Isoveli Valvoo ja muutkin..

Touhottaja kirjoitti:
Minä jättäisin känykkäni vaan viereiseen huoneeseen...

Jossa siihen pääsee käsiksi kuka tahansa sun tietämättäs. Vieraan yrityksen tiloissa tai jossain konferenssikeskuksessa, ravintolassa tms voi jopa olettaa suurella todennäköisyydellä, ettei tartte itse poimia sitä kännykkää mukaansa pois lähteissä vaan voi kulkea kaupan kautta hakemaan uuden. Noi johtajat kun ei neuvottele pelkästään omassa työhuoneessaan.

Harva hyshys-homma suoritetaan lopulta missään valvotussa tilassa jossa uskaltaa jättää tavaroitaan mihinkään. Sim-kortin vaihtaminenkaan ei itse asiassa riitä, koska puhelinta voidaan jäljittää puhelintunnisteen perusteella vaikka kortti olisi vaihdettukin. Määrätyissä tahoissa on yksinkertaistt halvat peruspuhelimet todella suosittuja. Niihin kun ei edes saa juuri muita tietoja tallennettua kuin puhelinnumeroita (tai muita tietoja koodattuna puhelinnumeroiksi) ja ne on halpa hävittää ja vaihtaa. Joissain suurissa kv kokouksissa jopa järjestetään heti maahantulon jälkeen puhelinparkki ja osanottajille, varmistettu lainapuhelin, jottei puhelinta paikallistamalla saada sijainteja ja aikatauluja selville. Tämän mittaluokan toimenpiteisiin ryhdytään tietysti vain silloin kun oletettavalla uhkatekijällä on kapasitettia, johon pitää varautua. Päätelkää itse millaisia tapahtumia tarkoitan.
 
hessukessu kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta kännykkä voi silti tallentaa keskusteluita, vaikka onkin peltipurkissa. Sitten se vaan odottaa, että pääsee takaisin verkkoon ja lähettää vasta sitten nauhoittamansa eteenpäin.

Edellyttäen että mikrofoni on aktivoitu ennen peltipurkkiin laittamista. Pieni paristolla toimva lelun sähkömoottori , jossa jonkun näköinen potkuri tai vibraattori käyntiin ja viritys lasketaan rypistetyn sellofaanin päälle samassa laatikossa puhelimen kanssa, niin on sama vaikka olis pahvia se laatikko. Aika guru on joka siitä nauhoituksesta ottaa jotain selvää. Etenkin jos vielä saa moottorin käyntiin epäsäännöllisiä vaihteluita.

Tietenkin saman asian ajaa laittamalla sen purkkiin, jossa jonkinasteinen äänieriste ja sisään pienen laitteen, vaikka mp3 ja pieni kaiutin, joka soittaa sopivan väristä kohinaa (suosittelen kokeilemaan ruskeaa niin voi salakuuntelija siirtää kuuntelupisteensä vessaan) tai jopa niiden mixauksia.
 
pstsika kirjoitti:
Virta pois, akku irti ja sim-kortti pois paikaltaan. Helppoa kuin lapsen hakkaaminen. Ja hyshys-kokouksissa leffojen perusteella menetellään juuri noin.

Siinä mikrofonissa ja tallentimessa voi olla oma virtalähteensä ja lähettää tallenteen eteenpäin kun puhelin taas on toiminta kunnossa.
 
Ei se ihan sattumaa ole, että kännykät ja toistoasennossa pyörivä mankka viihtyvät todella hyvin yhdessä. Ennen vanhaan oven pielessä korvakuuntelua vastaan, ja näin se ajaa asiaansa nykyäänkin.

Sitten turvatummat tilat ovat asia erikseen. Silloin asia on sivistyneemmin järjestetty.
 
Back
Top