Juhannus 15

Täälläkin nautittu kaikesta mitä kuuluu juhannukseen: ihanasta luonnosta, meresta, saunasta, kieloista ja muista kukista, kokosta (ilma silloin parani kun tilauksesta) ja hyvästä ruoasta. Rakastuin ravintolan uunivihanneksiin J.Oliverin tapaan. Kokki osasi hommansa. Possu oli myös maittava ja mansikkakakku. Kaikki lämpimät ruoat olivat kermaista ja taitavasti maustettuja. Alkuruoat mm. kalapöytä menetteli, mutta aamulla tarjottu pitkään haudettu ohrapuuro maidossa mansikkahillon kanssa oli fantastinen. Meri oli koko päivän ihanassa usvassa ja niin kaunis iltäpäivän auringossa, että henkeä salpasi. Saunan löylyt kruunasi nautintoa, ainoa mitä puuttui - vihta ja uinikelpoinen merivesi, mutta..kaikkea ei voi saada :)

Seurasin paljon lintuja ja pesintä. Isossa linnupöntössä oli kuulemma koskelo hautamassa munia, uskalsin tulla hiukan lähelle ja kurkkasin, se näytti sieltä nokkansa minulle joka oli ihmeellinen, ihan kun siinä olivat silmät. Ja mitä tärkeintä - ei YHTÄÄN HYTTYSTÄ. Sadekaan ei haittanut, koska luonto ja meri ovat kauniit kaikissa sääolosuhteissa :)
 
jahas ... Juissi on ohi ... hengissä ollaan ... ehkä join, ehkä en ... rapula alkaa hellittää ... Tequila tislataan Helvetissä ... Kämppäri on paras rillimakkara ... pönttötuore savustettu lohi on parhautta ... nauru pidentää ikää ... live-pokeria on hienoa pelata. Tästä kohti Joulua. :D

:)
 
Mitäs arvon herroilla ja rouvilla on mielessä tuohon keskikesän jaloon juhlaan, onko henkinen valmistautuminen jo aloitettu? Itse lähdetään emännän kanssa Virolahdelle kaverin mökillä. Kalastelua, saunomista ja armotonta kaljan kiskomista 48 h putkeen. Jeajea ;)
 
Mitäs arvon herroilla ja rouvilla on mielessä tuohon keskikesän jaloon juhlaan, onko henkinen valmistautuminen jo aloitettu? Itse lähdetään emännän kanssa Virolahdelle kaverin mökillä. Kalastelua, saunomista ja armotonta kaljan kiskomista 48 h putkeen. Jeajea ;)

Kuulostaa kovin juhannuksen vietoiselta suunnitelmalta :p


...Kotona perheen kanssa. Tehdään hyvää riistapitoista ruokaa ja grillataan lihaa sekä makkaraa ja juodaan alkoholipitoisia juomia kohtuudella sekä saunotaan :cool:
 
Nauvon saaressa torstaista lähtien.
Hyvää ruokaa valmiissa pöydässä.
Barbecue ribsejä, sisäfile pihvejä, uusia perunoita lähimaatilalta, tuoretta savustettua lohta ala Börjes Fisk Nagu, punaviiniä,Saunomista ja kalastusta.
Juhannuspäivänä veneellä Nauvon keskustaan pizzalle.
Kaksi chihuahua koiraa saa vapaasti mennä juosten maastossa. Vaarana ainoastaan merikotkat sekä punkit. Poika 2.5v saa kölliä ammeessa ulkona jos lämmintä.
 
Hyvää ja rauhallista Juhannusta kaikille toivottaen :p

juhannustaika – Kopio.jpg

http://blogit.iltalehti.fi/juha-vuorinen/2016/06/23/seksuaalinen-etikettivirhe/
Seksuaalinen etikettivirhe
23 Jun 2016
Kirjoittanut Juha Vuorinen

Hyvin sillä kuitenkin pyyhkii.

Minulla on kahdenlaisia juhannusmuistoja. Ne jotka liplattavat sydämessäni kaikkein lämpimimmin, juontuvat sekä omasta että lasteni lapsuudesta.

Vietin lähes kaikki lapsuuteni kesät tätini maatilalla, jossa kävimme aina läpi samat tutut juhannusrituaalit. Aattona talo jynssättiin lattiasta kattoon, lattialle levitettiin puhtaat räsymatot, pirtin rappusten pieliin käytiin katkomassa metsästä juhannuskoivut, sidottiin vihdat, paistettiin kiukaalla C-luokan läskijauhomakkaraa, jonka nokimustaksi kärventyneeseen nokkaan pursotettiin Jalostajan aitoa Turun sinappia, ja sen jälkeen vuoltiin peukaloon syvä viiltohaava peltisellä Jaffa-pullon korkilla. Tuolloin vasta haaveiltiin kruunukorkista ja kunnollisesta pullonavaajasta.

Viime vuosina ei ole enää veri lentänyt, kun olen lasteni kanssa repinyt auki limutölkkejä ja popsinut juhannussaunan jälkeen höyrytettyjä A-luokan nakkeja, joihin ei ole lisätty natriumglutamaattia, soijaa, gluteenia eikä laktoosia. Kyytiä minikyrsille on antanut Unileverin Puolassa valmistettu Turun sinappi, joka nykyään taitaa olla taas umpiturkulainen tuote. Jos nämä erilaiset juhannukset pitäisi panna paremmuusjärjestykseen, niin omien lasten kanssa vietetyt vievät sittenkin voiton. Syy ei ole siinä, että meillä on käytössä sisävessa, eikä siinäkään, että nuuka tätini säästi vessapaperikuluissa ja opetti minulle köyhänmiehen kannikankairaamisen taidon. Kun tarpeeksi kauan malttaa pehmittää sanomalehtipaperia käsiensä välissä, sillä voi pyyhkiä pyrstönsä. Voin siis sanoa olevani etuoikeutettu, kun olen 10-vuotiaana saanut putsata pienen pojanpyllyni tuoreen ulkoministeri Paavo Väyrysen naamaan.

Ne toisenlaiset juhannukset liittyvät työhön ja runsaaseen alkoholinkäyttöön. Toisin kuin voisi kuvitella, ei omaani vaan asiakkaiden. Yksi ikimuistoisimmista hetkistä tallentui mieleeni helsinkiläisessä diskossa, joka oli juhannusaattona topattu täyteen parikymppisiä Stadiin jääneitä juhlijoita. Se oli luultavasti kesän kuumin päivä, joten koko kapakka haisi kuin lätkäkassi, kun junnut bailasivat hiki humaltuvassa päässä. Metelin takia ydinkeskustassa sijaitsevassa kiinteistössä ei voinut aukoa ikkunoita, joten poistuin hetkeksi vilvoittelemaan ravintolan kaljavarastoon. Joku muukin oli alkanut käydä kuumana, sillä löysin kilisevästä varastosta naisen makaamasta kaljakorien päällä sorkat pystyssä ja niiden välistä nuorukaisen tikkaamassa kuin nahkasaumuri. Voin vieläkin kuulla korvissani ehkä epäromanttisimmat koskaan kuulemani sanat, kun tyttö voihkaisi pojalle: ”Mua sattuu vähän pyllyyn.” Unelmien herrasmies lupasi tulla aivan näillä näppäimillä, mihin tyttö jatkoi: ”Eiku nää vitun kaljapullot.”

Täytyyhän sen olla ihan mahtava kokemus tulla korkatuksi kruunukorkki kannikassa ja sikspäkki jalkojen välissä.
 
:) Ahaa, samoilla kulmilla ollaan. Minä vietän jussin Haminassa.
Suunnitelmat muuttuu lennossa, vietämmekin kaverin ja meidän ainakin-vielä-tällä-tietoa nykyisten emäntien kanssa mannermaisen juhannuksen kaverin luona Kuusankoskella, jossa tarjolla perinteistä pihasaunaa, tikanheittoa (toivottavasti känissä ei persauksiin) ja mulkk..eikun mölkkyä. Meri olisi ollut ihan kiva (tai ehkä aika paljonkin kiva), mutta en mie kuitenkaan hirveästi sunnuntaina mitään mistään muista... :D
 
Minä aloitin jo juhannuksen vietön. Syön parhaillaan Kivikylän kalkkuna grillimakkara (18%). Paistoin sitä ja loputonta kermajuustoa (17%) pannulla jäävuorisalaatinkanssa rypsiöljyssä, lisukkenä raaat valkosipulikynnet ja tomaatti, jälkiruoaksi otin mansikkamakuista osterivinokas tablettia - avataaksen suonia :D

Mereen ei ole mitään asia - vesi on jääkylmä. Sauna on remontoituu mutta löylystä tullut pistävä ja kuuma. En mene sinnekään.

Loput päivästä kuuntelen woodstock musiikkia ja muuta hippimenoa, koska alkoi vaihteeksi vaihe "hippivaatteet", eli boho :Dkuolan alas leveävien farkkujen perään tai jonkun sellaisen puvun joka on Janis Joplinin päällä.Tai jonkun pellavaisen mekon joissa olisi levenevät hihat..ARRRGRG!
(Levenevät farkkut ja ihmeelliset hippi vaatteet aiheuttaneet minussa vielä vähän aika sitten puistatusta. Ikinä en kuvittelisi laittavani niitä päälle..Mutta tälläistä se on :D) Tietenkin Janiksen asun löytäminen on mahdoton, melko varma että samanlainen voi olla jossain museossa tai kallissa huutokaupassa. Mutta edes vastaava...ahh, saahan sitä haaveilla..


Haluan että koko juhannus loppuisi pian jotta pääsisin kirppareille :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
(HUOM! satunnainen kuvituskuva netistä)

Tuollaista on tiedossa huomisesta alkaen :) :

poker-topper.jpg


IMG_0722.jpg
 
Kyllä Joe Coker oli komea nuorena :rolleyes: Ja miten kaunis batiikkipaita ja jännät raidalliset farkut, ahh..ja muhkeat pulisonkit :D
 
Tämä kitaristi on legenda, todella tämän juhannuksen parasta musikkiantia - Alvin Lee. Eikös oo?


Nyt täytyy tutustua paremmin hänen musiikkiin..

Hänessä on jotain suomalaisesta Frederikista.

Ja mitkä käärmekuvioiset housut päällä, ohohh...
 
Täällä oli Led Zeppelinin fani, mutten muista kuka..anteeksi:

Tämä on loisto kappale, eikäs ole?
 
Hywää erittäin myöhäistä jussia kaikille T:rike ja laphrroaigh quarter caskk
 
Back
Top