Kännitopiikki

Nyt on niiiiiin hyvä nousuhumala....ja vielä korkkaamaton xo calvados jäljellä :)
 
Pitääkö olla humalassa, että saa kirjoittaa tähän kaistaan? Voi pojat, että minulla olisi tarinoita, mutta kun oli niin heikko maksa, pitää olla ilman. :D
Vaporisaattori? Tarjoaa apua, guaranteed..
 
Vaporisaattori? Tarjoaa apua, guaranteed..

Niin että joku päihde pitäisi olla... En tarvitse enää mitään.

Sen sijaan voisin kertoa, kun kerran alkoi viikon loma. Kaverin kanssa menimme perjantaina töitten jälkeen Kappelin kellariin (ehkä joku muistaa paikan). Filmi meni poikki.

Aamulla heräsin suu kuivana ja tuntemattomassa huoneessa. Valkeat lakanat. Vaatteet olivat hujan hajan siinä lattialla ja lompakkoa ei missään. Sen tarkistin heti. Menin ikkunaan. Ikkunaruutua ei ollut ollenkaan. Vain sellainen luukku, kuin villin lännen saluunan ovi. Katsoin ulos. Siellä oli uima-allas.

Tutkin huoneen. Lompakon löysin huoneen kaapin päältä. Olin työntänyt sen hyvään jemmaan. Painuin uima-altaalle ja baariin ja otin muutaman ensi tutinaan. Kysyin sitten, missä olin.

Se oli Kypros.
 
Jatkan, kun näin arkena kukaan ei soimaa vaikka nämä ovat vanhoja juttuja.

Kyproksessa tapahtui historiallisia asioita silloin. PLO oli saanut joko käskyn tai oman idean, että he lähettävät laivan täynnä "palestiinalaisia" emigrantteja Haifaan. Laivan nimi oli Sol Phryne mutta vasemmistomediassa pistettiin liikkumaan jopa nimi Exodus. Se johtui varmaan siitä, että PLO risti laivan vielä nimellä Al Awda (Paluu). Laivan omisti Sol Maritime Services Ltd, joka oli kuljettanut aseellisia pois Beirutista 1982.

Laivaan piti lastata 135 symbolista palaajaa ja satoja media-alan ihmisiä ja muita "tarkkailijoita" ja tavallaan matkia oikean SS Exoduksen vuoden 1947 matkaa.

Yitzhak Shamirille se oli sodanjulistus, ja täsmäsota alkoi Limassolissa. Sääli merimiehiä, mutta yksikään kreikkalainen ei kertonut heille, että laiva oli myyty PLO:lle hintaan 600 000 taalaa. He eivät kyllä vahingoittuneet mitenkään loppujen lopuksi.

Ensin lensi kolme PLO:n virkailijaa taivaalle erään hotellin edestä. Istuivat autosssa ja hups. Seuraavana yönä Sol Phrynen tai mikä hiton Al Awda se nyt oli, tankkiin tuli iso reikä. Se matka siis tyssäsi siihen.

Israel kiisti osallisuutensa. Erilaisia salaliittoteorioita pyöri sen vuoksi.

No joo, minun silmääni siellä oli kuitenkin ihan rauhallista. Kävin Nikosiassa vanhalla demarkaatiolinjalla katsomassa, mikä meininki. Sitten kävin Pafoksessa etsimässä niitä pylväitä, joissa apostoli Paavali kuulemma oli kiinni, kun häntä ruoskittiin. Taksikuski ihmetteli jätkää, joka ajeli ympäri saarta naukkaillen tequilaa. Iltaisin liikuin parin britin kanssa, jotka olivat lomalla Korsikasta. Kumpaakaan ei kiinostanut mennä käymään kotonaan. Mutta mitäpä muuta tekemistä olisi ollut kuin bilettää ja bilettää huolella. Olin 23-vuotias apina silloin.

Paras juttu oli se, että kerran minut palkattiin tiskijukaksi paikkaan, jossa kävi paljon suomalaisia. En ymmärrä musiikista mitään, mutta ajattelin sen olevan hyvä tapa tutustua naisiin. Oikeassa olin.

Kun sieltä pääsin, en hetkeen mennyt Kappelin Kellariin.
 
Niin että joku päihde pitäisi olla... En tarvitse enää mitään.

Sen sijaan voisin kertoa, kun kerran alkoi viikon loma. Kaverin kanssa menimme perjantaina töitten jälkeen Kappelin kellariin (ehkä joku muistaa paikan). Filmi meni poikki.

Aamulla heräsin suu kuivana ja tuntemattomassa huoneessa. Valkeat lakanat. Vaatteet olivat hujan hajan siinä lattialla ja lompakkoa ei missään. Sen tarkistin heti. Menin ikkunaan. Ikkunaruutua ei ollut ollenkaan. Vain sellainen luukku, kuin villin lännen saluunan ovi. Katsoin ulos. Siellä oli uima-allas.

Tutkin huoneen. Lompakon löysin huoneen kaapin päältä. Olin työntänyt sen hyvään jemmaan. Painuin uima-altaalle ja baariin ja otin muutaman ensi tutinaan. Kysyin sitten, missä olin.

Se oli Kypros.

Kummallinen tapahtuma, itselle sattui samanmoinen nuoruusvuosina, tosin pienemmässä mittakaavassa ;) Juopoteltiin Turkkusessa mutta heräsin Tampereella :D Pistin sen kyllä kokonaan sen piikkiin, että maalaispoikien ei sopisi lähteä etelän maalikyliin.
 
Kummallinen tapahtuma, itselle sattui samanmoinen nuoruusvuosina, tosin pienemmässä mittakaavassa ;) Juopoteltiin Turkkusessa mutta heräsin Tampereella :D Pistin sen kyllä kokonaan sen piikkiin, että maalaispoikien ei sopisi lähteä etelän maalikyliin.

Ei se sinun vikasi ollut. Turku tai Tampere. Kuka näistä nyt aina on niin perillä, ja ei kai sitä nuorena reissatessa koko ajan tarvitse kelloa ja karttaa katsoa. :D
 
Ei se sinun vikasi ollut. Turku tai Tampere. Kuka näistä nyt aina on niin perillä, ja ei kai sitä nuorena reissatessa koko ajan tarvitse kelloa ja karttaa katsoa. :D
Niin, molemmissa puhutaan aivan oudolla murteella ja paikallisten tavat ovat yhtälailla epäilyttäviä näin pohjanmaalta tihrustettuna :D
 
Ihmeen selvätajuisia kirjoituksia?! Ihmettelen.
Kännitopiikkin kirjoitetaan kännissä. Otsikko on käsky.
 
Saapiko tähän ketjuun kirjotella kännissä näin arki-iltana ? Sattu näet niin, että miulla on huomenna vapaapäivä ja mamma lähti iltapäivästä johonkin ihmeen koulutusseminaariin koko loppuviikoksi. Laitoin saunan päälle, kylvin oikein nautinnollisesti ja nyt olen naukkaillut juhlan kunniaksi muutaman viskin. Rupee jo tuntumaan pääkopassa. :)
 
Ja tämänpäiväisen olutkilpailun voittaja on....



Virolainen Saku.


Kävin läpi abouttiarallaa 8 lähikaupasta saatavaa olutta ja tämä oli hinta/laatu/maku -suhteeltaan ylivoimainen voittaja.
 
Viimeksi muokattu:
Tampere suorittaa jo täysillä ja lauantai-ilta vasta aluillaan. :D

DPgCeIeXcAA7eiW.jpg
 
Mie mittään riittaa haaasssta! Kuka näinkin väitäää.... on kremluin trollii.
 
Back
Top