Hyödyttömimmät asiat mitä teille koulutettiin vm-palveluksessa?

Jalkarätit. :mad:
 
Haulikko (kaupunkijääkäri) ja polkumiina. Molemmat poistettiin käytöstä noin 15 minuuttia sen jälkeen kun olin niitä 330 vitun päivää hieronut.

Pettymyksen tunne oli valtava.

Omat pettivät, #voiei #eikai #eitaas... :) :)
 
Viimeksi muokattu:
Jos jätetään pinkan hieromiset ja muut vastaavat pois niin en koe, että minulle olisi opetettu mitään turhaa. PAITSI pj-teltan pystytys; olin jo moisessa värkissä viettänyt useita kymmeniä öitä niin sen kasaus ja purku luonnistui kyllä varsin hyvin verrattuna toisiin.
 
Jos jätetään pinkan hieromiset ja muut vastaavat pois niin en koe, että minulle olisi opetettu mitään turhaa. PAITSI pj-teltan pystytys; olin jo moisessa värkissä viettänyt useita kymmeniä öitä niin sen kasaus ja purku luonnistui kyllä varsin hyvin verrattuna toisiin.
Opetit ehkä huomaamattasi toisille "niksejä".
 
Jos jätetään pinkan hieromiset ja muut vastaavat pois niin en koe, että minulle olisi opetettu mitään turhaa. PAITSI pj-teltan pystytys; olin jo moisessa värkissä viettänyt useita kymmeniä öitä niin sen kasaus ja purku luonnistui kyllä varsin hyvin verrattuna toisiin.
Partio?
 
Selkee partiolainen!
Täyttä asiaa, täällä nelikymppinen entinen Pitva-lainen (Pitkäjärven Vaeltajat, Espoo), ilmoittautuu Lordi Baden Powellin salaisella kahden sormen ohimotervehdyksellä ruotuun!
Kaikenlaisia valoja sitä onkin tullut vannottua, ehkä harmittomimpana toi partiolaisvala. Sotilasvalan sentään muistan vielä jotenkin...

Suomen Partiolaisten nykyinen partiolupaus​

Lupaan parhaani mukaan rakastaa Jumalaani,
omaa maatani ja maailmaa,
toteuttaa <ikäkauden> ihanteita
ja olla avuksi toisille.


Ja toisella kielelläni:

Yhdistyneen Kuningaskunnan Scout Associationin partiolupaus​

On my honour,
I promise that I will do my best
To do my duty to God and to the Queen,
To help other people
And to keep the Scout Law


Ihan vitun asiaa itse asiassa!
 
Viimeksi muokattu:
Täyttä asiaa, täällä nelikymppinen entinen Pitva-lainen (Pitkäjärven Vaeltajat, Espoo), ilmoittautuu Loordi Baden Powellin salaisella kahden sormen ohimotervehdyksellä ruotuun!
Vanha monessa maastossa touhunnut Saimaan Sissi kuittaa!
 
Vanha monessa maastossa touhunnut Saimaan Sissi kuittaa!
Asiaa, olisi hauska tietää kuinka monella meistä on partio-tausta... ja kuinka moni ei tiennyt partioliikkeen jeesus-taustoista sen enempää, koska asia ei kiinnostanut.
Meikäläinen laitettiin sinne kun oli energiaa, ja rakkaus metsään, ja Nuoret Kotkat kummitädin tuuppaamana kommari-vaihtoehtona.

No fucking way, totes faija.

- The Scouts it was then!
 
Ex-vaimo oli lapsena Pikku-Pioneereissa. Oli laitettu sinne kun kerhotila sattui olemaan ihan lähellä.

Oli lapsena ihmetellyt kovin kun puoli sukua pyöritteli silmiään harrastuselle. Oli kuulemma ensimmäisen vuoden ihan kivaa puuhastelua, retteilyä yms. Sitten ohjaajat vaihtuivat "poliittisesti motivoituneimpiin", tuli mm luentoja miten vanhempien kanssa voi keskustella politiikasta. Kiinnostus tyssäsi siihen, koko ryhmä taisi hajota.
 
Pinkan ja punkan teko. Aseen hillitön jynssäys ilman öljyä ja mitään kangasta, paperia tai sillaa. Perivaatteiden tuuletus kaatosateessa kun se kerta luki viikko-ohjelmassa.

Pinkan ja punkan tekoon saatiin helpotusta sen jälkeen, kun olin pyytänyt siivoojalta apua. Siivooja järkkäs mulle silityslaudan ja raudan. Kasasin ne alokasyksikön käytävälle. Siinä sitten silittelin hyvän tuulisena päiväpeittoani alikkien tullassa munkilta. Kysyivät mitä alokas tekee. Kerroin, että silitän venynyttä ja ryppyistä päiväpeittoani takaisin alkuperäisiin mittoihinsa, että olisi ruudut suorassa, kun se kerta on herroille alikersanteille tärkeintä sodassa. Loppui valitukset päiväpeitteen ruudukkojen vinouksista.
 
Pinkan ja punkan teko. Aseen hillitön jynssäys ilman öljyä ja mitään kangasta, paperia tai sillaa. Perivaatteiden tuuletus kaatosateessa kun se kerta luki viikko-ohjelmassa.

Pinkan ja punkan tekoon saatiin helpotusta sen jälkeen, kun olin pyytänyt siivoojalta apua. Siivooja järkkäs mulle silityslaudan ja raudan. Kasasin ne alokasyksikön käytävälle. Siinä sitten silittelin hyvän tuulisena päiväpeittoani alikkien tullassa munkilta. Kysyivät mitä alokas tekee. Kerroin, että silitän venynyttä ja ryppyistä päiväpeittoani takaisin alkuperäisiin mittoihinsa, että olisi ruudut suorassa, kun se kerta on herroille alikersanteille tärkeintä sodassa. Loppui valitukset päiväpeitteen ruudukkojen vinouksista.
Teillä oli siivoojat? Edes Rukissa ei ollut siivoajia, paitsi tietysti varusmiehet!
 
Teillä oli siivoojat? Edes Rukissa ei ollut siivoajia, paitsi tietysti varusmiehet!
Oli. Mitäköhän ne muuten teki siellä. Ainakin ne vei likaiset rätit pois ja toi puhtaat tilalle. Ja yksikön ollessa tyhjänä tekivät jonkun vahauksen lattioihin (todella runsaalla vedellä, kun lattialistat oli märkiä vielä seuraavalla viikolla). Ja varmaan pesivät ikkunoita. Muistaakseni varusmiehet ei niitä pesseet.

Ei ole jäänyt siviiliin päälle tuo pedin särmääminen. Pääsee nopeammin aamulla töihin ja illalla nukkumaan kun ei säädä joutavia.
 
Asiaa, olisi hauska tietää kuinka monella meistä on partio-tausta... ja kuinka moni ei tiennyt partioliikkeen jeesus-taustoista sen enempää, koska asia ei kiinnostanut.
Meikäläinen laitettiin sinne kun oli energiaa, ja rakkaus metsään, ja Nuoret Kotkat kummitädin tuuppaamana kommari-vaihtoehtona.

No fucking way, totes faija.

- The Scouts it was then!
Meillä ei jeesustelu ilmennyt toiminnassa laisin ja ilmeisesti koko paikkakunnalla olleissa lippukunnissa tilanne oli pääsääntöisesti sama. Meillä oli oikein reipashenkinen poikaporukka joka viihtyi maastossa paljon, varsinkin teini-iän koittaessa kun tiesimme että siellä voimme tutustua rauhassa alkoholin ihmeelliseen maailmaan käytännössä ilman riskiä kärytä vanhemmille asiasta. Siihenkin touhuun tuo oli hyvä porukka koska tutut kaverit piti huolta ja ei vaarantanut itseään missään nakkikiskajonoissa. Toivoisin että jälkipolvet osaisi homman hoitaa yhtä fiksusti. :D
 
Asia mitä pidin ja pidän täysin idioottimaisena oli toimistokäyttäytyminen ja sen harjoittelu. Sen kouluttaminen oli varmaan sitä työtä, jolla on tarkoitus.
Niin ne mietteet menee ristiin, itse arvostan suuresti kun ihmiset osaa siviilimaailmassakin armeijassa opittuna koputtaa oveen ja odottaa että pyydetään sisälle, kertoa selkeästi kuka ovat jos en tunne aiemmin ja ilmaista sen jälkeen asiansa.
 
Niin ne mietteet menee ristiin, itse arvostan suuresti kun ihmiset osaa siviilimaailmassakin armeijassa opittuna koputtaa oveen ja odottaa että pyydetään sisälle, kertoa selkeästi kuka ovat jos en tunne aiemmin ja ilmaista sen jälkeen asiansa.
Tuo on normaalia reipasta käytöstä. Sitä sen sijaan eivät ole tietyt pakolliset sanamuodot, puhuttelujärjestys yms pelleily.
 
Niin ne mietteet menee ristiin, itse arvostan suuresti kun ihmiset osaa siviilimaailmassakin armeijassa opittuna koputtaa oveen ja odottaa että pyydetään sisälle, kertoa selkeästi kuka ovat jos en tunne aiemmin ja ilmaista sen jälkeen asiansa.
Tuo on normaalia käytöstapaa mutta se että siellä armeijan toimistossa piti katsoa ja löytää kellä on korkein arvo jne jne. Perseestä.
 
Back
Top