Kännitopiikki

Olipa loistava henkilökuntapalaveri kesken työpäivän taas tänään.

Esimies kertoi, että "Me emme voi järjestää tapahtumaa X, koska korona. Kuitenkin tapahtuma Y järjestetään, mutta näillä rajauksilla."
Sen jälkeen kollegani kysyy. "Mitenkäs tapahtuma X. Järjestetäänkö sitä?" Johon esimies vastasi, että kuten juuri sanottiin, tapahtumaa X ei järjestetä. Kollega kommentoi siihen sitten, että "AI JAA! NÄISTÄ VOISI KYLLÄ INFORMOIDA KAIKKIA! MINÄ KYLLÄ OLEN KUUNNELLUT TARKASTI KOKO AJAN, MUTTA KUN NÄISTÄ EI PUHUTA!"

Ja sen jälkeen toinen. "JOO! KYLLÄ MINUN MIELESTÄ TAPAHTUMA Y ON PERINNE JA PITÄISI JÄRJESTÄÄ! PITÄISI TEHDÄ RAJAUKSIA, MUTTA KUITENKIN JÄRJESTÄÄ TAPAHTUMA Y!" Johon vastatattiin, että juurihan kerrottiin tapahtuma Y:n järjestämisestä. "AI JAA! MINUSTA SE TAPAHTUMA Y PITÄISI KUITENKIN JÄRJESTÄÄ! LAITTAKAA VAIKKA KORONAPASSI SIIHEN OVELLE! TÄMÄ ON JUST TÄMMÖISTÄ SOSIAALIDEMOKRATIAA, ETTÄ MITÄÄN EI SAA JÄRJESTÄÄ!"

Tuossa vaiheessa poistuin palaverista.

Anna kun arvaan, X on vanhojentanssit ja Y on penkkarit?
 
Pari kaljaa tänään. Ja näköjään Youtube tarjosi 6 tuntia Mozartia.

Maanantaina reilut 3,5 tuntia palaveeraamista työajan päättymisen jälkeen. Ja kaiken huippuna viimeiseen palaveriin vastapuoli jätti saapumatta, joten tuli sitten oltua 40 minuuttia ylimääräistä. Sitten kauppaan ja viikon ruokaostosten kanssa kotiin.

Tiistaina loppuu muutenkin tunti ja vartti myöhemmin kuin muilla.

Keskiviikkona oli työhyvinvointi-tapahtuma, eli käveltiin tunti marraskuisessa vesisateessa, kuunneltiin tunti aluehallintoviraston historiaa (joo-o, ihan oikeasti) ja sitten kuunneltiin reilu tunti siitä, että ihminen on erilainen sisältä ja toisenlainen ulospäin, etenkin tuntemattomille. Ja tämä viimeinen virtuoosi vieläpä veti vartin pitkäksi. Olipa ihan vitusti työhyvinvointia kohottava kokemus. Loppuillasta tunti tukiopetustuntien järjestelyyn.

Torstaina neljä tuntia palavereja työajan päättymisen jälkeen. Sitten kämpille kaupan kautta. Illalla tunti tukiopetustuntien ennakoivaan kirjaamiseen järjestelmään.

Tänään ei mennyt kuin tunnin verran palavereihin työajan jälkeen.

Ja ettei käy kateeksi, niin noista palavereista ei saa pennin latia, vaan ne kuuluvat palkkauksen etuihin. Samoin tuo työhyvinvointi-systeemi. Ja nuo tukiopetustuntien kirjaamiset. Joita muuten tulee sitten vielä vähintään tunti lisää, kun pitää merkitä noihin laadittuihin läpysköihin, että onko oppilas osallistunut tukiopetukseen vai ei ja jos on, onko tukiopetuksella mahdollisesti ollut vaikutusta.

Ja noissa palavereissa parasta on, että järjestelmän virheen takia noin 80% huoltajista ei pysty täyttämään heille etukäteen lähetettyä lomaketta, jossa pitäisi olla oppilaan, huoltajan ja opettajan mietelmiä. Ja kun sitten kuittaan palaverin pidetyksi ja kaavakkeen täytetyksi, se häviää järjestelmään, eikä sitä näe enää kukaan. Paitsi admin-oikeuksilla varustetut henkilöt toisesta, rinnakkaisesta hallinnon järjestelmästä. :ROFLMAO:

Kuitenkin nuo palaverit sinänsä vituttavat sangen vähän, koska mielestäni kodin ja koulun kontakteja ei lähtökohtaisesti koskaan ole liikaa. Kuitenkin se, että 27 oppilaan luokassa ne vievät sen 9 tuntia ja ne on pidettävä koulupäivän jälkeen, vähän kuormittaa. Samoin tuo tukiopetus on joillekin oppilaille nyt tarpeen ja niistä tunneista jopa maksetaan, mutta tuo kirjaaminen on käsittämättömän raskas systeemi, että ei ole kunnon tosikaan.

Mutta joka tapauksessa jonkun kaljan meinasin naksauttaa tänään.

 
4h nettipokeria, about tusina kaljaa janoon ja lopussa pari terävämpää. Lopetin kun luulin voittavani värisuoralla (3+2) Omahassa missä säännöt on 2+3! No jäin mä silti parikymppiä voitolle... ajanviete mikä ajanviete noilla pot limit säännöillä ja 2/4 blindeilla. Sinne 20€ max viikossa jos tili tyhjä (ei oo) ja Veikkaukselle sama lottoihin kuussa jos tarvii (yleensä tarvii)...

Huomenna en ajatellut tehdä yhtään mitään.
 
Pari kaljaa tänään. Ja näköjään Youtube tarjosi 6 tuntia Mozartia.

Maanantaina reilut 3,5 tuntia palaveeraamista työajan päättymisen jälkeen. Ja kaiken huippuna viimeiseen palaveriin vastapuoli jätti saapumatta, joten tuli sitten oltua 40 minuuttia ylimääräistä. Sitten kauppaan ja viikon ruokaostosten kanssa kotiin.

Tiistaina loppuu muutenkin tunti ja vartti myöhemmin kuin muilla.

Keskiviikkona oli työhyvinvointi-tapahtuma, eli käveltiin tunti marraskuisessa vesisateessa, kuunneltiin tunti aluehallintoviraston historiaa (joo-o, ihan oikeasti) ja sitten kuunneltiin reilu tunti siitä, että ihminen on erilainen sisältä ja toisenlainen ulospäin, etenkin tuntemattomille. Ja tämä viimeinen virtuoosi vieläpä veti vartin pitkäksi. Olipa ihan vitusti työhyvinvointia kohottava kokemus. Loppuillasta tunti tukiopetustuntien järjestelyyn.

Torstaina neljä tuntia palavereja työajan päättymisen jälkeen. Sitten kämpille kaupan kautta. Illalla tunti tukiopetustuntien ennakoivaan kirjaamiseen järjestelmään.

Tänään ei mennyt kuin tunnin verran palavereihin työajan jälkeen.

Ja ettei käy kateeksi, niin noista palavereista ei saa pennin latia, vaan ne kuuluvat palkkauksen etuihin. Samoin tuo työhyvinvointi-systeemi. Ja nuo tukiopetustuntien kirjaamiset. Joita muuten tulee sitten vielä vähintään tunti lisää, kun pitää merkitä noihin laadittuihin läpysköihin, että onko oppilas osallistunut tukiopetukseen vai ei ja jos on, onko tukiopetuksella mahdollisesti ollut vaikutusta.

Ja noissa palavereissa parasta on, että järjestelmän virheen takia noin 80% huoltajista ei pysty täyttämään heille etukäteen lähetettyä lomaketta, jossa pitäisi olla oppilaan, huoltajan ja opettajan mietelmiä. Ja kun sitten kuittaan palaverin pidetyksi ja kaavakkeen täytetyksi, se häviää järjestelmään, eikä sitä näe enää kukaan. Paitsi admin-oikeuksilla varustetut henkilöt toisesta, rinnakkaisesta hallinnon järjestelmästä. :ROFLMAO:

Kuitenkin nuo palaverit sinänsä vituttavat sangen vähän, koska mielestäni kodin ja koulun kontakteja ei lähtökohtaisesti koskaan ole liikaa. Kuitenkin se, että 27 oppilaan luokassa ne vievät sen 9 tuntia ja ne on pidettävä koulupäivän jälkeen, vähän kuormittaa. Samoin tuo tukiopetus on joillekin oppilaille nyt tarpeen ja niistä tunneista jopa maksetaan, mutta tuo kirjaaminen on käsittämättömän raskas systeemi, että ei ole kunnon tosikaan.

Mutta joka tapauksessa jonkun kaljan meinasin naksauttaa tänään.

Joskus vastaavassa tyhy-häppeningissä, muutama tunti meni kuunnellessa (palkatun) konsultin motivointipuheita. Itseäni hämmentävien metaforien kautta, moni asia kiinnittyi konsultin lapsen balettiharrastukseen. Kehitykseen ja onnistumisiin harrastuksessa.

En aiemmin tiennyt itselläni olevan kykyä silkkaan vihaan sekä tuntematonta lasta, että siihensaakka merkityksetöntä balettia kohtaan.
 
Päivitän päihtymykseni astetta tässä hetkessä. Aiemmin tuntemani suuttumus ja halu läimäyttää vähämielisen konsultin, todennäköisesti perimänsä myötä samalle vähäiselle kognitiiviselle tasolle päätynyttä, mielikuvissani ärsyttävän pulleata ja itsetietoista lasta. On kutakuinkin haihtunut.

Kaikki ihmiset ovat kivoja. Ja tekevät toisilleen kivoja asioita. Eivätkä pahaa ajatusta koe! No, ei sentään. Vielä en ole noin tuubassa. Mutta sitä kohti!

Oho. Tätä kirjoittaessa, meinasi tulla oksennus mutta.

Eikun tuli kuitenkin.
 
Ai perhana. Sinähän vedät sitten ihan kunnolla kun sille päälle sattuu. Ja järki silti pysyy mukana.
Jos mukautuisin tähän olemassa-olevaan(?) mielipideilmastoon, saattaisin vedota epä-sensitiivisyyden ja turvattoman tilan tunteen laukeamiseen, erästä ajankohtaisohjelmaa katsellessa.
Mutta ei. Tuli vain dokattua tavanomaista kiivaammin.

Järki taitaa minulla olla niinkuin kompurajalka. Mukana tuo raahautuu. Halusi tai ei. Kiitokset kohteliaisuudesta. Mutta kompurajalka se silti on.

Edit: Tarkennettu kompurajalkaisuutta
 
Vuoden kiireisin viikko takana, vieläpä kunnialla selvitettynä. Kuukausi on ollut sellaista matalalentoa, että alta pois.

Tekaisin ohuen-ohuen glögin Hehkuviinistä. Hyvin tippui. Siihen päälle pari olusta. Kohta saa eetteripyörre vähän täytettä erilaisten some-päivitysten muodossa...
 
Vuoden kiireisin viikko takana, vieläpä kunnialla selvitettynä. Kuukausi on ollut sellaista matalalentoa, että alta pois.

Tekaisin ohuen-ohuen glögin Hehkuviinistä. Hyvin tippui. Siihen päälle pari olusta. Kohta saa eetteripyörre vähän täytettä erilaisten some-päivitysten muodossa...
Tämä on hyvä! Muusa vaatii joskus hiukan kemiallista rohkaisua jotta ulostulot olisivat todella vaikuttavia.

Sivumennen sanoen. Olen viimeisen parin viikon aikana keskustellut ensimmäistä kertaa elämässäni ammatillisesti kuntapäättäjien kanssa. Tavoitteena toki parantaa kuntien toimintaa erilaisilla suurilla viisauksilla. Klassisesti jotkut negatiivisesti suhtautuvat ovat maininneet budjetin esteenä visioiden toteutumiselle. En hyväksy moista kerettiläisyyttä kehityksen esteeksi!

Sinulla tuskin on mitään sitä vastaan, että esitän perusopetusta pilottiprojektiksi ja samaan aikaan kulubudjetin hoitajaksi? Tiedän, että kaikki opettajat rakastavat projekteja joten ei kai sinulla ole mitään ajatusta vastaan?

Missä kunnassa olitkaan? Tarkistan olenko jo tuonut hyvää sanomaa teille vai oletko vasta listalla? Voinen käyttää sinua referenssinä?

Ps. Ota parin olusen lisäksi koppa kossua. Tulet tarvitsemaan sitä kun suunnittelemani eetteripyörre osuu sinuun:).
 
Tämä on hyvä! Muusa vaatii joskus hiukan kemiallista rohkaisua jotta ulostulot olisivat todella vaikuttavia.

Sivumennen sanoen. Olen viimeisen parin viikon aikana keskustellut ensimmäistä kertaa elämässäni ammatillisesti kuntapäättäjien kanssa. Tavoitteena toki parantaa kuntien toimintaa erilaisilla suurilla viisauksilla. Klassisesti jotkut negatiivisesti suhtautuvat ovat maininneet budjetin esteenä visioiden toteutumiselle. En hyväksy moista kerettiläisyyttä kehityksen esteeksi!

Sinulla tuskin on mitään sitä vastaan, että esitän perusopetusta pilottiprojektiksi ja samaan aikaan kulubudjetin hoitajaksi? Tiedän, että kaikki opettajat rakastavat projekteja joten ei kai sinulla ole mitään ajatusta vastaan?

Missä kunnassa olitkaan? Tarkistan olenko jo tuonut hyvää sanomaa teille vai oletko vasta listalla? Voinen käyttää sinua referenssinä?

Ps. Ota parin olusen lisäksi koppa kossua. Tulet tarvitsemaan sitä kun suunnittelemani eetteripyörre osuu sinuun:).
Kaikki projektit rakastavat minua ja minä niitä. Minusta on kiva vastata kysymyksiin ja minä annan kuulemma niin erilaista vastinetta, että minulla voi kalibroida kysymyksiä.

Ja näissä virallisissa vastauksissa linjani on: "SELVÄNÄ SYMPPIS!"
 
Konimiehestä komentajatasolle.
zxoedn52.jpg

Sananl. 23:10 Älä siirrä takaperin entisiä rajoja, ja älä mene orpoin pellolle
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki projektit rakastavat minua ja minä niitä. Minusta on kiva vastata kysymyksiin ja minä annan kuulemma niin erilaista vastinetta, että minulla voi kalibroida kysymyksiä.

Ja näissä virallisissa vastauksissa linjani on: "SELVÄNÄ SYMPPIS!"
En ole vakuuttunut vilpittömyydestäsi! Haistan sinun puhuvan kaksihaaraisella kielellä. Tunnen muutosvastarintaa ilmassa!

Olet silmissäni kuin lumisella arolla pakoon ryömivä saksalainen lansieeri katsottuna T-34:n ajajan luukusta operaatio Koltson aikana. Jos olet onnekas, jäät projektini telojen alle. Jos sinulla ei ole onnea, takana seuraavat toisen aallon taistelijat (tässä tapauksessa erinäinen armeija kordinaattoreita, suunnittelijoita jne.) hoitelevat sinut. Älä toivo joutuvasi heidän käsiinsä! Jopa paatuneimmat juristerian edustajat kauhistuisivat heidän fanaattista verenhimoaan.


"It will be like the hordes of the old invading again. Submission or death is our way."
 
En ole vakuuttunut vilpittömyydestäsi! Haistan sinun puhuvan kaksihaaraisella kielellä. Tunnen muutosvastarintaa ilmassa!

Olet silmissäni kuin lumisella arolla pakoon ryömivä saksalainen lansieeri katsottuna T-34:n ajajan luukusta operaatio Koltson aikana. Jos olet onnekas, jäät projektini telojen alle. Jos sinulla ei ole onnea, takana seuraavat toisen aallon taistelijat (tässä tapauksessa erinäinen armeija kordinaattoreita, suunnittelijoita jne.) hoitelevat sinut. Älä toivo joutuvasi heidän käsiinsä! Jopa paatuneimmat juristerian edustajat kauhistuisivat heidän fanaattista verenhimoaan.


"It will be like the hordes of the old invading again. Submission or death is our way."
:cautious:

Joskus vuosikymmeniä sitten sukulaiset pisti konearmeijan paskaksi Laatokan Karjalassa. Ja katsoivat vierestä, kun toinen vastaava kaatui Sohjananjoella ("Pääsikö ne saksalaiset yli?" - "Ei. Ne kuoli.")

Akan sukulaiset käveli Taliin kesällä 1944 ja vastasi karkuun juokseville, että "On se ryssä ennekin pahana ollu!" ja "Jos tulleepi suru puserhon, nin otamma puseron pois!" Ja siihen raukesi kaartin panssariarmeijakunta.

Itse en eläissäni ole väistänyt sen enempää tuli-, terä-, tai lyömäasetta. Ja kuten jo aiemmin olen kertonut, elon erään rehtorin määräykseen opetusmateriaalin luovuttamisesta vastannut "Tappaa et ilikiä ja tiineeksi et saa."

Joten nuolaisen kellarissani moottorisahani laippaa ja sanon: "UUH-MAMA! Come, to Butt-Head!"
 
Back
Top