Ilmatorjunta

Mahtaisikohan tuo kuva ilmestyä jossain vaiheessa nettiin... Kun en satu lukemaan lehden lukijoihin. Ja oletan, ettei tässä tarkoitettu Perussuomalainen-lehteä ;)
 
Mahtaisikohan tuo kuva ilmestyä jossain vaiheessa nettiin... Kun en satu lukemaan lehden lukijoihin. Ja oletan, ettei tässä tarkoitettu Perussuomalainen-lehteä ;)

Mahtaisi. Laatu taattua kamerakännykkää puoliltaöin.

2arrzc.jpg

Lähde: Panssari 1/2015


(linkki hieman suurempaan kuvaan..)
http://i60.tinypic.com/25zmtdw.jpg


Tuolta niitä lehtiä saa kysellä:
http://www.panssarikilta.fi/Lehti/
 
Samaisessa artikkelissa mainitaan lisäksi, että ITPSVJ:n rungon muodostaa kuusi vaunuryhmää, jotka mahdollistavat kaluston ympärivuorokautisen käytön.
Mitkä helvetin kuusi vaunuryhmää? Marksmaneja on Suomessa tasan 6 kpl. Siis kuusi vaunua. Joten...?
 
Mitkä helvetin kuusi vaunuryhmää? Marksmaneja on Suomessa tasan 6 kpl. Siis kuusi vaunua. Joten...?

Koska yleensä vaunujoukkueen muodostaa 3-4 vaunua, niin ryhmää vastaava määrä ajoneuvoja olisi kokonaista yksi vaunu. Eli jos puhutaan vaunuryhmästä, niin siinä vissiin puhutaan miehistöstä.
 
Mitkä helvetin kuusi vaunuryhmää? Marksmaneja on Suomessa tasan 6 kpl. Siis kuusi vaunua. Joten...?

Yksi vaunuryhmä on kaiketi sama kuin yhden vaunun miehistö? Kun joukkueella on kolme vaunua ja kuusi vaunuryhmää voivat miehistöt vuorotella ja kalusto on koko ajan käytössä.
 
Samaisessa artikkelissa mainitaan lisäksi, että ITPSVJ:n rungon muodostaa kuusi vaunuryhmää, jotka mahdollistavat kaluston ympärivuorokautisen käytön. Mitenköhän sitten noita vaunuja riittää molemmille MEKTSTOS?

Myöhästyin! Kahdessa vuorossa toimitaan, samoin kuin enenevässä määrin myös muissa asejärjestelmissä.

Ja miksi elektroniikka olisi mennyt uusiksi? Leopardin alusta on nimenomaan samalta aikakaudelta/ilmansuunnalta kuin Marksman -> alunperinkin ongelmia taisi tuottaa itäalustan "itämainen" virransyöttö tms...

Vanhassa Marksmanissa ainoa piuha rungosta torniin oli sisäpuhelinpiuha ajajalle!
 
Mistä se torni sitten virrat ottaa?
Sitkeässä on olleet +10v. ne virransyöttö ongelmien huhut jos kaikki tarvittava on saatu apukoneen kautta...

Tornin pohjilla on oma akusto, jota voimakone lataa. Virtaa oli mahdollista saada myös alustan akuista, mutta niissä ei juissi riittänyt kovinkaan pitkään tornin tarpeisiin, vaikka vaunun moottori olisikin käynnissä ja lataisi niitä.

Erittäin hyvä uutinen Leopardin valjastaminen Marsun alustaksi. Vanha T-55 olikin alitehoinen ja ennen kaikkea surkea jousitukseltaan. Luulin jo että Marsut on matkalla Stenan pataan, hienoa että niille vielä löytyy käyttöä. Järjestelmä on huonosta maineestaan huolimatta yksi parhaista it-psv:sta maailmassa, ja todella vaarallinen vastus hekoille ja UAV:lle.
 
Järjestelmä on huonosta maineestaan huolimatta yksi parhaista it-psv:sta maailmassa, ja todella vaarallinen vastus hekoille ja UAV:lle.

Itse korvaisin tuossa UAV:n lekolla, en nimittäin olisi ihan varma siitä, että riittääkö tarkkuus pienemmille lennokeille ja isommat voivat kai lentää korkeammalla, joskaan en tiedä näkeekö ne sieltä tarpeeksi hyvin. Mutta nykyisellään marsu on varmasti tarkimpia ja parhaimpia varusteita mitä meillä on lennokkienkin torjuntaan.
 
Sitten ei taida enää jäädä montaa T-55 alustaista vaunua palvelukseen. Muutama hinaus- ja siltavaunu? Ne varmaan kannattaisi korvata melko nopsaan, niin päästäisiin luopumaan kokonaisesta huoltojärjestelmästä.
 
Sitten ei taida enää jäädä montaa T-55 alustaista vaunua palvelukseen. Muutama hinaus- ja siltavaunu? Ne varmaan kannattaisi korvata melko nopsaan, niin päästäisiin luopumaan kokonaisesta huoltojärjestelmästä.

Yhteensä jokusen kymmentä (nopeasti laskettuna karkeasti n. 50) T-55 pohjautuvaa vaunua (valitettavasti) on, eli vähän enemmän kuin muutama. Kaikki nuo tulisi korvata Leo2-alustaisilla, ja varmaan korvataankin jos rahaa on.
 
Yhteensä jokusen kymmentä (nopeasti laskettuna karkeasti n. 50) T-55 pohjautuvaa vaunua (valitettavasti) on, eli vähän enemmän kuin muutama. Kaikki nuo tulisi korvata Leo2-alustaisilla, ja varmaan korvataankin jos rahaa on.

Hinurivaunuja näyttää olevan yllättävän paljon. Oliko MEKTSTOS ja MOOTTSTOS yhteensä 26kpl ja ilmeisesti vekaranjärvellä vielä lisää. 55-alustoja on tosiaan Marsujen ja jyrävaunujen poistuttua vielä ainakin tuo 50. Voi olla jopa 60kpl. Rahat on loppuneet moneen kertaan ennen kuin nuo on korvattu.
 
Hinurivaunuja näyttää olevan yllättävän paljon. Oliko MEKTSTOS ja MOOTTSTOS yhteensä 26kpl ja ilmeisesti vekaranjärvellä vielä lisää. 55-alustoja on tosiaan Marsujen ja jyrävaunujen poistuttua vielä ainakin tuo 50. Voi olla jopa 60kpl. Rahat on loppuneet moneen kertaan ennen kuin nuo on korvattu.

Tai jätetty korvaamatta.
 
Hinurivaunuja näyttää olevan yllättävän paljon. Oliko MEKTSTOS ja MOOTTSTOS yhteensä 26kpl ja ilmeisesti vekaranjärvellä vielä lisää. 55-alustoja on tosiaan Marsujen ja jyrävaunujen poistuttua vielä ainakin tuo 50. Voi olla jopa 60kpl. Rahat on loppuneet moneen kertaan ennen kuin nuo on korvattu.

Juu hinureita on MEKTSTOS/MTTSTOS lisäksi KARJPR kokoonpanoissa.
 
Sitä varmaankin tukisi se että leo2 on raskaampi kuin se t55 alusta ja saattaa olla hienoinen ongelma hinata raskaampia vaunuja, kevyemmillä... Vähän sama kuin maasturilla hinaisi kuorma-autoa.
 
Eihän se mikään ongelma ole 1:1:kään kun vanhoja A4 alustoja jää yli vaikka kuinka. Se on sitten asia erikseen miten noita on vara varustella...

Paljonkohan sille tulisi hintalappua, viedä Leo2a4 runkoja modaukseen Eurooppaan? Vaihtoehtoina Euroopassa lähinnä kait Büffel ja Wisent 2. Tai paljon tulisi hintalappua jos antaisi homman vaikka Patrialle (liikaa??)? Tietysti riippuu siitä varustelusta...

Suomi lienee muuten about ainoa maa Länsi-Euroopassa jossa hinureita ei kuulu orgaanisesti PSVK:n ja PSJK:n kokoonpanoon. Tuohon olisi hyvä saada muutos, kuten tällä foorumilla minua viisammatkin ovat sanoneet.
 
Yhteensä jokusen kymmentä (nopeasti laskettuna karkeasti n. 50) T-55 pohjautuvaa vaunua (valitettavasti) on, eli vähän enemmän kuin muutama. Kaikki nuo tulisi korvata Leo2-alustaisilla, ja varmaan korvataankin jos rahaa on.

Hinurivaunuja näyttää olevan yllättävän paljon. Oliko MEKTSTOS ja MOOTTSTOS yhteensä 26kpl ja ilmeisesti vekaranjärvellä vielä lisää. 55-alustoja on tosiaan Marsujen ja jyrävaunujen poistuttua vielä ainakin tuo 50. Voi olla jopa 60kpl. Rahat on loppuneet moneen kertaan ennen kuin nuo on korvattu.

Ai niitä olikin noin paljon? :eek: Sitten niiden korvaamiseen mennee aikaa. Taitaa hinurit ja marsunkärryt joutaa varaosiksi...
 
Back
Top