Anakronismia ei ole ihmetellä, miksei ajoneuvossa ole jousitusta tai max nopeus on 30 km/h:ssa - 70-luvulla!
Ymmärrettävää tämä olisi ollut 50 vuotta aikaisemmin, mutta kuitenkin PV:llä oli kokemusta ulkomaisista panssariajoneuvoista. Jopa Whiten puolitela oli valovuosia edellä, ja sitäkin oli pidetty vanhentuneena jo 50-luvulla.
BTR-60 oli suunniteltu 50-luvulla, siinä oli jokaisen renkaan erillisjousitus vääntösauvoilla, itsekantava kori, vesisuihkulaitteisto, huippunopeus 80 km/h:ssa ja raskas konekivääri + koaksaali.
White oli suunniteltu -40 - 41, etupyörät vetivät, huippunopeus 72 km/h:ssa ja aseistus hyvinkin modattava (paitsi että oli päältä avoin, mutta esim iipot tekivät näihinkin muutoksia).
Saracen oli suunniteltu 1952, jokapyöräveto, erillisjousitus, itsekantava kori, huippunopeus 72 km/h.
Anakronismia olisi vaatia ajoneuvolta mitä nykypäivän AMV tai 6x6 pystyy. Mutta kun miettii mitä suurvallat olivat pystyneet tekemään 10 - 20 vuotta aikaisemmin, niin Juko vastaa tasoa mitä muissa maissa oli tehty 50 - 60 v aikaisemmin.
Jos PV vaati idiotismia, niin se sai idiotismia, ja oli sitten yllättynyt että ajoneuvo oli idiotismia.
Samoihin aikoihin kauppasaarrossa ollut Etelä-Afrikka suunnitteli Ratelin. Jopa Rhodesia sai aikaan uskottavampia miehistönkuljetusajoneuvoja afrikkalaisessa nyrkkipajassa.
Näin insinöörin näkökulmasta en suostu uskomaan, etteikö joku olisi nostanut kritiikkiä jo alusta asti. Mutta hänet hiljennettiin, kuten usein suomalaisessa teollisuudessa on tapana.