Leaderwolf
Respected Leader
Yhden huomion tein Kuopion paraatista.. Missä oli Porin prikaati&Tykistöprikaati?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eipä siellä ollut PSPR:kaan (pl. Jääkärilipun kunniavartio joka osallistuu aina)Yhden huomion tein Kuopion paraatista.. Missä oli Porin prikaati&Tykistöprikaati?
Siksi sen laitoinkin "&" liitteenä Porin perään, tiedän kyllä että meidät on alistettu niiden alle, vain muistot itsenäisestä taistelukentän kuninkaasta jäi Mutta maa on itsenäinen, sitä puolustetaan, oli joukko-osaston nimi mikä tahansa, ja se on ainoa millä on väliä.
PS. TYKPR lakkautettiin melkein 3v sitten...
Suuria paraatejahan ei enää järjestetä; viimeinen taisi olla 1998. Mä lasken sellaiseksi yli 2000 sotilasta ja enemmän kun 200 ajoneuvoa. Nämä pidettiin PV:n tasavuosijuhlapäivinä Hämeenlinnassa. Valtion tasavuosia juhlittiin sitten näkyvästi mutta vähän pienemmin voimin Helsingissä edellisenä vuonna.Paraateissa on alue jako: Länsi-suomesta ei ajateta itään tai pohjoisesta etelään paraateihin. Pl. suuret pääparaatit jotka järjestetään aina tasakymmenvuosina ja aina Helsingissä (mm. tänä kesänä).
Katselin paraatia YLE Areenalta tasan siihen asti, kunnes juontaja alkoi sekoilemaan Patria Amos rakentinheittimen kanssa... Todella ammattitaidotonta YLE!
Hyvää ja loistavaa satavuotispäivää kaikille. Olkaa tosi itsenäisiä.
alkoihan se ilotulitus tosiaan klo 17:00... Brahenpuistossa Kuopionlahden rannalla. Ei muuten edes näkynyt torille koko homma.
Kuopion keskustassa järjestetään juhlailotulitus itsenäisyyspäivänä 6. joulukuuta kello 17.
Ilotulituksen on tarkoitus näkyä Kuopion torille.
Harmi vaan kun ei ollut tiedotettu kunnolla (mielestäni) tuota ilotulitukset sijaintia.En ihmettele, kun katsoo google street view;llä näkymiä torilta kohti Brahenpuistoa niin välissä liikaa korkeita rakennuksia.
Mutta tarkoitus oli:
https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Juhlailotulitus-juhlistaa-itsenäisyyspäivää-Kuopion-keskustassa/1075656
Putinin viestin pääsisältö tuli esiin. Hän käytti sanamuotoa "- - maanne viettää valtiollisen itsenäisyyden julistamisen satavuotisjuhlaa". Ei maininnut itsenäisyyttä lainkaan.
Tämä on diplomatian kielellä niin jyrkkä kannanotto kuin olla ja voi. Ei ihme, ettei sitä haluttu nostaa esiin medioissa.
Katsoin youtubesta paraativideoita, ja olen näköjään päässyt Sami Siivolan videolle, joka on kuvattu vastakkaiselta puolelta katua.Itse olin kuvaamassa veroviraston vieressä.
.