Ilmatorjunta

Viime vuosinahan näitä on alkanut tulemaan ilmataisteluohjuksista modattuna.

-VL-MICA/NG
-SL/SLS IRIS-T
-NASAMS ja AIM-9X II (koeammuttu, en tiedä onko operatiivisessa käytössä)

Sitten vielä yhdistetyt tutka + IR hakuiset kuten esim. SM-2MR Block IIIB.
Totta, onhan noin tosiaan... Minulla oli jotenkin Mica:nkin kohdalla vaan RF-hakupää! Tyhmä. *prkl* NASAMSissa mielessä on vain se AMRAAM siellä.
 
WarZonella on tuore artikkeli tästä brittien dronetorjuntahankkeesta, niin pistetään tänne josko herättäisi keskustelua. Aikaisempi uutinen oli hautautunut ukrainan sodan opetuksien ketjuun. Älytähtäin joka kertoo mihin rk:lla pitää ampua että voi osua kuulostaa ihan mahdolliselta idealta noiden pienien dronejen torjuntaan, joskin ehkä kallis varustaa isot joukot noilla.

 
WarZonella on tuore artikkeli tästä brittien dronetorjuntahankkeesta, niin pistetään tänne josko herättäisi keskustelua. Aikaisempi uutinen oli hautautunut ukrainan sodan opetuksien ketjuun. Älytähtäin joka kertoo mihin rk:lla pitää ampua että voi osua kuulostaa ihan mahdolliselta idealta noiden pienien dronejen torjuntaan, joskin ehkä kallis varustaa isot joukot noilla.

ja itse tähtäinhän oli Israelista. Minusta joku kirjoitti nyt maaliskuun aikana jonnekin tälle foorumille että israelilaiset olisivat saaneet niillä hyviä tuloksia n. 100m asti pikkudroneja vastaan. Mutta en löytänyt sitä juttua nyt. Youtubesta hakemalla löytyy tietysti useita videoita joista tuon SMASH:in toiminta selviää.
 
Viimeksi muokattu:
ja itse tähtäinhän oli Israelista. Minusta joku kirjoitti nyt maaliskuun aikana jonnekin tälle foorumille että israelilaiset olisivat saaneet niillä hyviä tuloksia n. 100m asti pikkudroneja vastaan. Mutta en löytänyt sitä juttua nyt.
Missä on SENOP!! Nyt pitäisi painaa ulos tällainen ja nopeasti!! Viikonloppuna kaikki töihin ja kotiin pääsee kun on valmista.😊
 
Back
Top