikon mukaisesta uhasta, joka vaanii meitä kaikkia alkaen kantahenkilökunnasta aina syrjäisimmmän piilopirtin reserviläistä myöten.

Kuinka suojautua kaikkein primitiivisimmältä, kieron Luonto-äidin geeneihin kirjoittamalta vaaralta? Onko reservin alaikäraja nostettava 60 vuoteen, sijoitetaanko pelkkiä eunukkeja, vai vaaditaanko sotilasvalan sijasta siveellisyyslupaus? Miten torjua vihollisen vaikuttamisyritykset, jos toimintaa ohjaa hormonit enemmän kuin Ateenalaisten laulu?

Olisiko aika, että koulutusohjelma sisältäisi hunaja-ansan purkamista todentuntuisine harjoitteineen maalihenkilöiden kanssa?

Kaikki ideat ovat tervetulleita!
 
Kuinka suojautua kaikkein primitiivisimmältä, kieron Luonto-äidin geeneihin kirjoittamalta vaaralta?.. ..Miten torjua vihollisen vaikuttamisyritykset, jos toimintaa ohjaa hormonit enemmän kuin Ateenalaisten laulu?

Kaikki ideat ovat tervetulleita!

Tämmöinen monivaiheinen järjestelmä lienee aika toimiva:

1. Etsi hyvä puolisokandidaatti.

2. Seurustele. Älä juokse vieraissa seurusteluaikana.

3. Mene kihloihin. Älä juokse vieraissa kihlausaikana.

4. Mene naimisiin. Älä juokse vieraissa avioliiton aikana.

5. Ole koko prosessin ajan luottamuksen arvoinen lähimpiäsi kohtaan.

6. Jos prosessi pysähtyy jossain kohtaa, niin ole silti myös siitä eteenpäin luottamuksen arvoinen.

7. Jos prosessi pysähtyy jossain kohtaa, niin vietä pakollinen kolmen minuutin suruaika ja rupea sitten suunnittelemaan sen uudelleen käynnistämistä.


Hunaja-ansat toimivat helpoiten niihin jotka haluavat nussia kaikkea mahdollista A-kirjaimista tikapuihin saakka. Puolisoilleen ja perheelleen uskollisille, luottamuksen arvoisille ihmisille ne eivät oikein toimi.

Kuinka sitten olla luottamuksen arvoinen hormoneista huolimatta? Siinä auttaa paljon tämmöinen yksikohtainen systeemi:

1. Älä anna itsesi joutua tilanteisiin joissa kiusaukset voivat kasvaa suuriksi.
 
Muualla foorumilla käydään ansiokasta keskustelua mm. epäsuoralta tulelta suojautumisesta. En kuitenkaan ole löytänyt ketjua kaikkein kavalimmasta, eli otsikon mukaisesta uhasta, joka vaanii meitä kaikkia alkaen kantahenkilökunnasta aina syrjäisimmmän piilopirtin reserviläistä myöten.

Kuinka suojautua kaikkein primitiivisimmältä, kieron Luonto-äidin geeneihin kirjoittamalta vaaralta? Onko reservin alaikäraja nostettava 60 vuoteen, sijoitetaanko pelkkiä eunukkeja, vai vaaditaanko sotilasvalan sijasta siveellisyyslupaus? Miten torjua vihollisen vaikuttamisyritykset, jos toimintaa ohjaa hormonit enemmän kuin Ateenalaisten laulu?

Olisiko aika, että koulutusohjelma sisältäisi hunaja-ansan purkamista todentuntuisine harjoitteineen maalihenkilöiden kanssa?

Kaikki ideat ovat tervetulleita!

Minua kyllä harmittaa, kun ei hunajaa näkynyt, siis silloin, kun minulla vielä sokeri suli suussa.

Kerran minua lähestyi nuori kaunis nainen Bulgariassa viiden tähden hotellin baarissa. Se oli mukavaa. Minulla on kahden liiton kuluttamalla miehellä naisiin jo aika pitkä matka. Ainakin niihin, joita enää tekisi mieli.

Jotakin hän toki minulta halusi hunajastaan, joten tarjosin koko ruhoni keski-iän charmin lisäksi sotahistoriallista tietämystäni. Yritin nostaa arvoani vihjaisemalla, että olen aktiivinen Maanpuolustus.net -sivustolla, mutta hän olikin kiinnostunut vain lompakkoni sisällöstä.

Hän ei rakastanutkaan minua!
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen niitä jo varttuneita keski-ikäisiä, jotka menevät hunajalankaan. En tiedä mitä kunkin päässä liikkuu. Jos hypoteettisesti joku nuorehko vetävä pimu lähestyisi ja osoittaisi mielenkiintoa minuun alkaisin epäillä saman tien jotain pirua. Mutta menisinkö lankaan, jos lähestyjä olisi suunnilleen ikäiseni ja puhuisi ikäisteni kieltä....tjaah.

Olen reilut 20 vuotta ton vaimokullan kanssa taapertanut ilman syrjähyppyjä ja -polkuja. Yllä @Pihatonttu kirjasi mielestäni validit seikat.

Kahtokkee nyt vaikka tuon Epsteinin kartanon tunnettua vieraslistaa. Eivätkö nuo miesvieraat ole vähän reppanoita, jotka löytävät jotain ihmeellistä melkein keskenkasvuisten tyttöjen kanssa pelehtimisestä? Jos noilta mahtimiehiltä riisutaan valta, rahat ja maine, niin heistä jää jälkeen kuori, joka nostaa itsensä hirteen. Äitinsä helmoihin piiloutuvia juippeja viime kädessä. Kuten tämä prinssi Andrewkin. Tai Clinton, jonka pelasti aikoinaan käytännössä äitihahmo Hillary. Phah.
 
Hoida hommat tarpeeksi usein itsepalveluna tai hyväksyttävän (ei hunaja-ansa) kumppanin kanssa. Älä käytä päihteitä. Tee itsestäsi sellainen mies, jolla on valinnanvaraa, ettei tarvitse menettää arvostelukykyään jokaisen vastakkaisen sukupuolen edustajan osoittaman kiinnostuksen myötä.
 
Olen reilut 20 vuotta ton vaimokullan kanssa taapertanut ilman syrjähyppyjä ja -polkuja. Yllä @Pihatonttu kirjasi mielestäni validit seikat.

Kiitos kehuista.

Itse kysyn usein itseltäni, että jos joku henkilö on petollinen jopa kaikkein lähimpiään - puoliso, omat lapset jne. - kohtaan, niin miten todennäköistä olisi että hän olisi vähänkään etäisempiä ihmisiä, aatteita, arvoja ja agendoja kohtaan luotettava?

Karrikoiden voisi jopa sanoa, että isänmaallisuus alkaa aviovuoteesta ja peilin edestä. Jos on rehellinen itselleen, on helpompi olla rehellinen lähimmilleen. Jos on rehellinen lähimmilleen, on helpompi olla rehellinen myös isommille ihmisryhmille ja etäisemmille ihmisille.

Ja varmuudeksi totean, etten missään nimessä suhtaudu tuomitsevasti siihen, että hormonit pursuavat korvista ulos, kuola roiskuu suusta ja pikkuveli pyrkii elämään omaa elämäänsä sopivien yllykkeiden herättäessä sen satunnaisilta nokosilta. Sen sijaan suhtaudun tuomitsevasti siihen, että tuon asian suhteen vetäydytään tekosyiden ja itsepetoksen taakse piiloon, kusetetaan niitä jotka luottavat, etsitään ohimenevää tyydytystä jättiläismäisen paljon isompien asioiden kustannuksella...

Luulisi vähän tyhmemmänkin ihmisen tajuavan että Mersua ei ajeta kivikkoon sen takia, että kivikkoon ajaminen voisi olla uusi ja eksoottinen kokemus.

Jatkuvasti markkina-arvoaan vastakkaisen sukupuolen suhteen testaavat eivät tunnu koskaan oppivan mitään - eivät edes sitä, että kolutessaan pakkomielteisesti markkinoilla he menettävät arvonsa.
 
Älä vokottele kolkytvuotta nuorempia. Se on noloa.

Jos kolkytvuotta nuoremmat vokottelevat sinua, he haluavat sinulta jotain. Ei, ei Sitä. Se on vain keino saada se mitä he todella haluavat. Jos sinulla on mielenlujuutta antaa heille vain Sitä, ja sitten potkia heidät pois ennenkuin he saavat sinulta sen mitä todella haluavat, niin hyvä, anna palaa. Jos kuitenkin haluat Sitä jatkossakin, joudut antamaan sen mitä he todella haluavat. Onneksi olkoon, olet hunaja-ansassa.
 
Ole ruma, asu pohjoisessa, älä hanki rahaa, aja risalla toyotalla (nissanikin käy) tupakoi, juo riittävästi viinaa. Jos sinuun ei viehäty se ainoa paikallinen nainen, jonka olet tuntenut jo tarhasta asti. Kaikki muu on hunaja-ansoja, koska olet ruma, köyhä, autosi on paska, tupakoit ja juot pontikkaa...
 
Toisaalta pilke silmäkulmassa voisi myös osoitaa uhrimieltä. Ajaa täysillä ansaan ja paljastaa sitten kaiken viranomaisille. Siinä selitys vaimolle, "isänmaan eteen uhrauduin, en himosta".

Kuten @Urpo jo totesi, köyhä lihava viiden lapsen isä ei välttämättä ole kova sana niillä markkinoilla, mutta jos isänmaa kutsuu, niin työtähän se on ja varmaan työstä jo kävisikin.
 
Viimeksi muokattu:
Itse kysyn usein itseltäni, että jos joku henkilö on petollinen jopa kaikkein lähimpiään - puoliso, omat lapset jne. - kohtaan, niin miten todennäköistä olisi että hän olisi vähänkään etäisempiä ihmisiä, aatteita, arvoja ja agendoja kohtaan luotettava?

Tässä on paljon perää.

Olen ollut 27 vuotta yhden ja saman kanssa. Kun hän sairastui henkisesti, pysyin vaikka kaverit sanoivat, että lähde hyvä mies. Tulivat sitten varjojen jälkeen paremmat ajat.

Mikä luvattiin, se pidetty on.
 
Viimeksi muokattu:
Minä voisin vapaaehtoisesti ryhtyä kaksoisagentiksi. Kävisin huomattavan määrän hunaja-ansa agentteja läpi. Samalla syöttäisin heille väärää informaatiota. Tietysti valtion kuuluu lääkitä minut sinisillä pillereillä että pystyn suoriutumaan tehtävistä jämäkästi. Ensimmäisenä suorittaisin Petroskoin operaation. Sotamies xxx, Suur-Suomen nokkamies.
 
Minä voisin vapaaehtoisesti ryhtyä kaksoisagentiksi. Kävisin huomattavan määrän hunaja-ansa agentteja läpi. Samalla syöttäisin heille väärää informaatiota. Tietysti valtion kuuluu lääkitä minut sinisillä pillereillä että pystyn suoriutumaan tehtävistä jämäkästi. Ensimmäisenä suorittaisin Petroskoin operaation. Sotamies xxx, Suur-Suomen nokkamies.

Kyllähän yksi James Bond pitää laittaa liikkeelle!
 
Jotakin ehkä tietäisin, olinhan siellä minäkin...

Omakohtaisia kokemuksia on jonkin verran. Yhteistyökumppaneilla rajan takaa oli yhteyksiä turvallisuuspalveluun, joten tietenkin ne yrittivät kaikenlaista. Ei siksi, että minulla olisi ollut mitään merkitystä sinänsä (normi historianopiskelija), vaan luultavasti siksi, että ne toivoivat minusta tulevan jotakin isona. Sitten voisivat kiristää tarvittaessa. Niiden kannalta se ongelma oli, että en osannut hävetä juopotteluani, enkä tehnyt mitään järkyttävän typerää kännissä. Lisäksi meillä Suomessa opetushenkilökunta käytti itsekin alkoholia, joten niitä ei kiinnostanut, että EK kertoi tyhmiä vitsejä kännissä. Varmaan FSB:n porukalle olisi ollut suurempi järkytys käydä katsomassa meikäläisen käyttäytymistä valtakunnallisissa tapaamisissa, joiden illanistujaisissa olin sangen suosittu hahmo ns. "isojenkin nimien" silmissä epäsovinnaisen huumorintajuni ja avoimen luonteeni takia...

Eli tuolla eivät voineet minua koukuttaa. Lopulta sitten juoposkeltiin sopuisasti venäläisten kanssa ja kerrottiin hyviä juttuja toisillemme.

Yritti ne sitä hunaja-ansaakin pariin kertaan, mutta en minä nyt ihan niin tyhmä ollut... Pari kertaa nuori kaunis nainen antoi hyvin selkeästi ymmärtää, että ymmärtää antaa. Meikäläisen habituksella on hyvin äkkiä oppinut, että näissä tapauksissa on pakostikin koira haudattuna. Lisäksi pari kertaa sitten tarjottiin ihan suoraan "tulkkityttöä" käyttöön tuleville matkoille, mutta ymmärsin kieltäytyä. Maksulliset tarjoutuivat sitten tietysti erikseen, mutta se oli sitten ihan "normaalia", kun liikkui siellä puolen maailmaa.

Olisi kai noihinkin houkutuksiin voinut langeta, jos se tapoihin kuuluisi. Silloin vain pitää takoa omaan päähän se, että vastuu omista teoista on kannettava. Niillä naimakuvilla ei voi kiristää, jos niiden paljastuessa kertoo itse ensin kumppanilleen. Tai sitten julkisuuden henkilönä kiinnijäädessään toteaa vain, että "Kaikki ovat kiittäneet, jotka eivät pyörtyneet. Eikä kukaan ole vielä kiittänyt!" Ilkka Kanerva käsittääkseni toimii kokolailla näin, eli sitä ei voi kiristää, kun se promiskuiteetti on yleisessä tiedossa.

Kerran tuli sitten istuttua pöydässä, jossa muut olivat pelkkiä everstiluutnantteja ja everstejä tuolta Helsingin suunnasta. Kaikilla oli siviilit päällä, joten päälle päin ei voinut tunnistaa statusta. Siinä sitten puhe kääntyi sukupuolielämään ja hämmästyttävän avoimesti miehet kertoivat, miten heitäkin oli firman puolelta ohjeistettu edellämainittuun suuntaan. Eli jos he ovat ulkomaankomennuksella ja kaunis nainen tarjoaa seksiä pyytämättä rahaa, kyseessä on tod.näk. ansa. Silloin kannattaa kieltäytyä. Jos nainen haluaa rahaa, kyseessä voi olla ansa, mutta välttämättä ei. Silloin pitää miettiä ja toimia omantuntonsa mukaan. Mutta aina varautua kiristykseen.

Hupaisaa tässä tietenkin oli se, että yksi mainitsemani niistä upseereista tiedustelupuolelta ja toinen niistä, joka tunsi/tunnisti minut. Hän sitten tämän sangen opettavaisen keskustelun jälkeen ehdotti, että esittäytyisimme ja vieläpä niin, että EK oli viimeisenä. Sanottaisiinko, että sangen noloja ilmeitä näkyi pöydässä, kun kuulivat kertoneensa nimien kanssa kaikenlaisia hassuja juttuja Itä-Suomen yliopiston jatko-opiskelijalle...

:D:D:D:LOL::LOL::LOL::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Lasse Lehtiseltä kysyttiin kerran Sir Olavissa, että mitäs, jos hänen vaimolleen lähetettäisiin jotain kuvia nuoruuden Sotshin reissuista. Hän nauroi ja sanoi, että rouva sanoisi, että no meidän Lassehan se siinä.

Mutta vakavammin. Kannattaa lukea Anatoli Gorbunovin kirja Tehtaankatu 1. Gorbunov oli TASS:n kirjeenvaihtaja Suomessa.

Gorbunovin sanat vuonna 1992 ovat painavat: Ei ole niinkään helppoa hävittää lopullisesti kaikkia rakenteita, joiden varassa järjestelmä on pysynyt. Noihin rakenteisiin kuuluu KGB. Hän sanoi myös: KGB ja GRU jatkavat entiseen tapaan kaikenlaisen Suomea koskevan sotilaallisen ja sotilaspoliittisen informaation keräämistä sekä ennen muut vaikuttaja-agenttien värväämistä Suomessa.

Niinhän se on sitten mennyt, vaikka organisaatioiden nimet vaihtuvat.

Ilta-Sanomissa on ollut seikkaperäinen juttu:

Erityisen mielenkiinnon kohteina olivat puolueiden nuorisojärjestöt, joiden riveistä kasvaisi uusia henkilöitä politiikan johtotehtäviin. Mahdollinen kompromaatti - eli kiristämiseen soveltuva aineisto - tällaisia henkilöitä vastaan yritettiin kerätä talteen jo varhaisessa vaiheessa.

Esimerkiksi matkoja Sotshin rannoille käytettiin hyväksi.

– Ravintoloita, viinaa, tyttöjä. Olen ihan varma, että KGB kuvasi kaiken mitä joidenkin suomalaisten hotellihuoneessa puuhailtiin. Ainakin tärkeät suomalaiset nuorisopoliitikot majoitettiin jostakin syystä aina erääseen tiettyyn huoneeseen, Gorbunov kirjoittaa.


 
Viimeksi muokattu:
Tiesittekö, että jo 1930-luvulla pitkäaikainen puolustusministerimme oli NKVD:n asiamieslistalla? Tätä asiaa ei ole nostettu historiassa esiin mitenkään. Tietenkin vinkki on vain yhden naisen kertoma, mutta olisi luullut, että joku olisi tätä halunnut pöyhiä. Desantti Kerttu Nuorteva paljasti, että Arvi Oksala oli Neuvostoliiton agentti salanimellä Lesnik, metsänvartija. Nuorteva oli työskentellyt Leningradin Suomi-keskuksessa.

Mauno Pekkala ja Hella Wuolijoki olivat kaksi muuta isompaa poliittista nimeä, jotka löytyivät NKVD:n listalta.

Nuortevan kertomusta voi pitää luotettavana.

Johonkin ansaan kokoomuslainen ministeri meni toimiessaan rajauittokomitean jäsenenä ja monissa muissa valtiollisissa jutuissa sekä puukaupassa, jotka liittyivät Venäjään.

Robert Brandtbergin mukaan myös Hella Wuolijoki teki 1920-luvulla puukauppoja Neuvosto-Karjalassa. Hänellä oli parikin toiminimeä, Carelian Timber Co. ja Aunuksen puuliike. Raaka-aineet tuotiin rajan takaa. Wuolijoki matkusteli Petroskoissa ja Pietarissa.

Kapitalisti? Tuskin...

Siellä oli joku touhu käynnissä.
 
Viimeksi muokattu:
Hah... Koska kirjoitin aiheen iltavapaiden alle, odotin kyllä hieman erisävyistä keskustelua :).
 
Ihmettelen niitä jo varttuneita keski-ikäisiä, jotka menevät hunajalankaan. En tiedä mitä kunkin päässä liikkuu. Jos hypoteettisesti joku nuorehko vetävä pimu lähestyisi ja osoittaisi mielenkiintoa minuun alkaisin epäillä saman tien jotain pirua. Mutta menisinkö lankaan, jos lähestyjä olisi suunnilleen ikäiseni ja puhuisi ikäisteni kieltä....tjaah.

Olen reilut 20 vuotta ton vaimokullan kanssa taapertanut ilman syrjähyppyjä ja -polkuja. Yllä @Pihatonttu kirjasi mielestäni validit seikat.

Kahtokkee nyt vaikka tuon Epsteinin kartanon tunnettua vieraslistaa. Eivätkö nuo miesvieraat ole vähän reppanoita, jotka löytävät jotain ihmeellistä melkein keskenkasvuisten tyttöjen kanssa pelehtimisestä? Jos noilta mahtimiehiltä riisutaan valta, rahat ja maine, niin heistä jää jälkeen kuori, joka nostaa itsensä hirteen. Äitinsä helmoihin piiloutuvia juippeja viime kädessä. Kuten tämä prinssi Andrewkin. Tai Clinton, jonka pelasti aikoinaan käytännössä äitihahmo Hillary. Phah.

Kyllä näin on. Joku parikymppinen tissi-ihme osoittamassa mielenkiintoa tällaiseen keski-ikäiseen setämieheen ei kyllä ole uskottava skenaario. Jotain luovempaa pitäisi keksiä. Meillä jokaisella lienee kuitenkin heikot kohtamme joita hyödyntäen voi kaikki olla mahdollista vaikka itse kuinka pitäisimme sitä mahdottomana. Valitettavasti en ole asemassa jossa joku tosissaan lähtisi asiaa selvittelemään :rolleyes:

Nuo teinityttöjen hyväksikäyttäjät ovat todellakin säälittäviä otuksia. Hyvä että aina toisinaan narahtavat tempuistaan.
 
Back
Top