Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voi olla jos esim luvallista, koulutettua henkilökuntaa voi käyttää järkevästi johonkin muuhun työhön kuin lentokentän pyörittämiseen hiljaisina hetkinä. Ja jos kaikenlaista byrokratiaa saisi pois. Mutta samat säännöt koskisivat sitäkin toimintaa harjoittavaa tahoa. Eli en usko kovin suureen säästöön. Kaikki lentämiseen liittyvä on tarkkaan säädeltyä ja kallista..Suoria lentoja Eurooppaan.. Rovaniemellehän lennetään sesonkiaikoina mutta miksei lennettäisi just tuonne Joensuuhunkin tai Kuopioon? Kun kerran Lappeenrantaankin Italiasta.
Onko kenttä edullisempi ylläpidoltaan jos sitä tekee jokin muu kuin Finavia?
Ilmastofanaanikot ja sen alan hullut on varmaan tyytyväisiä. Viime kevätkö se oli kun joku opettaja kirjoitti (Hesariin?) että lentoyhtiöille pitäisi saada aihetta pelkoon. No nyt on. Pelko konkursseista.
”Suurista ja monipuolisista suoalueistaan tunnettuun Valkmusan kansallispuistoon kuuluva Munasuo on osittain pahasti metsittynyt metsäojitusten seurauksena. Nyt Metsähallitus ennallistaa Munasuon takaisin luonnontilaan. Vanha metsäautotie on kunnostettu, jotta kaadettavat puut saadaan kuljetettua alueelta pois.”
Ja sitten sieltä suosta voidaan nostaa turvettaJos kerran kansallispuistossa on suo se pitää pysyä suona joten onhan se tärkeä kaataa puita kun sitä uhkaa metsittyminen.
Jos kerran kansallispuistossa on suo se pitää pysyä suona joten onhan se tärkeä kaataa puita kun sitä uhkaa metsittyminen.
Niin mutta nyt oli kyse kansallispuistosta eikä mistään normaalimetsästä.
Tottakai upotetaan, pitäähän pitkospuut ollaEntisestä metsästä, puuthan ne kaatoivat. Nykyinen metaanikenttä. Varmaan siinä samalla puita kaataessaan kehuivat jossain Suomen Luonnonsuojeluliiton lehdessä että nyt tehtiin arjen ilmastotekoja, kun metsän tilalle saatiin metaanipäästöjä. Eivät sentään upottaneet niitä puita suohon?
Ja nyt poistettu googletuubista. Ehtihän se melkein kuukauden sentään olla esillä...Tässä koko pätkä:
Tavallaan noinkin, mutta kyseessä ennemminkin tietoinen valinta. Finavian toiminta on tietyllä tavalla melko jäykkää, eikä edistä juurikaan maakuntakenttien reittiliikenteen lisääntymistä.Juuri noin, Hki-Vantaa rahoittaa muut kentät. Ehkä joku Tampere on nollissa mutta muut tuottavat turskaa. Epäilen että pienemmillä kentillä mennään Lappeenrannan malliin jossa kaupunki ottaa kentän hoitoonsa...
Tavallaan noinkin, mutta kyseessä ennemminkin tietoinen valinta. Finavian toiminta on tietyllä tavalla melko jäykkää, eikä edistä juurikaan maakuntakenttien reittiliikenteen lisääntymistä.
Laskeutumis- ja palvelumaksut on kaikilla kentillä pääosin samat eli lentoyhtiöille maksaa saman verran lentää Kuopioon kuin Helsinki-Vantaalle. Tuossa ei nyt kummoinen meedio tarvitse olla, että tajuaa kaiken ulkomaan reittiliikenteen keskittyvän Helsinki-Vantaalle.
Lappeenranta otti sitten kentän omaan hoitoonsa, jotta voisi alkaa kilpailemaan tuon Finavian tasapäähinnoittelun kanssa. Tuo ei ole ollut mikään huikea menestystarina ja moni alkaa olemaan valmis laittamaan kentän lopullisesti pakettiin.
Olisi mielenkiintoista nähdä miten kävisi jos Finavialle jätettäisiin pelkkä Helsinki-Vantaa ja maakuntakentistä vastaisi kilpaileva yhtiö.
Toivottavasti ihmisiä eikä suurisilmäkarvaökkömönkiäisiä sanoo vihreä."Ydinvoiman vähentäminen lisää hiilen ja maakaasun käyttöä. Varsinkin vanhat hiilivoimalat aiheuttavat myös merkittäviä terveydelle haitallisten ilmansaasteiden päästöjä. Ydinvoimaloiden sulkemisen on arvioitu jo aiheuttaneen noin tuhat uutta ilmansaasteista johtuvaa kuolemaa vuosittain Saksassa."
Lukijan mielipide | Saksassa hiili korvaa ydinvoimaa
Saksassa on tukien avulla lisätty aurinko- ja tuulisähköä erittäin suuria määriä, mutta sähköjärjestelmän luotettavuus vaatii myös muuta tuotantoa.www.hs.fi