Hyvännäköinen auto -ketju

Tämmösestä sakemanniautosta haaveilen.

Katso liite: 48116
iu

https://www.collectioncar.com/detailed.php?ad=20121&category_id=1&lang=fi

Ei se nyt ihan ole sama asia mutta lähemmäs tuskin pääsee halvemmalla. Jotkut on kai korottanut noita ja laittanut vähän karkeampaa rengastusta...
 
Minä olen käynnyt Jyväskylässä kuolaamassa ryhmä-B Salosen Timon Pösö 205 T16 menoa ja se jos mikä jätti lähtemättömän vaikutuksen minuun, etenkin kun tuo on Ranskalainen auto...., tuolloin olin juuri jättänyt Brittipiirakan isolohko Minin ja siirtynyt Sakemanni Escort 2.0T leiriin jolla itse ajoin 1/4 milessä luokassa-B.
Itse olin ekaa kertaa Jyskälässä joskus ysärillä, kun Colin McRae oli vissiin sillä isolla Subarulla liikkeellä, oli vetänyt pari EK:ta aikaisemmin auton katon kautta ympäri eikä siinä ollut enää edes tuulilasia, ja silti ukko otti rallikansan kovimmat hurraat, röheimmät äänet siitä scoobyn bokserinelosesta(?) ja vielä pohjat... pätkää en muista, vuosi oli joko -92 tai -94... .
Jyvässeutu sai silloin meiltäkin metsänkävijöiltä taloudellista piristysruisketta, kun onnistuimme tööttäämään kaks´litrasen Primukan pitkäksi paikallisen viljelijän peltoon, jonne se jäi juntturaan. Menimme lakki kourassa lähimpään taloon pyytämään traktorista hinausapua, mistä pellon omistajakin onneksi/ valitettavasti löytyi.
Sanoi viissataa markkaa tohon vielä tyhjään lippikseen niin saatte laonneen viljankin anteeksi. Ja Primu lähti vielä käyntiinkin!
Hienoja muistoja :) !

ps. en ollut kuski. Muuten oltais oltu syvemmällä pellossa, ja katon kautta... ja seurattiin Tallin huoltoautoa, mutta mieleen ei tullut että kaverit ehkä tuntevan nämä siirtymät aika hyvin paremmin kuin espoolaiset ensikertalaiset. Ja ratissakin eri tason kaveri. Mutta siis paku edellä, me pellossa...

Noh, silti päästiin takaisin Espooseen, tosin katalysaattori ja vähän muutakin oli mennyt ruttuun pohjassa, väitetysti, mutta auto oli Ripen faijan työsuhdeauto joten asia ei mielestämme koskenut enää meitä.

Saatiin kyllä vuoden porttarit niiden himaan. Oli ehkä -92 näin jälkikäteen ajateltuna? Armeija kypsytti siinä välissä :solthum:
 
– Kun vertaa tämän päivän autoilijoita 1970-luvun vastaaviin, niin on todettava, että ajamisen taitotaso nykyään on hävyttömän heikko. Tuolloin kuljettajat osasivat vastaohjata ja palauttaa ohjauksen, mikäli auto lähti luistamaan, 83-vuotias Aaltonen avaa.



RAUNO AALTONEN suurimmat rallivoitot ovat perua 1960-luvulta. BMC Mini Cooperin ratissa turkulainen voitti muun muassa Monte Carlo -rallin 1967 ja RAC:n vuonna 1965.
Hän oli kaikkien aikojen ensimmäinen suomalainen, joka voitti ennen rallin MM-sarjaa ajetun EM-sarjan kaudella 1965.
 
Kävin eilen kysymässä uudesta Skoda Octaviasta tarjouksen. Korko oli kova ja hintahaarukkaan olisi tullut karvalakkimalli. Tänään kävin Kialta pyytämässä tarjouksen Proceed mallista. Mukava sporttinen ja vaikka mitä herkkuja. 7 vuoden takuu, nolla korko jne.
Onko tällä Kia kuskeja paikalla jotka voisivat kommentoida? Köyhien ihmisten auto. Juu tiedetään!
 
Kävin eilen kysymässä uudesta Skoda Octaviasta tarjouksen. Korko oli kova ja hintahaarukkaan olisi tullut karvalakkimalli. Tänään kävin Kialta pyytämässä tarjouksen Proceed mallista. Mukava sporttinen ja vaikka mitä herkkuja. 7 vuoden takuu, nolla korko jne.
Onko tällä Kia kuskeja paikalla jotka voisivat kommentoida? Köyhien ihmisten auto. Juu tiedetään!
Ei se ainakaan Vag:n tekelettä huonompi ole laadultaan.

Se auttoi Kiaa paljon, että pääsi eroon Delta-Auton yksinoikeudesta. Kilpailu tekee hyvää ja vanhan Konelan alla oleminen oli tuskaa.
 
Kävin viime kesällä Mikkelissä ajamassa patteri KIA:n farkkua, omaani W213 verrattuna melkoisen kova rengasmelu.
 
Back
Top