Tykimies
Kapteeni
Paljonkohan sille tulisi hintalappua, viedä Leo2a4 runkoja modaukseen Eurooppaan?
Miksi pitäisi, kun meillä on niitä runkoja omasta takaa ja osaamista varmasti löytyy? Ei se rahtikaan ilmaista ole.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Paljonkohan sille tulisi hintalappua, viedä Leo2a4 runkoja modaukseen Eurooppaan?
Ikävä kyllä Suomalainen 2R joka sisältää juurikin tornin poiston/kattamisen ja puskulevyn/laitteiston keulaan taisi maksaa aika rapsakasti... Se on selvä että Buffel tyylinen muutos nostureineen tms. varustuksella Euroopassa maksaisi vielä kahta hurjemmin!Miksi pitäisi, kun meillä on niitä runkoja omasta takaa ja osaamista varmasti löytyy? Ei se rahtikaan ilmaista ole.
Mikä on sitten hintaero tuollaisella muokkauksella verrattuna uuden ostamiseen Sisulta pyörien päällä?
Ikävä kyllä Suomalainen 2R joka sisältää juurikin tornin poiston/kattamisen ja puskulevyn/laitteiston keulaan taisi maksaa aika rapsakasti... Se on selvä että Buffel tyylinen muutos nostureineen tms. varustuksella Euroopassa maksaisi vielä kahta hurjemmin!
Menee tietysti spekuloinnin puolelle kun ei tiedä miten hinnat jakautui silta- / raivausversioiden / silta-autojen kesken, mutta 10+10+10kpl piti alun perin kustantaa 70mlj.Eur! Eli yli 2milj./kpl!
Että olisiko kannattavampaa jättää ylimääräisiä A4:sia sellaisenaan huoltokomp. ja niillä sitten hinailla mitä hinaillaan, pahemmin juuttuneet jääköön ja korvaava vaunu samasta osoitteesta tilalle
ps. tarkemmin ajateltuna ei pöllömpi idea, A4 pari huoltokomppaniassa kykenisi itse suojaamaankin evakointi operaation + toimisi tosiaan jonkunlaisena pienenä hätävarana takaportaassa.
En oikein ymmärtänyt miksi raivausvaunuistakaan piti se torni väkisin saada pois...
Kävikö vielä niin että hinta pysyi mutta määrät jäivät tuotakin pienemmiksi? Muistan jostain luvut 6+6+9
Ikävä kyllä Suomalainen 2R joka sisältää juurikin tornin poiston/kattamisen ja puskulevyn/laitteiston keulaan taisi maksaa aika rapsakasti... Se on selvä että Buffel tyylinen muutos nostureineen tms. varustuksella Euroopassa maksaisi vielä kahta hurjemmin!
Menee tietysti spekuloinnin puolelle kun ei tiedä miten hinnat jakautui silta- / raivausversioiden / silta-autojen kesken, mutta 10+10+10kpl piti alun perin kustantaa 70mlj.Eur! Eli yli 2milj./kpl!
Että olisiko kannattavampaa jättää ylimääräisiä A4:sia sellaisenaan huoltokomp. ja niillä sitten hinailla mitä hinaillaan, pahemmin juuttuneet jääköön ja korvaava vaunu samasta osoitteesta tilalle
ps. tarkemmin ajateltuna ei pöllömpi idea, A4 pari huoltokomppaniassa kykenisi itse suojaamaankin evakointi operaation + toimisi tosiaan jonkunlaisena pienenä hätävarana takaportaassa.
En oikein ymmärtänyt miksi raivausvaunuistakaan piti se torni väkisin saada pois...
Niin siis lisäkommenttina noista marsuista, että mitenkäs monta Tunguskaa ryssillä olikaan prikaatissa? Muistaisin jostain, että 12 kpl. Vaikka siis oletuksena on, että ovat ilmaylivoimaisia ja nuo ovat vain hätävarana. Jos meillä meinataan edes jotenkin pelata samalla tasolla, niin marsujakin pitäisi olla vähintään tuo 12 per prikaati (paskempi kantama kuin Tunguskalla), eli siis pelkästään kolmelle valmiusprikaatille + kahdelle mektstos:lle yhteensä 48 kpl. Nyt niitä on 6 kpl, eli vain paraatikalusto, ei muuta. Surkeaa on. Pari per pataljoona ja muutama reserviin per prikaati, siinä olisi munaa.
Olisivat heivanneet nuo marsut helvettiin tai antaneet vaikka sinne pohjoiseen valmiusprikaatiin sitten leluiksi. Sitten oikeille joukoille vaikka DRACOja Leo2-alustalla muutamakymmenen kappaletta. Siinä olisi sitten ilmatorjuntaa. Nyt ei ole kuin pelleilyä ja paraatikalustoa.
Iso helpotus moneen kalusto jumiin on räjäyttää valmiusprikaatit atomeiksi ja siirtyä kokoamaan taisteluosastoja aina räätälöimällä ne tehtävän mukaisesti.
On järjetön tilanne että meillä on nyt kolme pyhää joihin ei saa koskea kun kaikki muu on rakennettu uudestaan.
Onhan tuo aika vähän. 6kpl ja sillä pitäisi koko maata sitten puolustaa Se jännä että puheet ja kalusto ei ainakaan kohtaa millään muotoa.Niin siis lisäkommenttina noista marsuista, että mitenkäs monta Tunguskaa ryssillä olikaan prikaatissa? Muistaisin jostain, että 12 kpl. Vaikka siis oletuksena on, että ovat ilmaylivoimaisia ja nuo ovat vain hätävarana. Jos meillä meinataan edes jotenkin pelata samalla tasolla, niin marsujakin pitäisi olla vähintään tuo 12 per prikaati (paskempi kantama kuin Tunguskalla), eli siis pelkästään kolmelle valmiusprikaatille + kahdelle mektstos:lle yhteensä 48 kpl. Nyt niitä on 6 kpl, eli vain paraatikalusto, ei muuta. Surkeaa on. Pari per pataljoona ja muutama reserviin per prikaati, siinä olisi munaa.
Olisivat heivanneet nuo marsut helvettiin tai antaneet vaikka sinne pohjoiseen valmiusprikaatiin sitten leluiksi. Sitten oikeille joukoille vaikka DRACOja Leo2-alustalla muutamakymmenen kappaletta. Siinä olisi sitten ilmatorjuntaa. Nyt ei ole kuin pelleilyä ja paraatikalustoa.
Meillä ei taida itse asiassa olla yhtään oikeaa mekanisoitua prikaatia? Nuo voitaisiin kaikki varmaankin laskea moottoroiduiksi. CV90 hankinta oli hyvä mutta jäi vajaaksi ja muilla, no muilla on sitten pelkkiä pyörä ajoneuvoja.Kieltämättä tuossa on aika hyvä pointti. Nuo valmiusprikaatit ole edes kaikki rakennettu samalle tasolle. Kun ne edes kaikki olisi rakennettu mekanisoiduiksi prikaateiksi, eikä osa teka moottorisoiduiksi...
Meillä ei taida itse asiassa olla yhtään oikeaa mekanisoitua prikaatia? Nuo voitaisiin kaikki varmaankin laskea moottoroiduiksi. CV90 hankinta oli hyvä mutta jäi vajaaksi ja muilla, no muilla on sitten pelkkiä pyörä ajoneuvoja.
IT:ssä ontuu kaikilla. ITO05 löytyy ja nyt marksmani sitten jostain mutta siihen se sitten jääkin. Olkapääohjukset alkavat menettää merkitystään kuitenkin. kevyt infrapuna ohjus... Ammuspuolella ei sitten olekkaan mitään muuta kuin nuo marksmanit joita saisi olla kymmenkertainen määrä.
Saattaa olla, Järkevämpää ainakin olisi kuin laittaa suoraan jonnekin noista kolmesta prikaatista. Tuolta niitä voidaan tarpeenvaatiessa siirrellä sinne minne tarvitaan. Pelkään vaan että kun niitä on tuo kuusi kappaletta niin niitä hajautetaan liikaakin.Arvelin ylentää sen yhden mekanisoiduksi, kun sille kerta on varattu panssarivaunuja.
Mutta tuossa se pointti tulikin sinun kommentissa, nuo prikaatit ovat vajaita ja olisi varmaan parasta hajottaa ne palasiksi ja yhdistellä niitä muiden osastojen kanssa sitten tarvittaessa, jotta saadaan sille käytön alla olevalle joukolle tarpeeksi IT:tä ja muita tukijoukkoja.
Itseasiassa, meneekö marsut tuonne? Olin näkevinäni, että ne menisi mekaanisten taisteluosastojen esikuntakomppaniaan.
Kieltämättä tuossa on aika hyvä pointti. Nuo valmiusprikaatit ole edes kaikki rakennettu samalle tasolle. Kun ne edes kaikki olisi rakennettu mekanisoiduiksi prikaateiksi, eikä osa teka moottorisoiduiksi...
Meillä ei taida itse asiassa olla yhtään oikeaa mekanisoitua prikaatia? Nuo voitaisiin kaikki varmaankin laskea moottoroiduiksi. CV90 hankinta oli hyvä mutta jäi vajaaksi ja muilla, no muilla on sitten pelkkiä pyörä ajoneuvoja.
IT:ssä ontuu kaikilla. ITO05 löytyy ja nyt marksmani sitten jostain mutta siihen se sitten jääkin. Olkapääohjukset alkavat menettää merkitystään kuitenkin. kevyt infrapuna ohjus... Ammuspuolella ei sitten olekkaan mitään muuta kuin nuo marksmanit joita saisi olla kymmenkertainen määrä.
Tykistössä pitäisi siirtyä 12 putkiseen patteristoon jolloin saadaan lisää joustavuutta.
Sitä mietin, että tärkeämpää olisi saada se patteristo hajautettua asianmukaisesti, sen jälkeen luulisi, että montako putkea patteristossa on, olisi aika irrelevanttia.