Ilmastopsykoosi -ketju

Ihan liian saastuttavaa.
Kaikki ulkomailla matkailijat voisivat osallistua ilmastotalkoisiin ja harrastaa vain lähimatkailua.
Ilmeisesti oletkin sitä mieltä, että ilmastonmuutosta tulee torjua? Hyvä. (y)

Päästövähennyksiä tulee hakea sieltä, mistä niitä saadaan ilman merkittäviä haittoja ihmisten elämään - parhaassa tapauksessa päästövähennykset ovat muillakin tavoin kuin vain ilmaston kannalta hyödyllisiä. Lentomatkailu ei ole tälläinen kohde.

Palstalaisten ei siis tarvitse panikoida nähdessään lentokoneita taivaalla. Foorumiitit voivat ottaa mallia vaikka Saint-Martinissa lomailevista turisteista, jotka rannalla ilman huolen häivää ottavat vastaan matalalta ylikiitävät jumbojetit! Voimme iloita ihmiskunnan menestyksestä, josta lentomatkailu on yksi hieno esimerkki.

Ei ole mutta riittää että sinne pääsee bussilla tai junalla.
Suomi ei onneksi ole mikään DDR tai Pohjois-Korea, joten ihmiset voivat valita lentämisen jos niin haluavat.
 
Ilmeisesti oletkin sitä mieltä, että ilmastonmuutosta tulee torjua? Hyvä. (y)
Olen sitä mieltä että jokainen voi torjua ilmastonmuutosta haluamallaan tavalla henkilökohtaisilla valinnoilla jos sen kokee tarpeelliseksi. Mutta kenenkään joka lentelee ja lomailee ulkomailla on turha tulla länkyttämään lihansyönnistä tai autoilusta yms.
 
Minulle selitti eräs naikkonen, joka todellakin lentelee ihan sinne tänne Aasiassa ja väliin Karibialla, että kun metsänomistajat kaatavat kauheita avohakkuualueita ja ilmasto kärsii. Olin vittu hiljaa. Aivan hiljaa. Aina se on kehunut miten on menossa. Aasiassa lentelee lyhyetkin matkat kun se on niin kätevää.

Semmosia mielipiteensä huutelijoita. Trumpistakin piti aina kahvipöydissä ölistä.
Nykyään en tule samaan kahvipöytään. Ihmetelköön syitä :D
 
Viimeksi muokattu:
Ja valita syövätkö lihaa kuinka paljon, sekä voivat valita millä autolla ajavat, eikös näin?
Toki voivat, mutta ei liiallinen lihansyönti sen terveellisemmäksi muutu, vaikka se laillista onkin. Se, että joku asia on laillista, ei tee siitä järkevää. Ei tupakointikaan ole terveellistä, vaikka se laillista onkin.

Toki politiikalla voidaan tehdä sellaisia muutoksia, jolla saadaan ihmiset käyttäytymään halutunlaisesti. Näinhän autoverotuksellakin tehdään.


Mutta kenenkään joka lentelee ja lomailee ulkomailla on turha tulla länkyttämään lihansyönnistä tai autoilusta yms.
Kyllähän se lihansyönnin vaaroista varoittaminen on pro bonona tehtyä kansanterveystyötä. Se on varmaan velvollisuudentunto, joka laittaa levittämään hyvää sanaa lihansyönnin vähentämiseen eduista. Tietääkseni lentoyhtiöt ovat nykyään lisänneet lihattomia ruokien tarjontaa. Lentomatkustamisesta nauttivat ihmiset voivat matkan aikana nauttia ympäristöystävällistä ja terveellistä kasvisruokaa. Erinomaista!
 
Vetelin äsken ruisleipää Takaladon Liha;n palvikylkiviipaleilla höystettynä. Mmmm....:solthum:
Olenko muuten muistanut kertoa että olen lihansyöjä. Enkä koska ole enkä koskaan ajo lentää.
 
Vetelin äsken ruisleipää Takaladon Liha;n palvikylkiviipaleilla höystettynä. Mmmm....:solthum:
Jos tämä on jonkinlainen vastaus minulle, niin minulle on aivan sama mitä sinä tai muut palstalaiset syö. Liiallisesta lihansyönnistä kärsii lihan mussuttaja itse, en minä.

Onko muuten tupakoitsijoilla samanlainen tapa, että kun mainitaan tupakoinnin aiheuttavan mm. keuhkosyöpää, niin siihen vastataan että tulin juuri röökiltä?
 
Toki politiikalla voidaan tehdä sellaisia muutoksia, jolla saadaan ihmiset käyttäytymään halutunlaisesti. Näinhän autoverotuksellakin tehdään.
Niin ja näin pitäisi tehdä myös lentämisen suhteen, ja myös märälle maalle rakentamista tulisi verotta

Mitä tulee lihansyöntiin niin kyllä se nyt kumminkin on terveempää kuin pelkkien kasviksien syönti, toki kohtuus kaikessa.
Toki jos omaat heikot geenit ja pistät huonon terveytesi lihansyönnin piikkiin niin siitä vain ole uskossasi vahva

PS.mielestäni on järkevämpää puhua monipuolisesta ruokavaliosta kuin toitottaa lihansyönnin epäterveellisyydestä.

PSS. Sulla on "hauska" tapa kirjoittaa kuinka kasviksia nautitaan ja lihaa mussutetaan, tämä kertoo sinun ituhippeydestä jo paljon.
 
Lentäminen on ihan suolesta. Pieneen metalliputkeen ahdettu satoja ihmisiä. Jotka pieree ja haisee hieltä. Ukot kiskoo kirkkaita ja akat litkii siideriä, kun niin jännittää. Kakarat huutaa kun korvat menee lukkoon. Ihan perseestä!

Meidän perhe ajaa nykyään lomalle etelään autolla se on vissi ja varma. Saa mennä omaan tahtiin ja syödä mitä haluaa ja missä haluaa. Nih!

Muutaman kerran Aasiassa käyneenä, ei koskaan enään. Paskaa ja epäilyttäviä sähkökytkentöjä joka paikassa. Kyllä länsimainen sivistys ja kulttuuri on ylivertaista ja hienoa siihen verrattuna. Amerikkaan kun pääsee onneksi laivalla jos tulee tarvetta...
 
Mikä ihme siinä on että pitää vimmatulla ituhipin kiimalla puuttua toisten tekemiseen, ihan kuin edustaisi itse kaikki tietävää jumalaa ???. Ihanko me täällä pohjolassa tehtäisiin kaikki väärin vs. kehä-III sisäpuolen porukka.
 
Mitä tulee lihansyöntiin niin kyllä se nyt kumminkin on terveempää kuin pelkkien kasviksien syönti, toki kohtuus kaikessa.
Voi olla, että terveellisin ruokavalio sisältää lihaa vähäisen määrän - eli vähemmän, kuin mitä moni länsimaalainen syö, mutta ei kuitenkaan täysi lihattomuus. Sen sijaan kasvissyönti taitaa olla terveellisempää kuin liiallinen lihansyönti, ja moni länsimaalainen syö liikaa lihaa.

Toki jos omaat heikot geenit ja pistät huonon terveytesi lihansyönnin piikkiin niin siitä vain ole uskossasi vahva
Terveydentilani on erinomainen ja sellaisena aijon sen myös pitää. Geenilotossa minulla kävi varsin hyvä tuuri, tosin suurimmat voitot taisin saada muilta osa-alueilta kuin terveyden suhteen (vaikka tosiaan olenkin täysin terve).

PS.mielestäni on järkevämpää puhua monipuolisesta ruokavaliosta kuin toitottaa lihansyönnin epäterveellisyydestä.
Nimenomaan on kyse monipuolisesta ruokavaliosta. Ruokavalio muuttuu monipuolisemmaksi, kun ylenmääräisiä määriä lihaa syövä ihminen vähentää lihan osuutta ruokavaliossaan.

PSS. Sulla on "hauska" tapa kirjoittaa kuinka kasviksia nautitaan ja lihaa mussutetaan, tämä kertoo sinun ituhippeydestä jo paljon.
:D
 
": lentoliikenne on yksi ilmastonlämpenemiseen eniten vaikuttavista tekijöistä."

Että näin!
:ROFLMAO:

Lentoliikenne aiheuttaa noin 2% ihmisten aiheuttamista hiilidioksidipäästöistä.

EU:ssa liikenteen hiilidioksidipäästöt jakautuu näin.

20190507PHT44958_original.jpg
 
Tuotteiden kuljetus maakuntiin näyttää huonolle, joten suositaan sitten aikuisten oikeasti paikallista tuotantoa, eikä vaan juhlapuheissa. Kuten on ollut tapana, esim. tässä:

https://www.ess.fi/paikalliset/7655...ta. Voi hintaa verraten kaikki itse päätellä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuotteiden kuljetus maakuntiin näyttää huonolle, joten suositaan sitten aikuisten oikeasti paikallista tuotantoa, eikä vaan juhlapuheissa. Kuten on ollut tapana.

Ei kun ituhippejen pitää saada papuja sekä soijjaa ja riisiä ulkomailta :)
 
Back
Top