Toi on ollut "plääninä" Keskieuroopassa jo pitkään. Lähtee siitä että kun se auto seisoo siinä kotipihassa yön, niin se latautuu siinä ajassa, mutta sähköverkko ei välttämättä kestä jos miljoonat Saksalaiset tökkäävät autonsa lataukseen kello 18 illalla... sinänsä huvittavaa, että kun halutaan kaikkien siirtyvän sähköautoihin ja sitten tajutaan että jos niin tehdään, niin tulee vähän ongelmia...Uskomatonta. Suunnittelevat että sähköautojen kotilatureissa pitää olla internet-yhteys jotta autojen lataus voidaan tarvittaessa estää kerralla kymmeniltä tuhansilta, ellei sadoilta tuhansilta lataajilta
No, minä yritän kulkea touhun edellä.. eilen tuli laskelmat katosta. Ei ne nyt tähän taloon tule, mutta siihen uuteen. Rakentaminen alkaa viimeistään -23 keväällä.. hirsi, maalämpö ja aurinkokennokatto. Paskat minä ilmastomuutoksesta mutta kun tämä -82 rakennettu öljylämmitteinen talo nyt ei ihan ole se mitä Minä haluan, vaikkakin on palvellut asuntona ihan hyvin vuosikymmenen, ja veikkaan ettei öljy ja sähkö nyt ainakaan kovasti halpene tulevaisuudessa.. vähän vain pitää saada pankkitilille katetta ennen aloitusta. Alkuperäinen tarkoitus oli ensi kevät, mutta se mökin osto nollasi saldon...
Tuollainen lafka toimittaisi katon..
Solar Roof | Tesla
Solar Roof korvaa nykyisen kattosi, herättää talosi säihkeellään eloon ja tuottaa kotiisi sähköä vuosikymmenien ajan.
www.tesla.com