IPad hyytyy

hadoop

Kapteeni
Pari viime päivää on ollut sellaista vaivaa että palsta jökittää ipadin ihan totaalisesti. Sivun lataantuminen jää kesken ja siihen jää ja saa odotella että edes back-napilla tapahtuu mitään. Sama safarilla ja chromella eikä uudelleen käynnistys auta. Pääasiassa ukraina-ketjussa harmittanut, mutta näemmä esim tykistö-ketjun viimeinen sivu hyytyy. Johtuukoha jostain ketjuun upotetuista esim twitter-linkeistä?

Tekeekö muilla samaa?
 
Viimeksi muokattu:
Pari viime päivää on ollut sellaista vaivaa että palsta jökittää ipadin ihan totaalisesti. Sivun lataantuminen jää kesken ja siihen jää ja saa odotella että edes back-napilla tapahtuu mitään. Sama safarilla ja chromella eikä uudelleen käynnistys auta. Pääasiassa ukraina-ketjussa harmittanut, mutta näemmä esim tykistö-ketjun viimeinen sivu hyytyy. Johtuukoha jostain ketjuun upotetuista esim twitter-linkeistä?

Tekeekö muilla samaa?
Tekee (iOS12.5.5). Uudemmalla iPhonella ei jumita (iOS15.5.) vaikka siinä on vähän isompi palomuuri. Läppäreilläni en ole kokeillut (Windows ja Mac). Samaten joidenkin mainosten poistoklikkaus ei onnistu.

Upotetuista linkeistä se johtuu. Ipad jää ilmeisesti jumiin kysymään onko linkit turvallisia. Pitäisi varmaan olla kaikki someapp-viidakko koneella ja niissäkin asetukset oikein (luvat myönnetty). Apple on näissä vähän tarkempi.
 
Viimeksi muokattu:
Samsungin puhelimella ja Windows läppärillä ei ole ollut mitään näistä täällä luetuista ongelmista. Joten palstan piikkiin tämä tuskin menee. Kaikki upotukset näkyvät ja latautuvat yhtä nopeasti kuin muutkin viestit. Itsellä tosin 5g netti jonka nopeudessa ei ole juuri valittamista.
 
Joten palstan piikkiin tämä tuskin menee.
Ipadistä se johtuu. Vanhoihin ei saa enää viimeisimpiä järjestelmäpäivityksiä. Ongelmia on tosin melko vähän vielä. Jotkut videot ei aukea (MTV3), joitain pikku jumituksia harvoin ja sitten tämän palstan jotkin linkki-upotukset.

Applen uudemmat puhelimet ja läppäri toimii ja varmaan toimisi uudemmissa iPadeissäkin (iOS15.5).
 
Tekee (iOS12.5.5). Uudemmalla iPhonella ei jumita (iOS15.5.) vaikka siinä on vähän isompi palomuuri. Läppäreilläni en ole kokeillut (Windows ja Mac). Samaten joidenkin mainosten poistoklikkaus ei onnistu.

Upotetuista linkeistä se johtuu. Ipad jää ilmeisesti jumiin kysymään onko linkit turvallisia. Pitäisi varmaan olla kaikki someapp-viidakko koneella ja niissäkin asetukset oikein (luvat myönnetty). Apple on näissä vähän tarkempi.
Mulla iOS 15.5 ja muutenkin viimeisimmät päivitykset. Ja tämä tökkiminen alkoi eilen tai toissapäivänä. No ehkä korjaantuu aikanaan, foorumin käyttö on nyt vain aika mahdotonta.
 
Safari/Chrome/Mac:llä on tosiaan ongelmaa, johtuu joko twitteristä tai safari/mac -kombosta. Minä en voi vaikuttaa asiaan muuten kuin poistamalla käytöstä twitter upotukset ja se ei ole hyvä ratkaisu.

Odotetaan hetkonen josko saisivat korjattua tilanteen. SIllä välin, käyttäkää jotain muuta selainta, muuta en oikein osaa neuvoa.
 
Ipadistä se johtuu. Vanhoihin ei saa enää viimeisimpiä järjestelmäpäivityksiä. Ongelmia on tosin melko vähän vielä. Jotkut videot ei aukea (MTV3), joitain pikku jumituksia harvoin ja sitten tämän palstan jotkin linkki-upotukset.

Applen uudemmat puhelimet ja läppäri toimii ja varmaan toimisi uudemmissa iPadeissäkin (iOS15.5).
Sama ongelma/ajatus itsellä. Harmi sinänsä kun itsellä ipad (-14) ja macbook (-13) jotka toimii muutoin ok, mutta päivitykset... Sinänsä antaneet rahalle vastinetta kun vertaa vertaa pc/android samalta iältä.
 
Ipadistä se johtuu. Vanhoihin ei saa enää viimeisimpiä järjestelmäpäivityksiä. Ongelmia on tosin melko vähän vielä. Jotkut videot ei aukea (MTV3), joitain pikku jumituksia harvoin ja sitten tämän palstan jotkin linkki-upotukset.

Applen uudemmat puhelimet ja läppäri toimii ja varmaan toimisi uudemmissa iPadeissäkin (iOS15.5).
Uusin iPhone ja viimeisin päivitys ja ei pelaa.
 
Uusin iPhone ja viimeisin päivitys ja ei pelaa.
No jopas. Iphone kun lähtökohtaisesti tarvitsee luvan selaimen ulkopuolisiin upotuksiin. Mulla toimii joten asetuksissa tai jossain puhelimen palomuureissa voi olla eroa. Päivityksen korjaussarjoja odotellassa vaihda selainta. Vähän kestää jos Safariin on tottunut mutta kyllä vaikka opera yhtä hyvä on - ainakin tällä hetkellä.
 
No jopas. Iphone kun lähtökohtaisesti tarvitsee luvan selaimen ulkopuolisiin upotuksiin. Mulla toimii joten asetuksissa tai jossain puhelimen palomuureissa voi olla eroa. Päivityksen korjaussarjoja odotellassa vaihda selainta. Vähän kestää jos Safariin on tottunut mutta kyllä vaikka opera yhtä hyvä on - ainakin tällä hetkellä.
Saako sen iPhoneen? Olen kaikkea muuta kuin tekniikan asiantuntija.
 
Eri käyttiksillä ja niiden versioilla on vaihteleva setti koodekkeja eri tavoin pakatuille videotiedostoille. Yleisestä H.264 standardistakin on eri versioita ja vastaanottopään pitäisi osata käsitellä ne oikein.
No niinhän asia ei aina ole ja helpoin tapa on kokeilla, millä selaimella homma pelaa.

Vaikeampi tapa on se, että asentelee uusia koodekkeja ja disabloi toisia. Yhdenlaista harrastamista. Kuten se, että tähän mun Red Hatiin piti kääntää se H.264 sorsasta.
Sitten, kun sovellus käyttää väärää koodekkia, voi homma kuitenkin toimia, mutta hitaasti; kone kuumenee ja puhaltimet huutavat.
 
Saako sen iPhoneen? Olen kaikkea muuta kuin tekniikan asiantuntija.
Tarvitsee luvan - tällä tarkoitin, että esim puhelimessasi on upotettavan median appi sekä siinä esim väkivaltaisen materiaalin esto poissa. Takaako se toimivuuden - en tiedä. Päivityksiä taas tulee automaattisesti jos ja kun tulee. Ja päivitysten jälkeen joskus nuo asetuksetkin muuttuu.

Palomuureista iPhonessa tai iPadissä en itse tiedä - mulla ne on työnantajan puolesta ja osa softasta on niiden ulkopuolella applen omien virusscannereiden tmv takana.

Apumekaanikko tuossa edellä jo enemmän tietääkin mutta kokeile opera ja crome nyt alkuun. Kaikilla selaimille on omat puolensa mutta Safarilla nyt selvästi hieman pulmia näiden kanssa. Apple on kyllä kovasti lisännyt eväste- ja muun seurannan valinnaista kiertoa, vpn:ää ja muita kynnyksiä joten onko vähän karannut näpeistä.
 
Otin puhelimeen jonkun DuckDuckGo selaimen. Näyttää toimivan normaalisti. Eli jos olet IOS käyttäjä ja safari tökkii foorumilla, niin lataa tämä ankka selain.
 
Otin puhelimeen jonkun DuckDuckGo selaimen. Näyttää toimivan normaalisti. Eli jos olet IOS käyttäjä ja safari tökkii foorumilla, niin lataa tämä ankka selain.
Joskus muinoin käytin, mutta en tykännyt. Varmasti eri ankka jo nyt. Mutta opera on kokolailla hyvä omaan makuuni kun en tuota tietosuojaa sen enempää kaipaa - joskin sevsaisi hakea puhelimen safarista kirjainmerkit. Ehkä läppärin kautta saisi mutten jaksa leikkiä.
 
Back
Top