Huoltopataljoonia ja -rykmenttejä vaiko ihan jotain muuta

Old Boy

Ylipäällikkö
Oman kokemuksen mukaan, ei niin aktiivinen tuttavapiiri (eri alojen inssejä, kokkeja, rekkakuskeja, lentäjiä) ovat kaikki edelleen intin papereissa opiskelijoita. Kynnys lähteä käymään aluetoimistolla on monelle turhan suuri
Niin, onhan se vaikeaa käydä www.suomi.fi tietopalvelussa päivittämässä tietonsa tähän päivään. Ihan saa peiliin katsoa, jos kirurgi raivaa miinoja.
Virallisen korkeamman tutkinnon (kuten nämä ins, lääkäri ym) suorittaneen kansalaisen tiedot pitäisi päivittyä Väestörekisteristä Asevelvollisuusrekisteriin automaattisesti. Ainakin vuosituhannen ekalla vuosikymmenellä näin ei erinäisistä syistä tapahtunut, juuri kuten yllä kerrottiin. Nykytilannetta en tiedä.
Edit
Tämä koskee ainoastaan koulutus- ja ammattitietoja. Eivät sijoitukset tietenkään automaattisesti miksikään muutu. Ennen kertauksia (tai uutta YH-aikaa) sijoitukset tarkistetaan kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Mikfin70

Kersantti
Virallisen korkeamman tutkinnon (kuten nämä ins, lääkäri ym) suorittaneen kansalaisen tiedot pitäisi päivittyä Asevelvollisuusrekisteriin automaattisesti. Ainakin vuosituhannen ekalla vuosikymmenellä näin ei erinäisistä syistä tapahtunut, juuri kuten yllä kerrottiin. Nykytilannetta en tiedä.
No ei päivity, koska tiedot eivät päivity edelleenkään järjestelmiin. Esim. lääkäriksi valmistunut henkilö on edelleen niin kauan joukkueenjohtaja, kunnes käy itse päivittämässä tietonsa.

AVT tai seuraaja eivät saa tuota tietoa muualta kuin väestörekisteristä.
 

peelo

Ylipäällikkö
vekarajarvi_8.595x397.jpg


Näyttää onnistuvan

Konttien käsittelykin on monen asian summa onnistuuko vai ei. @Ylimatruusi kuvassa on tavallinen 20 jalan kontti jossa vain kulmapalat ja ilmeisesti trukkitaskut eli se voi olla hankalaa jos käytössä on pelkästään koukkuvaihtolavaperävaunu. Kuvan tilanteessa ratkaisuna on kontinkäsittelylaite (CHU) joka toimii adapterina koukun ja kulmapalojen välillä. Joissain konteissa ei välttämättä ole myöskään kiskoja, jolloin tarvitaan erillinen "lava" jossa kiskot ja koukkutartunta.


PV:n konteista suurin osa ja tietysti kenttälogistiikan käyttöön tarkoitetuista kaikki on kuitenkin varustettu koukkutartunnalla, joten traktori+vaihtolavaperävaunu yhdistelmä toimii erinomaisesti. Traktori voidaan myös varustaa trukkipiikeillä jolloin käsittely onnistuu etunostolaitteen kapasiteetin rajoissa muutenkin.

Tässä ilmeisesti PV:lle suunniteltua konttia myynnissä/vuokrattavana https://vuokrakontti.fi/tuotteet/monitoimikontti-20/
 

oml

Kapteeni
Joskus amiskalla talkkari siirteli tyhjää merikonttia traktorilla laittamalla ensin ketjut kiinni merikontin alakulmissa oleviin kulmapaloihin ja sitten ketjujen toiset päät traktorin nostolaitteeseen kiinni. Sitten vain traktorin nostolaitteella kontin toinen pää ilmaan ja pirunmoisen kirskumisen kanssa merikontti raahautui traktorin perässä oikeaan sijoituspaikkaansa.
 
Viimeksi muokattu:

Ylimatruusi

Kersantti
Kiitos kommenteista. Ymmärsinkö, ettei PV tarvitse kenttälogistiikkaan lainkaan ”siviilipuolen” kontteja? Hyvä jos PV:n omat kontit riittävät kriisiaikana. Tät en tullut ajatelleeksi.
 

Vääpeli

Respected Leader
Kiitos kommenteista. Ymmärsinkö, ettei PV tarvitse kenttälogistiikkaan lainkaan ”siviilipuolen” kontteja? Hyvä jos PV:n omat kontit riittävät kriisiaikana. Tät en tullut ajatelleeksi.
Alussa ei tarvitse, koska tilanne kehittyy niin nopeasti, että pitää löytyä omasta takaa. Mutta varmasti jossain vaiheessa käytetään siviilipuolta. Koska kummiskin siviilistä löytyy ne logistiikan ammattilaiset.
 

Ylimatruusi

Kersantti
Eli PV tarvitsee logistiikan traktoreihin merikontin kuljetukseen adapterin. Traktorin nostolaitteilla ei taida voima riittää lastatun kontin nostoon eikä kontin trukkipiikkitaskut ole siihen suuniteltu. HIAB saa suunnitella koukkulaitteeseen adapterin joka kulkee mukana peräkärryssä.
 
Top